Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg har såååå lyst til å farge håret blått! Men når er man liksom for gammel til sånt? Og noen som vet om jeg må bleike håret først? Vil ha sånn her blåfarge ca http://www.mayhelen.com/b_archive.php?offset=16 Anonymous poster hash: cb07f...0f2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 http://johannasjingel.blogg.se/2012/may/jag-vill-ha-blatt-har.html Eller sånn som di to øverste bildene her:) Anonymous poster hash: cb07f...0f2
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 For å få håret blått med det bleikes ned til nesten hvitt først Om du er for gammel eller ikke må du bestemme selv.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Blått hår trenger ikke å være en del av ungdomsopprøret. Hvis blått hår tilhører din stil og personlighet, da farger du håret blått. Anonymous poster hash: 1a777...60a
MammantilNurket Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Blått er flott Snakk med frisøren din. Hvis du har mye gulpigment i håret kan det være vrient å få bleket håret skikkelig før farging.
MammantilNurket Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Blått er flott Snakk med frisøren din. Hvis du har mye gulpigment i håret kan det være vrient å få bleket håret skikkelig før farging.
Berta_78 Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Blått hår er kjempekuult! Men det må virkelig vedlikeholdes, det blir skikkelig sjuskete ved det minste snev av ettervekst.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Hvor ofte må det farges og sånt for å velikeholde da? Anonymous poster hash: cb07f...0f2
Mother Gothel Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg har hatt blått hår flere ganger (og grønt, rosa, lilla osv), og du må ha i hårfarge ca hver tredje dusj for å beholde fargen. Det er noe skikkelig slit, og er derfor jeg ikke orker så lenge om gangen. Og, ja, du må ha håret veldig lyst for at det skal bli bra.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Sønnen min har er blå hårspray og er veldig fornøyd med fargen ☺ Anonymous poster hash: 590f6...c58
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Blått er flott! Kjør på Du kan jo evnt kjøpe semipermanent fra f.eks adam og Eva? Men, ja, du må nok bleke det først!
Micolina Skrevet 17. oktober 2014 #12 Skrevet 17. oktober 2014 Googla meg selv om kom fram til denne tråden . Er meg du har linket til øverst. Kan forklare hvordan det var for meg: Kjøpte fargen "Atlantic Blue" fra Adam og Eva frisørsalong (merket Direction). Etter første runde med farge, kjøpte jeg fra eBay da dette er billigere. Jeg har naturlig blondt hår, men bleiket det helt ned for at blåfargen skulle sitte bedre. Nå i ettertid ser jeg at det ikke nødvendigvis trengs (farget tuppene mine rosa for noen uker siden, og da uten å bleike først. Ble veldig bra) Siden fargen ikke er "naturlig" vil den gå ut etterhvert. Den kan også smitte av på klær og andre ting håret "gnisser" borti. Jeg vasket ikke håret med shampoo, kun balsam, da shampoo vasker ut fargen fortere. De første gangene måtte jeg farge håret hver 3 - 4 uke, etterhvert holdt det med 5 - 6 uke. Men dette kommer an på hvor godt fargen sitter i håret og hvor ofte man dusjer. Noen ganger da jeg tok farge i håret, sov jeg med fargen for å la den virke lengre. Vet ikke om det engentlig har noen betydning. Nå i ettertid så tror jeg at fargen har sin maks virkning etter 1 time. Andre tips: - Det sliter på håret, så om du har langt hår burde du tenke nøye gjennom det. Hvis du har naturlig blondt hår og ikke skal bleike det eller farge det mørkere etter blåfargen, så går dette helt fint. - Istedenfor å farge hele håret blått, kan du ta en smaksprøve ved å farge tuppene eller en stipe i håret.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #13 Skrevet 17. oktober 2014 Googla meg selv om kom fram til denne tråden . Er meg du har linket til øverst. Kan forklare hvordan det var for meg: Kjøpte fargen "Atlantic Blue" fra Adam og Eva frisørsalong (merket Direction). Etter første runde med farge, kjøpte jeg fra eBay da dette er billigere. Jeg har naturlig blondt hår, men bleiket det helt ned for at blåfargen skulle sitte bedre. Nå i ettertid ser jeg at det ikke nødvendigvis trengs (farget tuppene mine rosa for noen uker siden, og da uten å bleike først. Ble veldig bra) Siden fargen ikke er "naturlig" vil den gå ut etterhvert. Den kan også smitte av på klær og andre ting håret "gnisser" borti. Jeg vasket ikke håret med shampoo, kun balsam, da shampoo vasker ut fargen fortere. De første gangene måtte jeg farge håret hver 3 - 4 uke, etterhvert holdt det med 5 - 6 uke. Men dette kommer an på hvor godt fargen sitter i håret og hvor ofte man dusjer. Noen ganger da jeg tok farge i håret, sov jeg med fargen for å la den virke lengre. Vet ikke om det engentlig har noen betydning. Nå i ettertid så tror jeg at fargen har sin maks virkning etter 1 time. Andre tips: - Det sliter på håret, så om du har langt hår burde du tenke nøye gjennom det. Hvis du har naturlig blondt hår og ikke skal bleike det eller farge det mørkere etter blåfargen, så går dette helt fint. - Istedenfor å farge hele håret blått, kan du ta en smaksprøve ved å farge tuppene eller en stipe i håret. tusen takk! Anonymous poster hash: cb07f...0f2
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #14 Skrevet 17. oktober 2014 Mener å huske fra yngre dager - utvasket blått hår blir grønt......og det tok ikke lang tid......... Anonymous poster hash: c7999...3dd
Micolina Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Fargen jeg brukte ble etterhvert turkis eller lysere blå. Mer blast på en måte. Men etter å ha farget det noen ganger ble det bare litt lysere etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå