Gå til innhold

Foreldrepenge beregning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt oppgitt!!

Jeg har vært ansatt hos min forrige arbeidsgiver i 4 år og frem til Mai 2014.Da fikk jeg tilbud om jobb i bygda her jeg bor og siden jeg var gravid og sleit med pendlingen til min gamle jobb valgte jeg å si ja til jobb her oppe..noe jeg trodde ville hjelpe meg til å kunne holde meg lengst mulig i arbeid frem mot termin 17.10.

Desverre ble jeg sykemeldt 50%før det hadde gått 4 uker hos ny arbeidsgiver og senere på sommern 100% pga høyt blodtrykk,protein i urinen  osv.

Jeg fikk aldri opparbeidet meg fullt sykepenge grunnlag og sitter nå med under halvparten av hva jeg normalt skulle hatt og hat tjent di siste 10 årene.

 

Nav sier at foreldrepenge grunnlaget blir tatt utifra det jeg nå får i sykepenger..det er jo galskap om di skal gå utifra di få månedene og jeg skal gå personlig konkurs det året jeg skal gå hjemme?Jeg har jo over det dobbelte i inntekts opplysninger fra forrige arbeidsgiver for di første 5 månedene.

Noen her som har erfaring fra det samme?

Det står jo også på Nav sine sider at di må se på di siste 3 år om det avviker mer enn 25% av inntekten du har nå så kan di gå utifra gjennomsnitte på di årene.



Anonymous poster hash: 6895e...d11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...