Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Mannen mistet jobben, og venter enda på behandling av søknad om arbeidsledighetstrygd. Vi lever nå på en inntekt, med de samme utgiftene som før. Jeg merker at vi begynner å slite med å betale regninger, og liker ikke å ha det slik. Har dere noen sparetips som kan være gode nå i den kjipe perioden? Tenkte å selge alle mine gullsmykker, bortsett fra gifteringen, men har ikke så mye annet jeg kan selge egentlig. Å jobbe ekstra utover mine 110% har jeg ikke mulighet til. Anonymous poster hash: 78c8d...42d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Kutte ut ALLE abbonement som aviser++, Kutte ned og ut enkelte forsikringer, Endre telefonabbonement, ukeshandle, slik at du lever på megastramt matbudsjett. Kan mannen melde seg opp som vikar i byrå? Da kan han jo evt. tjene litt penger. Ikke selg gullsmykkene dine Du får aldri dem tilbake. Hva med heller å ta kontakt med kreditorene dine samt banken, og spør om avdragsfrihet på lån, mens dere venter på behandling av søknad. Betalingsutsettelse kan man også få. Lykke til Anonymous poster hash: 0c656...1fb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Det med matbudsjett er lurt. Vi har ingen abonnementer på aviser, tidsskrifter osv. Jeg kjøper sminke ca 1 gang i året, nå kommer også gravidklærne i tillegg da, som jeg må ha.. Har prøvd å annonsere på facebook om å få kjøpt brukt, men ingen respons der, så blir nok H&M-klær her. Mannen har meldt seg opp overalt og søkt jobber, men får ingen napp. Vi har det billigste telefonabonnementet fra onecall, gratis å ringe til hverandre og andre med onecall, forsikringer har vi kun på hus og bil og innbo. Avdragsfrihet på lån vil medføre at renten hopper veldig opp, slik at vi blir sittende og betale mye mer på lånet hver måned de neste 20 årene, så det tør jeg ikke Har allerede bedt om utsettelse av 3 regninger for å ikke få purring og inkasso, ingen god følelse. Anonymous poster hash: 78c8d...42d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Masse å spare på å ringe rundt å bytte bank på boliglånet og ulike forsikringsselskaper til bilforsikringene. Mannen min har gjort dette et par ganger og sparer mange tusen på å gidde å ta de telefonene. Kutte ned på tv pakka, kan du ha et rimligere mobilabonnement eller lavere internetthastighet? Sette opp et strengt matbudsjett og planlegge middagene for flere dager på rad, slik at alle råvarene blir brukt opp. Bake brød selv... Selge noen klær på face som du ikke bruker lenger Anonymous poster hash: fae34...1de
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Masse å spare på å ringe rundt å bytte bank på boliglånet og ulike forsikringsselskaper til bilforsikringene. Mannen min har gjort dette et par ganger og sparer mange tusen på å gidde å ta de telefonene. Kutte ned på tv pakka, kan du ha et rimligere mobilabonnement eller lavere internetthastighet? Sette opp et strengt matbudsjett og planlegge middagene for flere dager på rad, slik at alle råvarene blir brukt opp. Bake brød selv... Selge noen klær på face som du ikke bruker lenger Anonymous poster hash: fae34...1de Takk for tipset. Vi har allerede det billigste boliglånet og de billigste forsikringene, har nettopp byttet. Det var veldig lønnsomt forresten. Vi har den minste TV-pakka pluss netflix på 75 kr måneden, det rimeligste mobilabonnementet og lav internetthastighet. Har prøvd å selge klær på facebook, men folk vil helst ha alt helt nytt og gratis, så har ikke lyktes med det. Derfor tenkte på gullsmykker, at folk er mer interessert i det. Anonymous poster hash: 78c8d...42d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Hva med å låne en liten sum på huset om det blir helt krise? Da utsetter dere ikke betalingen, og dermed slipper dere kanskje en renteøkning pga dette? Anonymous poster hash: fae34...1de
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Hva med å låne en liten sum på huset om det blir helt krise? Da utsetter dere ikke betalingen, og dermed slipper dere kanskje en renteøkning pga dette? Anonymous poster hash: fae34...1de Vi får ikke mer lån, kjøpte huset i fjor og har allerede max lån på det, får nok ikke noe mer nå som mannen ikke har noe inntekt. Anonymous poster hash: 78c8d...42d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Har dere noen ferdigheter folk vil betle for å låne da? Strikke, reparere, vaske hus, passe barn, handle for noen, gå tur med hunder, bake kaker, skrive taler, hogge ved, rake hager, plukke epler, sopp, tyttebær å selge mm??? Ellers så er det vel mat det er mest å spare på, kjøttfri to ganger i uken, supper, grøt, bake selv osv. drivstoffutgifter? Har dere sykler, skiutstyr eller annet som kan selges? Anonymous poster hash: 840dd...f68
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Har dere noen ferdigheter folk vil betle for å låne da? Strikke, reparere, vaske hus, passe barn, handle for noen, gå tur med hunder, bake kaker, skrive taler, hogge ved, rake hager, plukke epler, sopp, tyttebær å selge mm??? Ellers så er det vel mat det er mest å spare på, kjøttfri to ganger i uken, supper, grøt, bake selv osv. drivstoffutgifter? Har dere sykler, skiutstyr eller annet som kan selges? Anonymous poster hash: 840dd...f68 Vi har bare barna sine sykler som ikke kan selges, da de brukes på skolen. De er godt brukt, så får ikke mer enn 300-400 per stk for dem likevel, pluss at de må låne sykler til tilsvarende pris når det er sykkeldager på skolen. Jeg strikker, men kan ikke strikke så mye nå, med barn, hus, over 100% stilling og dårlig i graviditeten. Da møter jeg veggen. Kjenner ikke så mange folk å handle for eller passe barna til, i slekta passer man barna til hverandre gratis... Bake brød selv var lurt, også det med supper og grøt. Anonymous poster hash: 78c8d...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå