Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Virker litt lokkende på meg, men er skeptisk 😛 Anonymous poster hash: 4278e...03e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Vi prøvde først 5dager med originalkasse, så ekspresskassen så barnekassen. Men ser jo at det kan bli litt "for mange" måltid, da vi har taco på fredag og gjerne grøt med barna på lørdag også lager jeg og mannen oss noe godt på lørdagskveldene når barna har fått sin kveldsmat og godis satt fram (nå er de så gamle at de får tilbud om og spise sammen med oss, men hittil har det bare blitt med at de smaker.. Blåskjell, hummer og ulike tapas og sushi har ikke slått helt an..) Nå prøver vi tredager-esken, så kan vi ha hamburger, brødskive eller en torosuppe et par ganger i uka,- eller evt en dag med rester..Noen av måtlidene er SVÆRE! Jeg har funnet enorm lettelse i Adam, og jeg sparer masse tid og ikke minst frustrasjon på og slippe og planlegge mat til hver dag. Sundt er det også, i alle fall for oss. Det vil nok koste litt mer enn om man er flink til og finne på og lage lister selv, samt kjøpe inn en gang for uka, men den tid og frustrasjon spart, er verdt det.. For oss VI tenkte jo litt på og fortsette en stund for så og "stjele" uker vi har hatt og handle inn selv. Men her jeg bor så er det vanskelig og få tak i alle ingredienser. Lokalbutikken er en liten Prix, der er det ikke alltid brokkoli en gang, og utvalget av fisk....Det er frossen laksebiffer og seifilet som ALLTID er der, ellers så vet man aldri hva man finner i frysen...Kjøle-/ferskvaredisk? Nei, da må vi kjøre 15min til nærmeste tettsted. Det er dessuten også en del porsjonspakker som er tilpasset fire, slik at skal man kjøp ei butikk selv, så må man kjøp MER, da det ikke finnes tilsvarende mendge. Det er jo litt synd. Dessuten har vi vært skikkelig heldige med grønnsaker som er med, og de har stått seg fint i opptil 8-9 dager...Det er ikke alltid slik med grønnsakene på butikkene her... Av krydder og urter brukt er det også null sjans for og få tak i store deler av et som er med i esken på lokalbutikken, og burgur, paellaris og annet tilbehør må man også gjerne på en innvandrerbutikk for og få tak i...Og den som finnes her(8altså, 15 min kjøretur unna) er åpen litt nå og da.. For og si det sånn... Så skal vi kjøpe disse pakkene selv må vi innom mange ulike butikker, samt akseptere at en del grønnsaker må kjøpes inn i flere omganger, fordi de ikke står seg over natta mm... Og da har vi kanskje ikke spart så mange kroner til slutt alikevel? TID har vi i hvert fall brukt masse av.... Men igjen. Bor du i by, har flere butikker i nærhet til hverandre og gode råvareutvalg på disse, så vil det nok bli like rimeligere og handle selv...For oss litt i periferien, ikke alltid like enkelt... Men vær forberedt på mye hakking og skjæring av grønnsaker Gode kniver, mange skjærebrett,- et must Anonymous poster hash: e6269...89c
Gjest Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Jeg fikk min første pakke om mandagen, barnepakken. Mye mat og ungene får med seg lunsj på skolen hver dag av resten som blir fra middagen Nå er jeg effektiv og jobber raskt på kjøkkenet, men middagen blei klar på 25 minutter. Alt laget i fra bunn av. Er nesten den tiden det tar å steke en grandis
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Den prisen de har på pakkene, er det pr. mnd eller uke ? Anonymous poster hash: 05e05...825
Gjest Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Pr uke Og man kan fint styre selv når man velger å få pakkene.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Pr uke. Vi er veldig fornøyd med maten, men det har vært litt surr med at de har levert feil kasse flere ganger. (Vi ville ha ekspress, men fikk original både for to og fire personer. Kundeservice er imidlertid veldig flinke. Jeg syns maten er kjempegod, og vi har lært å spise mat vi ikke ante fantes, egentlig. (Rettene). Mye god fiskemat, som vi egentlig ikke liker. Litt synd de bruker buregg, men ellers er det veldig bra kvalitet på alt, og oppskriftene er lette å skjønne. Handla på butikken og kom opp i samme pris uten å nesten kjøpe noe middag, så det er penger å spare på det også. Anonymous poster hash: fd038...add
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Overpriset og oppskrytt Anonymous poster hash: 28634...e19
Mother Gothel Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Håper de snart begynner å levere til folk som bor i gokk, for jeg kunne veldig gjerne ha tenkt meg dette!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Overpriset og oppskrytt Anonymous poster hash: 28634...e19 Har du prøvd det, eller "synser" du? Anonymous poster hash: a9d8e...f76
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Vi har hatt orginalkassen i et halvt år. Mest kun for å variere litt på rettene. JEg må si at den uka i mnd den kommer blir middagslagingen et styr. Grandiosaen lager seg selv, mens her må det stekes, hakkes, kokes med tunga beint i munnen. Og med 3 barn som av en merkelig grunn har veldig mye å krangle om på kjøkkenet akkuratt den uka. Dessuten liker de også å hjelpe til med middagen, men med 4 gryter og stekovn på, med en rett som jeg ikke kan, får de ikke det. Så skulle nok ønske det var mere putt i gryta, kok og ferdig. Men det har jeg de andre tre ukene. Syns også det er mye løk og tomat og lite andre grønnsaker. Anonymous poster hash: 6918e...e76
Mamalarma Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Så lenge man ikke har noen matallergier i familien så må jo de matkassene være supre. Kan tenke meg det er genialt å få servert både ingredienser og oppskrift, bare å lage, uten å tenke ut middager. Skulle ønske de kom med litt alternativer for oss med allergier, men det lot seg ikke gjøre hos noen av matkasseprodusentene jeg har tatt kontakt med.
Blondzilla Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Vi har det og er fornøyd med selve maten, men er ikke fornøyd med leveringen. Den kommer alltid sent, 22/tiden, og to ganger har det ikke kommet i det hele tatt. Skal få ny boks på mandag og surrer de noe mer nå så avslutter jeg abonnementet.
Mamma4livet Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Vi har akkurat prøvd i to uker, orginalpakke for to personer. Tre dager pr.uke. En del av rettene har vært spennende og det er kjekt å slippe å finne på nye retter hele tiden. Men vi har opplevd at kjøttet som har vært ferdig kokt/stekt har vært tørre etter oppvarming. (Vi har fulgt oppskriften). Jeg får til mye saftigere kjøtt og kylling selv. Noen retter har ikke vært gode. Vi valgte å kutte ut etter to uker, mest fordi vi ønsker et kosthold med mindre karbohydrater. Servicen har vært veldig bra og de har levert etter avtale. Friske grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå