Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Men det er så skummelt. Har vært på samme sted nå i 8 år. Jeg er i midten av 20 årene og har jobbet meg oppover jevnt og trutt igjennom hele "karrieren". Fikk en sjefsstilling for to år tilbake, og nå kan jeg nok mest sannsynlig ikke jobbe meg lenger opp. Jeg har ingen utdannelse, derfor er det veldig skummelt og bytte jobb. Begynne fra bunnen igjen. Jeg er nødt til og finne en annen jobb. Fordi jeg begynner og bli utslitt av jobben jeg har. Får bare mer og mer ansvar, jobben blir mer og mer psykisk belastende og jeg jobber til alle døgnets tider. Noen av dere som har erfaring med og bytte jobb etter lang tid? Gikk det greit? Anonymous poster hash: 4a764...c47
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Det er jo det som er den store fordelen med en god utdannelse, en har alltid den å falle tilbake på. Slik du har stelt deg er det alltid litt vanskelig å søke jobb på et ukjent arbeidsmarkede, men kanskje du har noen kontakter i din nåværende jobb som kan anbefale deg? Ikke gøy å begynne helt på bunn med tanke på lønn osv. Anonymous poster hash: a2822...64f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Du har erfaring og har jobbet deg oppover i et system, det betyr at du kan tilpasse deg, at du har evnen til å lære nye ting, tar ansvar og ikke minst at du jobber hardt. Alle de egenskapene kan stille jamfør en god utdannelse som nn over her drar frem at du ikke har. Se på hva du har oppnådd, se på hvilke egenskaper og erfaringer som skiller deg ut ifra dem som kommer rett fra skolebenken og fremhev de i en søknad. Snakk med en karriere veileder for å finne ut veien videre, ta kontakt med et vikarbyrå for å se om de ser noen muligheter for deg med din bakgrunn! Det å bytte jobb betyr ikke at du må begynne på nytt, kan jo være at det finnes et annet firma innenfor din bransje som ønsker akkurat deg i sin bedrift og der trenger det ikke å være likt som hos dere. Lykke til i jakten!! Anonymous poster hash: cec13...39e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Du har erfaring og har jobbet deg oppover i et system, det betyr at du kan tilpasse deg, at du har evnen til å lære nye ting, tar ansvar og ikke minst at du jobber hardt. Alle de egenskapene kan stille jamfør en god utdannelse som nn over her drar frem at du ikke har. Se på hva du har oppnådd, se på hvilke egenskaper og erfaringer som skiller deg ut ifra dem som kommer rett fra skolebenken og fremhev de i en søknad. Snakk med en karriere veileder for å finne ut veien videre, ta kontakt med et vikarbyrå for å se om de ser noen muligheter for deg med din bakgrunn! Det å bytte jobb betyr ikke at du må begynne på nytt, kan jo være at det finnes et annet firma innenfor din bransje som ønsker akkurat deg i sin bedrift og der trenger det ikke å være likt som hos dere. Lykke til i jakten!! Anonymous poster hash: cec13...39e Dessverre så er dette selvopplevd. Jeg jobbet meg opp i hydro systemet og hadde flere folk under meg. Tittelen min var prosjekt engeniør og lønna der etter. Hydro kuttet ned og til slutt ble hele den avdelingen jeg var på lagt ned. Jeg trodde det skulle bli lett å få ny jobb, men der bommet jeg. Alle steder jeg søkte ville ha folk med papirer. Jeg fikk tilbud om jobber, men de var ikke i nærheten av jobben jeg hadde hatt. Nå etter endt utdannelse og med min tidligere erfaring har jeg fått meg ny jobb som prosjekt engeniør. Så min erfaring er at utdanning er lurt. Selvsagt en kan være heldig, men det er alltid en trygghet med en ok utdannelse i ryggen. Anonymous poster hash: a2822...64f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Du har erfaring og har jobbet deg oppover i et system, det betyr at du kan tilpasse deg, at du har evnen til å lære nye ting, tar ansvar og ikke minst at du jobber hardt. Alle de egenskapene kan stille jamfør en god utdannelse som nn over her drar frem at du ikke har. Se på hva du har oppnådd, se på hvilke egenskaper og erfaringer som skiller deg ut ifra dem som kommer rett fra skolebenken og fremhev de i en søknad. Snakk med en karriere veileder for å finne ut veien videre, ta kontakt med et vikarbyrå for å se om de ser noen muligheter for deg med din bakgrunn! Det å bytte jobb betyr ikke at du må begynne på nytt, kan jo være at det finnes et annet firma innenfor din bransje som ønsker akkurat deg i sin bedrift og der trenger det ikke å være likt som hos dere. Lykke til i jakten!! Anonymous poster hash: cec13...39e Dessverre så er dette selvopplevd. Jeg jobbet meg opp i hydro systemet og hadde flere folk under meg. Tittelen min var prosjekt engeniør og lønna der etter. Hydro kuttet ned og til slutt ble hele den avdelingen jeg var på lagt ned. Jeg trodde det skulle bli lett å få ny jobb, men der bommet jeg. Alle steder jeg søkte ville ha folk med papirer. Jeg fikk tilbud om jobber, men de var ikke i nærheten av jobben jeg hadde hatt. Nå etter endt utdannelse og med min tidligere erfaring har jeg fått meg ny jobb som prosjekt engeniør. Så min erfaring er at utdanning er lurt. Selvsagt en kan være heldig, men det er alltid en trygghet med en ok utdannelse i ryggen. Anonymous poster hash: a2822...64f Men at ingen ville ha deg betyr jo ikke at andre opplever det samme.. Jeg har helt motsatt erfaring. Jobbet meg opp i Hydro, har ingen utdannelse. Fikk veldig lett jobb etterpå og har en tilsvarende jobb i et annet selskap. Mye er personlighet også vet du, da er det veldig enkelt å skylde på utdannelse dersom det mangler. Ta sjansen, HI, å søke er det bare å gjøre. Så ser du hvor lett du evt. får napp. Anonymous poster hash: c29bf...660
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Du har erfaring og har jobbet deg oppover i et system, det betyr at du kan tilpasse deg, at du har evnen til å lære nye ting, tar ansvar og ikke minst at du jobber hardt. Alle de egenskapene kan stille jamfør en god utdannelse som nn over her drar frem at du ikke har. Se på hva du har oppnådd, se på hvilke egenskaper og erfaringer som skiller deg ut ifra dem som kommer rett fra skolebenken og fremhev de i en søknad. Snakk med en karriere veileder for å finne ut veien videre, ta kontakt med et vikarbyrå for å se om de ser noen muligheter for deg med din bakgrunn! Det å bytte jobb betyr ikke at du må begynne på nytt, kan jo være at det finnes et annet firma innenfor din bransje som ønsker akkurat deg i sin bedrift og der trenger det ikke å være likt som hos dere. Lykke til i jakten!! Anonymous poster hash: cec13...39e Dessverre så er dette selvopplevd. Jeg jobbet meg opp i hydro systemet og hadde flere folk under meg. Tittelen min var prosjekt engeniør og lønna der etter. Hydro kuttet ned og til slutt ble hele den avdelingen jeg var på lagt ned. Jeg trodde det skulle bli lett å få ny jobb, men der bommet jeg. Alle steder jeg søkte ville ha folk med papirer. Jeg fikk tilbud om jobber, men de var ikke i nærheten av jobben jeg hadde hatt. Nå etter endt utdannelse og med min tidligere erfaring har jeg fått meg ny jobb som prosjekt engeniør. Så min erfaring er at utdanning er lurt. Selvsagt en kan være heldig, men det er alltid en trygghet med en ok utdannelse i ryggen. Anonymous poster hash: a2822...64f Hvis du har fått deg utdannelse og jobbet som ingeniør i flere år så burde du i alle fall vite hvordan det staves! Anonymous poster hash: 7cf4f...53f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå