Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Mannen min har over et par tre uker nå hatt problemer med avføringen. Vært forstoppet, magesmerter, tatt dupholac som hjelper der og da. Så forstoppet igjen. Nå har han bæsjet ( beklager ) små tynne striper. Han er aldri bekymret men er helt fra seg nå. Legitime på fredag. Tror dere det er kreft? Hva kan det være??????? For fem år siden var han hos legen pga litt blod i avføringen, da mente han det kunne være hemoroide. Hjelp:/ Anonymous poster hash: 70231...7e8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor mistenker du kreft? Hemoroider kan ligge i veien som store klumper som av og til må skjæres bort. Tenker et det kan være en forklaring? Anonymous poster hash: ece2b...9c7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Pga symptomene. Siden i fjor har han vært slapp også. Dette kom seg noe med vitaminer. Er så redd:/ Anonymous poster hash: 70231...7e8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Kreft? Nei. Det høres ut som forstoppelse. Det kan være veldig mange årsaker til det, men felles for flertallet er at de er noenlunde ufarlige. Men du er jo åpenbart bekymret, og ikke minst er barnet selv det. Så berolig dere selv med en legetime. God bedring. Anonymous poster hash: 1dabb...bcf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Vet mannen din at du sitter her og beskriver bæsjen hans ? Sorry, klarte bare ikke la være Dette er nok hemmorider, smertefullt ja - farlig ,tror ikke det. Godt han fikk legetime Anonymous poster hash: 74439...e49
the amazing spidermamma Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Vi kan jo ikke vite hva det er, men hvis det er kreft i tarmen, f.eks dere er redd for, så er det visstnok svært sjelden hos menn under 50 år.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Det kan være forstoppelse, stress og hemorider. Trenger ikke være kreft.Husk også at behandlingen for kreft i dag er veldig god Lykke til hos legen! Anonymous poster hash: bbbfb...160
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Første jeg tenker: Hvordan er kostholdet hans? Du nevner at han manglet vitaminer i fjor, derfor jeg spør Mest sannsynlig er dette helt ufarlig, og fra det jeg forstod da min svigermor hadde kreft i tarmen, er et vanlig symptom vektnedgang, og heller løs enn hard avføring. Ikke sikkert det jeg sier er 100% sant nå, men det var slik jeg forstod det Det gikk forresten veldig bra med henne!
TrueColours Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Mannen min har nylig fått påvist kreft i endetarmen, han har vært plaget med diaré i lang tid og svulsten ble oppdaget helt tilfeldig egentlig. Det er mange ting som kan minne om kreft, uten å være det. Mannen min tok også avføringsprøver uten at de fant noe der, så ikke stol blindt på slike prøver. Aller beste er å snakke med legen, og bli undersøkt ordentlig. Ventetiden kan være lang, så smør dere med tålmodighet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 For å kunne svare bedre her trengs det mer informasjon. Hvor gammel er mannen din? Spiser han sunt og variert? Er han overvektig? Hvor ofte har han avføring? Er han i aktivitet hver dag? Ut ifra det du beskriver, så høres det ut som om han er forstoppet. Grusomt nok i seg selv, og man kan få store luftsmerter). Bra at mannen din tar dette på alvor og skal til legen! Anonymous poster hash: df6a9...456
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 snakk om og være hysterisk Anonymous poster hash: ba9e7...4a0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: 588a7...54e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Vet mannen din at du sitter her og beskriver bæsjen hans ? Sorry, klarte bare ikke la være Dette er nok hemmorider, smertefullt ja - farlig ,tror ikke det. Godt han fikk legetime Anonymous poster hash: 74439...e49 Og hvor fonner du det fulle navnet? Anonymous poster hash: 942ed...5c7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Hvis det ikke blir bedre kan det være en fordel med koloskopi. Det kan være mange årsaker til problemene. Først og fremst bør han sørge for å drikke nok vann, og kutte ut kaffe. Kaffe er vanndrivende og tarmen trenger vann for å fungere normalt. Anonymous poster hash: cc85b...761
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Avføring er så og si aldri tegn på kreft. Bra han får det utredet, det er sikkert ikke noe farlig.. Slapp av og pust med magen Anonymous poster hash: 3c241...ac1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå