Gå til innhold

Kan jeg si dette til en venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god venninne gjennom 25 år er en skikkelig skravlekjerring.

Hun tar ofte styringen på samtaler, avbryter og overkjører.

Hun har mye spennende å si og er artig og snill. Problemet er at andre venninner ikke alltid vil ha henne med fordi hun er så dominant.

De treffes innimellom uten at hun vet det slik at de, som de selv sier, kan få snakke litt sammen.

Kan jeg si til denne venninnen, på en hyggelig måte, at hun MÅ tone seg ned og la andre slippe til. Er redd det kan bety slutten av vennskapet og det vil jeg ikke.

Alternativet er jo å ikke si noe og satse på hun ikke får greie på disse "hemmelige venninnekveldene"

Anonymous poster hash: bf84d...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å si det på en hyggelig måte i det hun er i ferd med å avbryte osv så ikke det blir så kleint og kommer frem at det er noe som virkelig plager dere... I alle fall i første omgang. I stede for å ta det opp med henne som en big issue...

Anonymous poster hash: 760e7...2bd

Skrevet

En god venninne gjennom 25 år er en skikkelig skravlekjerring.

Hun tar ofte styringen på samtaler, avbryter og overkjører.

Hun har mye spennende å si og er artig og snill. Problemet er at andre venninner ikke alltid vil ha henne med fordi hun er så dominant.

De treffes innimellom uten at hun vet det slik at de, som de selv sier, kan få snakke litt sammen.

Kan jeg si til denne venninnen, på en hyggelig måte, at hun MÅ tone seg ned og la andre slippe til. Er redd det kan bety slutten av vennskapet og det vil jeg ikke.

Alternativet er jo å ikke si noe og satse på hun ikke får greie på disse "hemmelige venninnekveldene"

Anonymous poster hash: bf84d...3fd

Dette høres veldig ut som min bestevenninne. Hun snakker og snakker og avbryter konstant,,slik at man helt glemmer hva man egentlig snakket om. Jeg har mye å si, går gjennom en røff periode og ungår henne nå for jeg vet hvor såret jeg blir om hun tar over samtalen og styrer den over til å handle om seg selv...Men, hun er min gode venninne og jeg er glad i henne...Jeg har ikke direkte sagt noe, men det som ble indirekte sagt ble ikke godt mottatt..

Anonymous poster hash: 09377...590

Skrevet

Det som sies indirekte blir gjerne dårligere mottatt enn det som sies vennlig og direkte.

Vær en god venn og ta det opp på en hyggelig måte du HI.

Anonymous poster hash: 70679...34d
Skrevet

Uff.

jeg er som venninnen din.

Jeg skulle ønske folk kunne avbryte meg og si fra at "nå snakker jeg" eller "nå hadde hun noe å si".

Kanskje blir det kleint der og da. Men jeg føler meg ofte som en idiot etterpå, fordi jeg VET at jeg har tatt over samtalen for mange ganger. Men etterpå er det for sent å gjøre noe med det.

Hadde en god venninne sagt fra, hadde jeg blitt glad. Hadde "gode" venninner møttes bak min rygg for å "slippe meg" hadde jeg blitt utrolig lei meg.

Folk må si fra. Noen trenger hjelp til å komme ut av et skall, andre trenger hjelp til å holde kjeft. Vi er forskjellige, men alle trenger gode venninner som hjelper til!

Anonymous poster hash: 75cfd...2fa
Skrevet

Jeg har også en sånn vennine å jeg blir såret når hun bare avbryter meg når jeg forteller noe.

Utrolig nok har hun mange venner likevel.

Altså hun er kjempe god vennine sånn ellers,men hun avbryter når andre snakker å overkjører de fleste.

Jeg er veldig konfliktsky så jeg har aldri turd å sagt noe.

Anonymous poster hash: 1d759...9ff

Skrevet

Jeg er sånn som venninnen din. Jeg har munnndiare og klarer ikke la være å avbryte. Jeg skammer meg over det, men glemmer meg gang på gang :(

Anonymous poster hash: 625b6...4ae

Skrevet

Jeg er også som svar 5 og 7... Jeg kan sitte å rive meg i håret og ville grave meg ned i jorda etter en samtale, for jeg skjønner at iveren min har tatt overhånd. Blir så flau. Vet jo selv hvor teite og irriterende sånne folk er! Det er lov å si ifra (på en munter måte) at "hallo du, jeg var ikke ferdig med å prate jo!"

Anonymous poster hash: bacd4...8b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...