Gå til innhold

Noen som har trukket visdommstannen selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt, men overhode ikke råd til å dra til tannlegen. Nå leker jeg med tanken på å trekke den selv, det blir bare verre og verre for hver dag. 

Isåfall, hvordan gjorde dere det? Forsåvidt, er det mulig å trekke den selv?? #følersegdum

Anonymous poster hash: ae5f8...f74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Instruksjonsvideo på YouTube ( ja det er sant )

Anonymous poster hash: 859fb...7c7

Skrevet

Tannlegehøyskolen da? De gjør det mye billigere. Kjenner flere som har gått dit for behandlinger og for å trekke tenner. 

Anonymous poster hash: 906e2...f7d
Skrevet

Håper du tuller

Det var faktisk en her inne for mange år siden som trakk en visdomstann selv ;)

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke mulig. Dere skulle bare visst hvor godt de sitter og hvor vanskelige de kan være å få ut. Det eneste som kan gjøre meg svett på jobb.

Tannlege

Anonymous poster hash: e92c9...295

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke mulig. Dere skulle bare visst hvor godt de sitter og hvor vanskelige de kan være å få ut. Det eneste som kan gjøre meg svett på jobb.

Tannlege

Hvor mye må jeg ca. regne med hvis jeg skal trekke alle 4 visdommstennene?

Er det isåfall mulig å ta det på nedbetaling, eller må jeg punge ut alt med en gang? Ser ikke hvordan jeg skal få finansiert dette, når jeg allerede er på nippet til å gå i minus hver eneste mnd :( 

Skrevet

Tannlegehøyskolen da? De gjør det mye billigere. Kjenner flere som har gått dit for behandlinger og for å trekke tenner. 

Anonymous poster hash: 906e2...f7d

Bor i finnmark, så er ikke noe tannlegehøyskole i nærheten som jeg vet om. 

Skrevet

Tannlege

Er det isåfall mulig å ta det på nedbetaling, eller må jeg punge ut alt med en gang? Ser ikke hvordan jeg skal få finansiert dette, når jeg allerede er på nippet til å gå i minus hver eneste mnd :(

Du trenger ikke ta alle fire på en gang. Ta den som gjør vondt og vent med resten. Aner ikke hva det koster i Finnmark, men kan tenke meg at det er mye billigere enn i Oslo! Offentlige tannleger er muligens billigere.

Har du en fast tannlege du har gått til mange ganger burde det ikke være noe problem med avbetaling! Jeg gir alltid det til trofaste kunder som ber om det.

Lykke til!

Skrevet

Tannlege

Du trenger ikke ta alle fire på en gang. Ta den som gjør vondt og vent med resten. Aner ikke hva det koster i Finnmark, men kan tenke meg at det er mye billigere enn i Oslo! Offentlige tannleger er muligens billigere.

Har du en fast tannlege du har gått til mange ganger burde det ikke være noe problem med avbetaling! Jeg gir alltid det til trofaste kunder som ber om det.

Lykke til!

Tannlege er nok svindyrt uansett hvor i landet du bor!!

Anonymous poster hash: 0c115...b32

Skrevet

Greit at tannlege er dyrt, men hadde man investert 1000 pr år etter skoletannlegen, så hadde man ikke kommet i dette dilemmaet! Skjønner meg ikke på folk som gir f.... i å gå til tannlegen men som sløser penger på annet dritt som røyk, snus og uvettige tingen.

Anonymous poster hash: edab3...564
Skrevet

For all del, ikke trekk den selv, visdomstanna er ekstremt smertefull å få ut uten bedøvelse, røttene er så lange og mange sitter godt. Du kommer til å svime av i smerte. I tillegg er det fort gjort å skade en annen tann, tannkjøtt og munn som kan gi deg enda større plager og kostnader på sikt.

Anonymous poster hash: c0bb0...b18

Skrevet

Hugsar tannlegen madde et svera strev med å få ut eit par av mine visdomstenner.  Han bad om stadig større tenger, tok i så han skalv på neven, og måtte til slutt kappe eine tanna i to.  Og eg var sjølvsagt bedøvd så eg var lamma i halve ansiktet, så eg ser ikkje for meg at dette er noko å halde på med heime. 

Skrevet

Greit at tannlege er dyrt, men hadde man investert 1000 pr år etter skoletannlegen, så hadde man ikke kommet i dette dilemmaet! Skjønner meg ikke på folk som gir f.... i å gå til tannlegen men som sløser penger på annet dritt som røyk, snus og uvettige tingen.

Du har hele vettet eller? At visdomstenner blir vonde har ingen ting med om du går til tannlegen ofte eller ikke å gjør. 

Du får dekket noe av dette, jeg har betalt 900 for visdomstenner i overkjeven og 2000 for de i underkjeven. Men vet ikke om dette er faste satser.

Anonymous poster hash: 66e66...aac

Skrevet

Jeg går til tannlegen annethvert år, og hver gang har alt stått bra til med visdommstennen. Ikke røyker jeg, ikke snuser jeg, ikke drikker vi brus og jeg har det ganske så kjipt økonomisk. Men bare gre alle under samme kam, må være trist å være så trangsynt!

Selv om du har mye penger og bruker de fornuftig, betyr det ikke at jeg kaster de bort på dritt. Har det slått deg at noen faktisk har dårligere råd enn deg?

Skrevet

Tannlege

Lykke til!

Tannlege er nok svindyrt uansett hvor i landet du bor!!

Anonymous poster hash: 0c115...b32

Ja, det synes du nok. Det du betaler hos meg skal dekke husleie, materialer, vedlikehold, skatter og avgifter og samtidig lønne to personer -meg og assistenten min. Og den lønnen betaler jo vi også skatt av.

Anyway; det er iallefall ofte billigere utenfor de store byene der husleien er lavere.

Håper det ordner seg for deg, HI.

Skrevet

Greit at tannlege er dyrt, men hadde man investert 1000 pr år etter skoletannlegen, så hadde man ikke kommet i dette dilemmaet! Skjønner meg ikke på folk som gir f.... i å gå til tannlegen men som sløser penger på annet dritt som røyk, snus og uvettige tingen.   Anonymous poster hash: edab3...564

Haha, må bare le. Du tror at man ikke får problemer med visdomstennene om man går til tannlegen en gang i året? Vanligste problemet er vel at det ikke er plass, og at det er vanskelig å komme til for å rengjøre. En tannlegetime året har neppe utvidet kjeften din, du har nok bare hatt flaks med visdommen din (mulig det er eneste visdommen du har, etter svaret ditt å dømme!)

Anonymous poster hash: 2baac...7f1

Skrevet

Du kan få en time hos tannlegen som konstaterer at tanna må ut og få skriftlig bekreftelse på det,samt bekreftelse på kostnadene . Bekreftelsen tar du med til nav sammen med ligningsattest,utskrift fra konto,husleie,strøm og annet du kanskje må dokumentere, og så kan nav hjelpe deg å betale.

Jeg er blakk som ei kirkerotte selv, og fikk betennelse i en visdomstann.

Jeg endte opp på legevakta pga smertene. Og min faste tannlege ordnet så jeg fikk operasjon hos kjevespesialist dagen etter.

Han ringte også nav for meg og forklarte situasjonen, og de dekket kostnadene på 2700kr(det var med bilder,bedøvelse,operasjon og alt). Jeg leverte søknad i etterkant av operasjonen da.

Ta for guds skyld smertestillende!

God bedring og lykke til!

Anonymous poster hash: 61668...b26

Skrevet

Jeg har nettopp fjernet en. Den var oppe og ukomplisert å få ut og kostet meg ca 1700 kr inkl røntgen. Tipper avbetaling er realistisk, ring og hør i morgen. :)

Anonymous poster hash: 35e2b...e5f
Skrevet

Du er kanskje klar over at ikke alle har råd til å sette av penger? Eller at noe uforutsett skjer slik at man ikke har råd eller må ta av sparepengene?

Anonymous poster hash: a4df1...1a5

Skrevet

Hører folk klager på tannlege. men har de råd til og røyke....Tenker jeg mitt.. Eller de som fikser HÅRET hver 5.-6 uke til frisør.. Ikke bare en stuss for og beholde fasong, men etterstriping/-farging og klipp. Hele pakka.  Om man reduserer frekvensen til hver 8.uke hadde man lett spart inn til en tannlegetime eller to i året. Og tenner er det vitterlig MINST like viktig som håret?

Men ser jo den at mange virkelig ikke sløser, og fortsatt finner tannlege dyrt, men for de aller, aller fleste så kommer man langt med en time i året til kontroll, såfremt man ikke har "problemtenner", da svak emalje eler andre" sykdommer". Her jeg bor koster en korntoll med bilder 850 til 900 kroner. Her er det ikke flust av tannleger, så ikke mye konkurranse..  Jeg er inne i 5 min, da renser han tennene, ser på bildene, går over tannkjøtt. De som må borre eller trekke en tann betaler visst 1000-1200. Alt etter som... Sånn sett kan jeg vel si at MIN time er mer kostbar enn for de som faktisk får gjort noe...

Anonymous poster hash: 3de5a...eef
Skrevet

Dette må du ikke finne på å prøve! Jeg husker fremdeles når min tante fikk fjernet en visdomstann på 80-tallet, det viste seg at røttene hadde "krøllet" seg med røttene ved siden.. Hun var i stolen HELE dagen og ugjenkjennelig pga hevelse når hun kom ut.. Jeg sier dette ikke fordi jeg tror du har noe slikt i vente, men hvorfor dette er absolutt ikke noe man selv kan eller bør forsøke å gjøre, det kan oppstå uforutsette komplikasjoner. Jeg fikk tatt mine på tannlegehøyskolen og det tok maks 4-5 minutter per tann og null problemer og slik er det for de fleste :) Kanskje du kan be om forskudd på jobben?

Anonymous poster hash: 56d96...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...