Gå til innhold

Ble helt stressa nå.... ang lus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri hatt lus og jeg kjenner omtrent ingen som har hatt det heller, så har ikke tenkt på det, men datteren min har sagt at det klør i hodet noen ganger i det siste. Jeg tenkte hun hadde fått sand i håret i barnehagen og sånn. 

For et par kvelder siden klødde det så i pannen, der var det en liten kul, med en liten bloddråpe på, akkurat som hun hadde fått et insektsbitt, noe jeg også tenkte at det var. 

I dag fikk jeg melding fra skolen om at det er oppdaget lus på skolen (jenta mi har en bror på skolen).. en slik kul/klump, er det mulig at det var lus? 

Hva gjør jeg i så fall da? Hun har jo lagt seg nå, må vel bare vente, men burde jeg få det sjekket før barnehagen i morgen? 

Anonymous poster hash: 8b188...683
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må sjekke hele håret før barnehagen i morgen. Vet ikke hva den klumpen kan være, men du bør sjekke henne grundig uansett.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Lus livnærer seg av blod, og bittene kan bli ganske irriterte, så det er fullt mulig. Sjekk i morgen :)

Skrevet

Men hvordan sjekker jeg det? Jeg hadde en lusekam en gang, innkjøpt når alle ble anbefalt å sjekke, men vet ikke hvor den er. Skal prøve å lete nå, men hvis jeg ikke finner den?? 

Anonymous poster hash: 8b188...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...