Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 4900 KR her inkl søskenrabatt, og inkl matpenger. Sykt dyrt. Heldigvis får jeg dekket 2900 kr av de i barnebidrag/stønad. Barnehage er mye billigere, det er jo heldagstilbud og barna får mer mat. Sykt. Anonymous poster hash: 551a4...06b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Her koster det 2.635 kr pr måned for første barnet Andre barnet får 30% avslag i søskenmoderasjon, til sammen da 4.479 kr pr måned. Det inkluderer mat, brød og knekkebrød med pålegg 4 dager i uken og varm mat hver fredag. Du kan jo ikke sammenligne med barnehagen, barnehageprisen er jo subsidiert av staten så du betaler bare en liten egenandel selv. Sfo er foreldrebetalt så det er vi foreldre som betaler den reelle kostnaden, og det er klart det koster penger å drifte en sfo. Det jeg mener må diskuteres er ikke prisen på sfo, men innholdet. Det er helt vannvittig at det ikke er nasjonale retningslinjer for hva sfo skal inneholde, det er altfor store forskjeller fra sted til sted. Noen steder er det ren oppbevaring og ingen ansatte med relevant utdanning, mens det andre steder er et fantastisk tilbud med dedikerte ansatte med god kompetanse og utdanning. Anonymous poster hash: f141d...bce
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Her koster det 2.635 kr pr måned for første barnet Andre barnet får 30% avslag i søskenmoderasjon, til sammen da 4.479 kr pr måned. Det inkluderer mat, brød og knekkebrød med pålegg 4 dager i uken og varm mat hver fredag. Du kan jo ikke sammenligne med barnehagen, barnehageprisen er jo subsidiert av staten så du betaler bare en liten egenandel selv. Sfo er foreldrebetalt så det er vi foreldre som betaler den reelle kostnaden, og det er klart det koster penger å drifte en sfo. Det jeg mener må diskuteres er ikke prisen på sfo, men innholdet. Det er helt vannvittig at det ikke er nasjonale retningslinjer for hva sfo skal inneholde, det er altfor store forskjeller fra sted til sted. Noen steder er det ren oppbevaring og ingen ansatte med relevant utdanning, mens det andre steder er et fantastisk tilbud med dedikerte ansatte med god kompetanse og utdanning. Anonymous poster hash: f141d...bce Kan legge til at SFO en her er av verste sort. Ingen vet hvor ungene dine er når du henter, og hvis ungene er ikke er akkurat utenfor SFO når de skal på turer etc så går de bare fra de! Elendigt. HI Anonymous poster hash: 6e260...56d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 3500 ca. det er 50% søskenmoderasjon her. (70% for nummer 3 eller mer) Er ikke matpenger de må ha med seg mat. Hi Da må du jo klage og ikke bare til de ansatte på sfo, med leder for sfo og videre opp i systemet. Samme hva prisen er på ordningen så skal de følge opp barna de har og ikke gå fra de hverken på skolen eller der de går på tur til. Anonymous poster hash: 5c5de...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 4900 KR her inkl søskenrabatt, og inkl matpenger. Sykt dyrt. Heldigvis får jeg dekket 2900 kr av de i barnebidrag/stønad. Barnehage er mye billigere, det er jo heldagstilbud og barna får mer mat. Sykt. Anonymous poster hash: 551a4...06b Her (Oslo) er det 2695 for heldagsplass, ikke søskenmoderasjon, så 5390 for to barn altså. Det serveres ingen mat, så kan ikke si jeg synes synd på deg. Anonymous poster hash: c2b82...6ed
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Jeg betaler 5288kr for to fulle plasser Anonymous poster hash: f54b4...00a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 3640,- Anonymous poster hash: c621c...ffe
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Betaler 2980 kr for en unge. Hinsides dyrt, og dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå