Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Hei, hvor går egentlig grensen for plagiat? Jeg tar opp et fag jeg hadde ifjor og det er samme innleveringsoppgaver i år også. Denne har jeg altså gjort og lurer på om jeg kan levere den inn på nytt? Det er jo jeg som har skrevet oppgaven og det er mitt arbeid. Jeg forstår jo at dersom den går gjennom et automatisk program så vil programmet kanskje inneha oppgaven fra før, men det er jo mine ideer og min løsning på problemstilingen -jeg føler det blir litt knotete å skulle skrive noe helt annet... Oppgaven ble selvsagt godkjent. Noen som vet? Anonymous poster hash: 61dab...5dc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Ja, det er faktisk plagiat. Dette fikk vi vite da vi startet studiene i fjor på universitetet. Var ikke klar over det selv, men sånn er det altså. Anonymous poster hash: 3093b...04c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Da jeg gikk på høgskolen fikk vi ikke levere inn samme oppgave på nytt og om vi siterte fra tidligere oppgaver måtte vi bruke kildehenvisning på samme måte som ved bruk av andre kilder. Anonymous poster hash: cb567...582
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Selvfølgelig er det plagiat! Selvfølgelig må du skrive en annen oppgave i år enn i fjor. Du bør jo også kunne levere en bedre oppgave i år enn i fjor, du har vel utviklet deg i løpet av et år? Anonymous poster hash: 5ab3c...6d1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Selvfølgelig er det plagiat! Selvfølgelig må du skrive en annen oppgave i år enn i fjor. Du bør jo også kunne levere en bedre oppgave i år enn i fjor, du har vel utviklet deg i løpet av et år? Anonymous poster hash: 5ab3c...6d1 Så selvfølgelig er det faktisk ikke, siden professorene på universitetet ser seg nødt til å informere om det år etter år. Anonymous poster hash: 3093b...04c
nasse nøffen Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 vi kan henvise til våre egne oppgaver . På høgskolen. Men såklart ikke levere den samme da, men å henvise er lov
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Hvorfor i alle dager er det en selvfølge? "Plagiering er å framstille andres arbeid og idéer som dine egne.". Jeg skrev en oppgave som jeg fikk A på, en oppgave med mine ideer og med min løsning på problemstillingen. Fortell meg hvordan jeg skal forbedre denne besvarelsen som en klar selvfølge? HI Anonymous poster hash: 61dab...5dc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Alt arbeid du leverer inn er per definisjon publisert arbeid og kan derfor ikke leveres inn på nytt. Synes heller det er merkelig at du skal gjøre samme oppgave på nytt og ville tatt en prat med foreleser om det... Anonymous poster hash: b17b5...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå