Gå til innhold

OPPGITT!!!!!! sfo....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten av SFO året var det endel problemer blant guttene. Mye lekeslåssing som ble til slåssing. Jeg tok opp dette med SFO leder, og vi jobbet veldig mye hjemme med å få vårt barn til å slutte å delta. de jobbet endel med guttene og fulgte med på de en god stund der også. Noe av det vi har jobbet med med vårt barn er at han må SI FRA til en voksen fremfor å ta igjen. 

I dag når jeg skulle hente ser jeg at sønnen min går forbi en annen gutt (som jeg kjenner godt - han gjør stadig vekk noe dumt mot andre). Denne gutten tar helt uten forvarsel å tupper sønnen min i tissen ganske hardt. Sønnen min reagerer da med å gå inn å si fra. Jeg kom jo da, så jeg stod å ventet på han for jeg tenker det er supert at han sier fra fremfor å ta igjen (dette har vi jo jobbet med!). 

Ut kommer det en SFO dame som setter seg sammen med x. "Hva skjedde nå vennen min?" sier hun med en nesten viskende stemme... hun sitter der å stryker han på ryggen og prøver å spørre hvorfor han sparket barnet mitt i tissen...hun spør om han kanskje vil si unskyld... gutten er sint, gjeiper og går vekk fra henne. "Jaja...vi får ta det en annen gang da..." sier hun.

WHAT???

Hvordan i huleste skal barna lære seg at de må si fra når dette er måten det blir håndtert på??? Jeg skjønner veldig godt hvis min sønn ikke ser noen hensikt i å si fra fremfor å ta igjen hvis dette er reaksjonen de kommer med??!!!

Klarte ikke holde meg, så jeg sa til dama at jeg håper de pleier å ta barna på det når de gjør noe galt mot andre, og at de ikke bare lar de gå slik. "joda..." sa hun... Sa at jeg ønsker virkelig også at de setter mitt barn mer på plass også hvis han gjør noe og ikke lar han bare gå avgårde slik x gjorde.... "Joda..." fra henne igjen.. Hun virket rett og slett HELT tiltaksløs! Nå synes hun sikkert jeg er en skikkelig plagsom mor som snakket sik til henne, men altså! Her sier de at de skal jobbe med å få slutt på "vold" blant guttene også er det dette som møter en gutt som sier fra om noe????

Skikkelig oppgitt og sint på sfo nå... 

Anonymous poster hash: 8c0f7...687
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt det opp med lederen på SFO. Eventuelt gått videre til rektor.

Anonymous poster hash: 25599...94f
Skrevet

På vår skole er all lekeslåssing eller bryting ulovlig. Nettopp fordi det er så vanskelig å stoppe det fra å eskalere og fordi det ligger så mye skjult mobbing blandt gutter fordekt som "lekeslåssing"

Så lek som involverer å herje er under nøye oppsyn!

Hadde jeg sett en unge sparke min unge så hadde jeg dratt han inn til en voksen selv. Og det samme hvis min unge hadde gjort noe sånt. Sparke en annen i tissen, at det går an....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...