Gå til innhold

morsmelkerstatning, kumelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig for de små magene med mme basert på kumelk?

Må bare få si at jeg på ingen måte dømmer eller ser ned på de som gir det. Men jeg er generelt forsiktig med meieriprodukter pga magen. Mange i vår familie sliter med kumelk.

Tenker jo at mm er det optimale dersom det er mulig, men jeg er så knekt om dagen av amming, fødselsdepresjon og Søvnmangel at det rabler for meg snart.

Jeg får bare så voldsomt dårlig samvittighet hvis jeg ofrer ammingen av slike egoistiske grunner.

Vet jo det blir flotte folk uansett om de får mme eller mm. Men føler jeg svikter litt om jeg ikke orker mer.

Baby er 7 mnd.

Anonymous poster hash: 4c2c1...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste tåler det. Flaskebarn som ikke tåler kumelk, får en annen type mme.

Anonymous poster hash: 018cb...a04

Skrevet

Men hva med palmeolje og slikt i melka, er det uheldig?

Og blir ikke mange harde i magen av det?

Skrevet

Det går som oftest bara. Noen må teste litt av de forskjellige mme for å finne et som er bra. Noen tåler alle, men noen tåler kun enkelte typer. Om de ikke skulle tåle i det hele tatt så har de diverse typer på apoteket som ikke er basert på kumelk. Får ungen påvist melkallergi kan man få dette på resept. Ta vare på kvitteringer.

Eldste jenta vår tåle ingenting og vi fant ut hun hadde melkallergi. Noe som ikke var så rart, siden jeg har det. Hun fikk dette påvist og hun fikk noe som het Prosobe. Denne produseres ikke lengre, men det finnes flere typer.

Minste vår tålte vanlig mme, men kun HIPP sin. De andre vi prøvde (trengte heldigvis ikke prøve så mange) gav henne enten mageknip (Kollett) eller hard mage (NAM).

Palmeolje har de vell så og si sluttet å bruke?

Du skal ikke ha dårlig samvittighet på grunn av at du gir deg med ammingen. Ungen har det ikke bra dersom du sliter deg ut. Da er det i mine øyne bedre at barne får mme og du får hvile og har overskudd til å barnet. Dessuten siden barnet er 7 måneder så har det fått de viktigste tingene det trenger.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for der lange, gode svaret :)

Kanskje jeg skal prøve å gi litt mme på kveld/natt istede til å begynne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...