Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Hva syns dere om det? Jeg syns det ser helt ok ut jeg. Håper dette vil bli innført i Norge og. Ja til mangfold http://scanfree.org/wp-content/uploads/2013/05/images.jpg Anonymous poster hash: 9a218...f42
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Hva syns dere om det? Jeg syns det ser helt ok ut jeg. Håper dette vil bli innført i Norge og. Ja til mangfold http://scanfree.org/wp-content/uploads/2013/05/images.jpg Anonymous poster hash: 9a218...f42 Jeg er enig. Anonymous poster hash: 53975...aaf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Ehh....... NEI. Anonymous poster hash: 40048...080
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Det ser latterlig ut å ser overhodet ikke proffesjonelt ut! Anonymous poster hash: 92d22...729
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Sier nei Anonymous poster hash: 155ae...34d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Nei. Uniformer bør være umiskjennelige. Anonymous poster hash: 83750...e70
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Det kunne ikke interessere meg mindre! Er dama politi, så er hun politi samme hva slags hodeplagg hun har. Anonymous poster hash: 9e221...5a1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Jeg syntes folk som flytte skal følge skikk og bruk i landet de flytter til, og ikke kreve kulturen i landet tilpasser seg de som er innflyttere. Anonymous poster hash: 6d3fa...561
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Ser ikke problemet for egen del. Plager meg heller ikke om det bæres turban, hårspenner eller andre vanlige ting. Store fargerike hatter med blomster ville jeg nok derimot reagert på. Anonymous poster hash: 52f3d...782
HvittHus Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Politiet skal se religionsnøytrale ut i bekledning, det vil man ikke gjøre i hiijab.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Hva syns dere om det? Jeg syns det ser helt ok ut jeg. Håper dette vil bli innført i Norge og. Ja til mangfold http://scanfree.org/wp-content/uploads/2013/05/images.jpg Anonymous poster hash: 9a218...f42 Det er greit for meg at politiet begynner å skjule håret. Men da må det være en kode som gjelder for alle politifolk, både menn og kvinner. Religiøse symboler, være seg kors, davidstjerner eller andre ting, har ingenting å gjøre med en politiuniform å gjøre. I politiet skal det ikke være "mangfold", politiet skal være nøytralt. Anonymous poster hash: f4e22...cda
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Så lenge hun klarer å gjennomføre jobben i henhold til instruks så tenker jeg at det muligenser greit. Men, det innebærer at man må ta i menn (håndhilse), ha tett kropskontakt med menn i pågripelse situvasjoner, ta avhør av menn ++ Jeg har flere muslimer i min vennekrets, for de hadde dette ikke vært noe problem. Men, mammaen til en av mine beste venninner er muslim og hun håndhilser ikke på menn... Hennes venninner vil/ønsker heller ikke å ha fysisk kontakt med menn, de kan i henhold til sin oppfattelse av religionen ikke være alene med en mann utenfor familien. Men, er også med på tanken at politi / dommer skal være uten symboler på religion og politisk tilhørighet. Det er en menneskerett å få velge vilket hodeplagg man ønsker å bære, men det er ikke en menneskerett å bli politi / dommer.... Anonymous poster hash: 2be06...084
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Jeg synes det er rart at de vil ha det. De muslimske kvinnene som velger å bli politi praktiserer ikke de muslimske reglene og skikkene særlig strengt i utgangspunktet og da skjønner jeg ikke hvorfor de på død og liv må ha dette hodeplagget. Når en muslimsk kvinne lever såpass liberalt og "vestlig" at hun velger å utdanne seg til politi kan hun gå uten hodeplagg også, politiet skal tross alt være religionsnøytralt. Men jeg personlig bryr meg lite om det, muslimer med hodeplagg er det i kassa på rimi, som ansatt i barnehagen, i skranken på legesenteret osv osv, jeg hadde antagelig ikke lagt spesielt merke til det om en politidame kom med det samme. Anonymous poster hash: 9e0e5...25b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Så lenge hijab er et kvinnefiendtlig plagg (kvinner må skjule håret for kåte menn, men ikke omvendt), har det da ingen ting hverken i politiet eller andre steder i et demokratisk samfunn å gjøre! Anonymous poster hash: 83750...e70
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #16 Skrevet 24. september 2014 Det er ikke et problem. Dessuten vil det gi større gevinster opp mot muslimske miljøer. Kan Forsvaret så kan politiiet. Anonymous poster hash: d06bf...fd8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Om man spør en muslim om hvorfor hun må bruke hijab, vil svaret være på tro. Men i slam skal ikke en kvinne ha direkte/fysisk kontakt med andre enn sin ektemann. Hun skal heller ikke være alene med en annen mann. Hun skal ikke være i nærheten at alkohol og rusmisbruk og det er mye forskjellig musikk hun ille skal høre på. Ikke skal hun ha lappe heller. Dette er om hun velger å følge koranens bud! Om hun kan se bort i alle disse tilfellene, kan hun også se bort ofra hijaben. Jeg har flere muslimske venner, både kvinner og menn. Og alle sier det samme. Jeg tror også at en kvinnelig politibetjent med hijab vil kunne slite veldig med å få respekt. I allefall båt det kommer til fyll og bråk! Så - nei til hijab i politiet! Det gjelder også plagg fra andre religioner. Anonymous poster hash: 365b5...f4d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #18 Skrevet 24. september 2014 Jeg sier også nei, bor for tiden i et muslimsk land og det er merkelig at muslimske kvinner her kan jobbe som politi uten hijab i, så hvorfor skal det innføres i et land hvor islam ikke er hovedreligion? Og ja det er mange kvinner i politiet her. Anonymous poster hash: 07e34...23b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #19 Skrevet 24. september 2014 Jeg syntes folk som flytte skal følge skikk og bruk i landet de flytter til, og ikke kreve kulturen i landet tilpasser seg de som er innflyttere. Anonymous poster hash: 6d3fa...561 Du hadde sikkert ikke feiret jul, bursdager etc i andre land du da ? Ikke alle land de feirer slikt i. Te kt deg litt om da... Anonymous poster hash: f1866...ce0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #20 Skrevet 24. september 2014 Religiøse effekter er noe man kan bedrive med på fritiden. Uniform er uniform - ikke uniform m/ valgfritt tilbehør Anonymous poster hash: 4b023...edf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #21 Skrevet 24. september 2014 Jeg syntes folk som flytte skal følge skikk og bruk i landet de flytter til, og ikke kreve kulturen i landet tilpasser seg de som er innflyttere. Anonymous poster hash: 6d3fa...561 Du hadde sikkert ikke feiret jul, bursdager etc i andre land du da ? Ikke alle land de feirer slikt i. Te kt deg litt om da... Anonymous poster hash: f1866...ce0 Jul kan man feire i stua hjemme, man tvinger det ikke på andre. Ser du forskjellen? Jeg har ikke respekt for kvinner som bruker hijab/burkha osv. Ikke i det hele tatt. Jeg tenker at de er undertrykte og ikke kan stå opp for seg selv. Anonymous poster hash: a2a52...a5c
Katteskinnet Skrevet 24. september 2014 #22 Skrevet 24. september 2014 Nei, det sier seg selv at en uniform ikke skal iblandes politiske eller religiøse symboler.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #23 Skrevet 24. september 2014 Så oppned kors, hakekors og alle andre religiøse symboler bør vel da også være tillatt? Det var for et par år siden en same som hadde fått sydd et samisk plagg som er super i vinterkulden så det passet til politiuniformen. Han fikk ikke bruke det. Hvorfor skal alle reglene våre tilpasses kun islam? Hva med alle dei andre religionene? Anonymous poster hash: a1842...691
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #24 Skrevet 24. september 2014 Dette har blitt brukt i andre land i mange mange år uten at det blitt til noe problem ut av det... So go for it👍 Anonymous poster hash: e3048...317
Urwa Skrevet 24. september 2014 #25 Skrevet 24. september 2014 Jeg syntes folk som flytte skal følge skikk og bruk i landet de flytter til, og ikke kreve kulturen i landet tilpasser seg de som er innflyttere. Anonymous poster hash: 6d3fa...561 Du hadde sikkert ikke feiret jul, bursdager etc i andre land du da ? Ikke alle land de feirer slikt i. Te kt deg litt om da... Anonymous poster hash: f1866...ce0 Jul kan man feire i stua hjemme, man tvinger det ikke på andre. Ser du forskjellen? Jeg har ikke respekt for kvinner som bruker hijab/burkha osv. Ikke i det hele tatt. Jeg tenker at de er undertrykte og ikke kan stå opp for seg selv. Anonymous poster hash: a2a52...a5c Man må gi respekt for å få respekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå