Gå til innhold

Føler meg som verdens verste mamma :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt forskjellige dyr gjennom hele barndommen og aldri vært allergisk. Kjøpte marsvin til datteren min for noen uker siden og jeg har vært i dårlig form siden.

Jeg er konstant tett, klør i øynene som renner, klør i nesen og får noen evigvarende nyseanfall og hoster litt. Jeg kan jo ikke gå sånn og skjønner at marsvinet må ut.

Hvordan skal jeg si dette til min datter ? Hun er 6 år.

Anonymous poster hash: 67d51...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det stå i garasjen ? :)

Anonymous poster hash: cfc01...afc

Skrevet

For en kjedelig situasjon :( Du må jo nesten bare si at du blir syk av dyret da, og gi det bort til noen. Også kan dere jo kjøpe akvarium med masse fine fisker i stedet da :) Kanskje det hjelper?

Anonymous poster hash: 47284...504
Skrevet

Har dessverre ikke isolert garasje så blir nok for kaldt for marsvin. Har en kollega som jobber frivillig i dyrebeskyttelsen som har sagt han kan overta det.

Huff, får snakke med henne etter skolen i dag, blir nok snørr og tårer, men kanskje et lite akvarium kan trøste litt. Takk for tips :-)

Skrevet

Vi måtte også kvitte oss med marsvin pga min allergi. Det gikk overraskende greit for jenta vår, hun er 7.

Anonymous poster hash: 17bce...968
Skrevet

Nå er jo barn forskjellige, men noen ganger er det sånn at kjærligheten til et dyr ikke stikker så dypt som man kanskje tror. Hvis du er "heldig" kan en ny leke være en fullgod erstatning. :)

Anonymous poster hash: f9078...f88
Skrevet

Jeg har hatt forskjellige dyr gjennom hele barndommen og aldri vært allergisk. Kjøpte marsvin til datteren min for noen uker siden og jeg har vært i dårlig form siden.

Jeg er konstant tett, klør i øynene som renner, klør i nesen og får noen evigvarende nyseanfall og hoster litt. Jeg kan jo ikke gå sånn og skjønner at marsvinet må ut.

Hvordan skal jeg si dette til min datter ? Hun er 6 år.

Allergimedisin?

Anonymous poster hash: 2b6bc...216

Skrevet

Vi har samme problem . Jeg er blitt allergisk mot hunden vår . Han er riktig nok snart ett år da. Kan heller ikke ta allergimedisin akkurat nå pga graviditet , men jeg holder ut :)

Anonymous poster hash: ee2c7...5a6

Skrevet

Vær så snill, dropp det der "dårlig mamma"-snakket. Du er allergisk. Du vet like godt som meg at det ikke har noen verdens ting å gjøre med å være en dårlig mamma. Jeg har en jobb der jeg faktisk må forholde meg til dårlige foreldre, og jeg blir så lei av å se det uttrykket misbrukt på alle mulige måter!

Anonymous poster hash: 5fdae...b31
Skrevet

Vær så snill, dropp det der "dårlig mamma"-snakket. Du er allergisk. Du vet like godt som meg at det ikke har noen verdens ting å gjøre med å være en dårlig mamma. Jeg har en jobb der jeg faktisk må forholde meg til dårlige foreldre, og jeg blir så lei av å se det uttrykket misbrukt på alle mulige måter!

Hvis du leser HI's innlegg, så ser du at hun ikke tror hun er en dårlig mamma, men at hun føler seg som en. Og følelsen forstår jeg godt, når du plutselig innser at du blir nødt til å ta fra barnet ditt kjæledyret fordi du er allergisk. Det er ikke noe man kan noe for, men man kan føle seg fæl for det likevel. 

Anonymous poster hash: e53b7...fa4

Skrevet

Hvis du leser HI's innlegg, så ser du at hun ikke tror hun er en dårlig mamma, men at hun føler seg som en. Og følelsen forstår jeg godt, når du plutselig innser at du blir nødt til å ta fra barnet ditt kjæledyret fordi du er allergisk. Det er ikke noe man kan noe for, men man kan føle seg fæl for det likevel. 

Anonymous poster hash: e53b7...fa4

For meg blir det utrolig barnslig. Hun VET at dette ikke er noe hun kan noe for. Hun kan synes synd på barnet sitt, men de dårlig mamma-greiene burde hun styre unna. Og nå virker jeg sikkert fryktelig sur og grinete, men som sagt vet jeg en hel del om hva dårlige mødre faktisk er. Det handler IKKE om allergi og kjæledyr!

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

La henne ha marsvinet på rommet og skaff deg allergimedisin :)

Skrevet

Er du sikker på at det er marsvinet du reagerer på? Veldig mange tror det, men det kan være spon og høy også.

Forøvrig bør ingen marsvin stå alene uten selskap fra et annet marsvin:-)

Anonymous poster hash: f660f...b86
Skrevet

Jeg tenker også at det kan være høyet du reagerer på? Jeg er nemlig allergisk mot det..

Anonymous poster hash: 8e94a...796

Skrevet

Vi har samme problem . Jeg er blitt allergisk mot hunden vår . Han er riktig nok snart ett år da. Kan heller ikke ta allergimedisin akkurat nå pga graviditet , men jeg holder ut :)

Anonymous poster hash: ee2c7...5a6

Bare for å ha sagt der, så kan man ta allergimedisin når man er gravid. Zyrtec er trygt i alle fall 😉

Anonymous poster hash: 8e94a...796

Skrevet

Ville omplassert det jeg og, de bør ikke sitte i bur konstant, og de bør ikke være alene. Så allerede der feilet du:)

Anonymous poster hash: 64199...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...