Gå til innhold

Leser dere høyt for deres 5.-klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser for min 5.-klassing hver kveld, selv om han selvsagt kan lese selv.

Syns det er så koselig - dagens beste stund.

Han burde egebtlig lest mer selv, men....

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 56f61...802
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men han kommer av og til for å høre på når jeg leser for de to yngre barna. Jeg leste for ham da han var yngre, men sluttet å lese for ham ut i 2. klasse. Da leste han godt nok selv.

Anonymous poster hash: 585dd...461
Skrevet

Ja, det gjør vi.

Hun kan lese selv også og gjør jo det, men vi kan introdusere mye mer avansert literatur når vi leser høyt og kan snakke om det vi leser. I tillegg er det veldig koslig.

Anonymous poster hash: bdc1f...70c
Skrevet

Nei, men han leser gjerne for småsøsknene sine på 5 og 7 år :)

Da sitter alle tre i dobbeltsengen vår, ferdig stelt i pysj og han leser høyt for dem. Så legger de to yngste seg og han sitter gjerne under et pledd i sofaen og snakker litt før han skal legge seg. Veldig koselig. Følger han alltid i seng og snakker litt med han på sengekanten før jeg dytter dynen rundt han og sier natta, men vi leser ikke.

Det er bare i desember jeg leser for alle sammen, da leser vi en julebok med 24 kapitler og jeg leser et kapittel hver kveld for dem.

Må kanskje legges til at å lese høyt er noe av det kjedeligste jeg vet. Jeg leser utrolig mye selv, leser i snitt 2-3 bøker i uka og har selvfølgelig en leseteknikk og lesehastighet som er mye mye raskere enn tiden det tar å uttale ordene og setningene. Å lese så sakte som man må gjøre for å si ordene høyt er virkelig helt pyton, jeg har aldri vært noe glad i å lese høyt. Heldigvis synes mannen det er koselig da, så han leser litt for dem ;)

Anonymous poster hash: b3282...a57
Skrevet

Nei, men han leser gjerne for småsøsknene sine på 5 og 7 år :)

Da sitter alle tre i dobbeltsengen vår, ferdig stelt i pysj og han leser høyt for dem. Så legger de to yngste seg og han sitter gjerne under et pledd i sofaen og snakker litt før han skal legge seg. Veldig koselig. Følger han alltid i seng og snakker litt med han på sengekanten før jeg dytter dynen rundt han og sier natta, men vi leser ikke.

Det er bare i desember jeg leser for alle sammen, da leser vi en julebok med 24 kapitler og jeg leser et kapittel hver kveld for dem.

Må kanskje legges til at å lese høyt er noe av det kjedeligste jeg vet. Jeg leser utrolig mye selv, leser i snitt 2-3 bøker i uka og har selvfølgelig en leseteknikk og lesehastighet som er mye mye raskere enn tiden det tar å uttale ordene og setningene. Å lese så sakte som man må gjøre for å si ordene høyt er virkelig helt pyton, jeg har aldri vært noe glad i å lese høyt. Heldigvis synes mannen det er koselig da, så han leser litt for dem ;)

Anonymous poster hash: b3282...a57

Så koselig at han leser for småsøsknene sine! :-)

HI

Anonymous poster hash: 56f61...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...