Gå til innhold

hvilken oppdragelse kjører du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis f.eks storebror/søster vekker småsøsken fordi h*n skriker/ er trassig..? Sliter litt med det for tiden, minste er baby enda og våkner når søstra slår seg vrang. Kan ikke sitte inne på rommet og gråte da det er rett ved babyens rom. I stua pleier hun å sparke i døra mm. når hun er sinna. 

Anonymous poster hash: 90d67...7bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlig, men bestemt. Tydelige krav til oppførsel. Forklaring hvorfor. Mye kos og moro.

Anonymous poster hash: d611c...288
Skrevet

Jeg har heldigvis ikke det problemet, men jeg ville ha satt storesøsken på time-out eller totalt ignorert trassingen og heller flyttet babyen om mulig.

Anonymous poster hash: eb130...cc0

Skrevet

Tar storesøsken med ut. Evt bare rett utenfor ytterdøra om jeg er alene med dem. Ikke lett å lære å beherske sinnet når de er så små, det kommer etterhvert. Det er jo ikke sinneutbruddet som er det egentlige problemet, men heller årsaken til at barnet ble sint. Bruker selvsagt aldri timeout.

Anonymous poster hash: 5aebb...e58

Skrevet

Tar vel stort sett storesøster på fanget til hun har roet seg. Det går fort. Er ingen krise om lillesøster våkner eller må vente de 3 minuttene.

Anonymous poster hash: 28e11...801

Skrevet

Konsekvent og mest mulig forutsigbart med frihet innenfor faste rammer.

I det konkrete tilfellet ville jeg tatt time-out sammen med henne et annet sted i huset, f.eks. vaskerommet. Si i fra at du gjerne vil snakke med henne, men ikke før hun er rolig. Belønn god oppførsel og ignorer til en viss grad den dårlige oppførselen.

Du kan prøve å ta henne på fanget slik hun over foreslår, men det er jo forutsatt at du har et veldig enkelt barn. Mine har sjeldent hatt raserianfall/trassbyger som har vart i under 15-20 minutter.

Anonymous poster hash: 16e7b...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...