Gå til innhold

Er så sliten at jeg bare gråter :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig litt god søvn. Har ikke sovet en hel natt på over 15 måneder, og nå topper det seg snart kjenner jeg. Han våkner hver eneste natt for enten smokk eller vann. Og når jeg ser tilbake nå, så hadde de nettene vært himmelen i stedet for sånn det er nå. I går kveld våknet jan kl 23, og holdt det gående til kl 3.45 (!!) i dag tidlig :( Han ligger å tuller, klapper, babler og snakker. Reiser seg i senga, kaster kosekluter osv. Problemet er at når jeg går ut av rommet, så hyler han. Han sovner ikke igjen for alt i verden. Tidligere gjorde han det.

Jeg har tatt han over i min seng for å se om han sover bedre der, og det gjorde han i to netter. Det var så deilig, selv om han var våken noen ganger for vann/smokk.

Er det noen som har opplevd at barnet plutselig får perioder hvor han/hun gråter hysterisk når dere går ut av rommet etter å ha gitt smokk? Ser jo at dette kan være pga barnehagestart. Han begynte der 11 august, og trives veldig godt heldigvis, men det er jo en annen hverdag, og han ser meg mindre enn tidligere.

Noen som har råd om hvordan jeg kan løse dette på best mulig måte? Jeg står snart ikke på bena pga dårlig søvn over lang tid, og nå topper det seg når han holder meg våken hele natta i tillegg :( Jeg er for øvrig alene med han og ei datter på 8 år. Pappaen ble brått borte for litt over et år siden :/

Anonymous poster hash: 8cd04...283
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover han på dagen da? Det henger tett sammen med nattesøvn.

Mine barn får ikke vann om natta. En dårlig vane. De drikker før de legger seg.

Anonymous poster hash: 0dfdb...957

Skrevet

Hvis han ikke får vann, så blir det 3 verdenskrig. Og han gråter til han får. Han gir seg ikke :( Han sov 3 timer i barnehagen i går, og det synes jeg er altfor mye. Har sagt fra til dem, men føler at det er lett å la han sove fordi dem da slipper mer jobb med han. Leverte han 8.30 i går, og da ble han lagt 11.30 og sov til jeg hentet han 14.30. Men han har hatt våken netter tidligere også, uten mer enn en times søvn på dagen..

Skrevet

3t dagsøvn er alt for mye! Det MÅ de kutte ned på, samme hva de synes er enklest. Si fra!

Og kutt servicen på natta, at han hyler tåler du en periode. Er ikke bra å være så mye våken, så jeg ville satt hardt mot hardt til han ikke gidder mer. Bare gå inn hvert femte minutt, legg ham ned og si god natt. Ingenting annet. Han sovner til slutt, og etter en periode lærer han å sovne selv når han våkner..

Anonymous poster hash: f9762...e8c

Skrevet

Nei Nei Nei.... 3 timer i barnehagen er altfor mye! Si at han får sove max 1 time og det er alt. ER deres oppgave å sysselsette han. Ungen finnes ikke trøtt etter så lang søvn i barnehagen. Vet dette av erfaring! Først nå sover min fra 18.00 til 07.00, etter at jeg nektet å lan han sove i barnehagen.

Han var helt lik din!

Skrevet

Jeg trenger virkelig litt god søvn. Har ikke sovet en hel natt på over 15 måneder, og nå topper det seg snart kjenner jeg. Han våkner hver eneste natt for enten smokk eller vann. Og når jeg ser tilbake nå, så hadde de nettene vært himmelen i stedet for sånn det er nå. I går kveld våknet jan kl 23, og holdt det gående til kl 3.45 (!!) i dag tidlig :( Han ligger å tuller, klapper, babler og snakker. Reiser seg i senga, kaster kosekluter osv. Problemet er at når jeg går ut av rommet, så hyler han. Han sovner ikke igjen for alt i verden. Tidligere gjorde han det.

Jeg har tatt han over i min seng for å se om han sover bedre der, og det gjorde han i to netter. Det var så deilig, selv om han var våken noen ganger for vann/smokk.

Er det noen som har opplevd at barnet plutselig får perioder hvor han/hun gråter hysterisk når dere går ut av rommet etter å ha gitt smokk? Ser jo at dette kan være pga barnehagestart. Han begynte der 11 august, og trives veldig godt heldigvis, men det er jo en annen hverdag, og han ser meg mindre enn tidligere.

Noen som har råd om hvordan jeg kan løse dette på best mulig måte? Jeg står snart ikke på bena pga dårlig søvn over lang tid, og nå topper det seg når han holder meg våken hele natta i tillegg :( Jeg er for øvrig alene med han og ei datter på 8 år. Pappaen ble brått borte for litt over et år siden :/

Jeg hadde bare fortsatt å legge barnet i egen seng om kvelden, og hentet ham når han våknet. Du trenger søvn, og før eller senere vil han nok slutte å våkne. Hvis han fortsetter å våkne i lang tid, kan du ta den kampen når du har overskudd.

Har gjort det med de to minste, og nå er de 3 og 5 år, og nå sover hele natten i egen seng, uten kamp. Angrer på at jeg ikke fulgte samme strategien med eldstemann som er 8, men da hadde jeg bestemt meg for at "unger skal sove i sin egen seng!!!!" Det er det jeg angrer mest på av alt når det gjelder egen barneoppdragelse..

Anonymous poster hash: c504f...412

Skrevet

Jeg hadde bare fortsatt å legge barnet i egen seng om kvelden, og hentet ham når han våknet. Du trenger søvn, og før eller senere vil han nok slutte å våkne. Hvis han fortsetter å våkne i lang tid, kan du ta den kampen når du har overskudd.

Har gjort det med de to minste, og nå er de 3 og 5 år, og nå sover hele natten i egen seng, uten kamp. Angrer på at jeg ikke fulgte samme strategien med eldstemann som er 8, men da hadde jeg bestemt meg for at "unger skal sove i sin egen seng!!!!" Det er det jeg angrer mest på av alt når det gjelder egen barneoppdragelse..

Og de sov 3 timer i barnehagen, frem til de var nesten 2, uten at det påvirket deres innsovning på kvelden (problemet var at de våknet om natten)

Skrevet

Som de andre sier så er det Sovingen på dagtid som ikke er bra. 1-1.30 t er sikkert nok. Jenta mi på 2 sover ca 1 time . Barnehagen bestemmer ikke dette men du det gjør du. Si at det blir problemer med legging på kvelden.

Skrevet

3t dagsøvn er alt for mye! Det MÅ de kutte ned på, samme hva de synes er enklest. Si fra!

Og kutt servicen på natta, at han hyler tåler du en periode. Er ikke bra å være så mye våken, så jeg ville satt hardt mot hardt til han ikke gidder mer. Bare gå inn hvert femte minutt, legg ham ned og si god natt. Ingenting annet. Han sovner til slutt, og etter en periode lærer han å sovne selv når han våkner..

Anonymous poster hash: f9762...e8c

Hadde tenkt å skrive akkurat det samme.

Anonymous poster hash: 0dfdb...957

Skrevet

Om barnet trenger de timene i Bhg så bør han få det.

Er et helt annet aktivitetsnivå i Bhg.

Har selv en 2 åring blir 3 i januar. Hu. Sover så lenge hun vil i Bhg.

Går ikke utover legging på kvelden og sover hele natta.

Du bør kanskje få andre rutiner ?

Skrevet

Alle barn er forskjellige da. Noen trenger mere søvn enn andre. Min datter på 2 år sover 1 time i bhg, å har gjort det det siste halve året. Ungen problem med legging på kvelden og hun sover hele natten. Hadde en periode med skriking på natten når hun våknet. Men lot henne bare skrike, var inne hvert 10 min å sa at det er natt og du må sove. Etter 25-30 min så var det stille. neste natt varte d i 15 min. Så 10 min, 5 min. Å nå sover hun uten å våkne :)

Anonymous poster hash: 82b96...d65

Skrevet

Når han sover fra 11.30 til jeg henter han litt over 14.30, så er det litt for lenge. 3 timer er 1,5 time for mye i forhold til hva han alltid har sovet tidligere. Hva mener du med nye rutiner? Han legger seg kl 19, sovner 19.10, og vil opp mellom 7 og 7.30 på morgenen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Jeg har fått med meg en person i familien som skal sove her frem til søndag, (som han kjenner godt) eller lenger om det trengs, som skal hjelpe meg med å avvenne. Kjenner jeg gruer meg veldig, spesielt fordi jeg er sliten, og bor i borettslag, men har sagt fra til de to nærmeste naboene. Han har en rimelig sterk vilje denne krabaten.. Noen som har erfaringer med hvor lang tid avvenningen kan ta? Vet det er individuelt, men håper jeg slipper å stå i dette i en uke eller lenger liksom ;)

Skrevet

Min 2 åring sover 1.5-2 timer i barnehage. Sover ga fra 19-19. Høyt tempo i barnehagen, så de trenger hvile. Mitt råd er å ikke gi service på natta!!! Hver konsekvent å gå inn og ut med noen minutters mellomrom. Si at nå er det natta, sov godt vennen...eller lignende ;) lykke til!

Anonymous poster hash: 88076...570

Skrevet

19 til 7 skulle d være ;)

Anonymous poster hash: 88076...570

Skrevet

Når han sover fra 11.30 til jeg henter han litt over 14.30, så er det litt for lenge. 3 timer er 1,5 time for mye i forhold til hva han alltid har sovet tidligere. Hva mener du med nye rutiner? Han legger seg kl 19, sovner 19.10, og vil opp mellom 7 og 7.30 på morgenen.

Hva er da problemet med at han sovet lenge i Bhg da. Hvis barnet allikevel er trett til kvelden.

Min datter får sove så lenge hun vil. Hun er 2 år snart 3

Anonymous poster hash: 8222d...896

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...