Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Hva kan jeg gjøre for å hjelpe en flyktningfamilie som er sendt tilbake til Afghanistan? De ble sendt ut mandag til et av verdens fattigste land, uten et sted å bo eller penger eller noe. Jeg kjenner de egentlig ikke, kun ene datteren som går i klasse med min datter. Hva kan jeg gjøre? Hvor begynner jeg for å prøve å få de tilbake? Gidder ikke høre på argumentasjonen for hvorfor ikke hjelpe de eller at det er umulig å få de tilbake. Jeg SKAL hjelpe de!! Anonymous poster hash: a57d3...c0c
oslofrk Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Aner ikke, men støtter ditt engasjement! Høre med Amnesty eller flykningehjelpen? Hold meg gjerne oppdatert!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Du er rimelig avhengig av media. Vi hadde en lignende sak i nabobygda mi. Thien saken i Nittedal. Der har ildsjeler stått på i flere år nå. Hun har ennå ikke kommet tilbake. Google Thien saken. Kanskje noen gode tips der. Anonymous poster hash: 5802f...449
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Dersom du gir familien inntrykk av at du skal få de tilbake ødelegger du antagelig mer for dem enn du hjelper. Dessverre. Anonymous poster hash: 5e35c...fd2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Sorry, men la de være der. Vi trenger de IKKE her i landet! Anonymous poster hash: d00a0...eb6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Om de har forlatt landet er det dessverre lite du kan gjøre for å få dem tilbake, de slipper rett og slett ikke inn igjen. Tror det beste du kan gjøre er å hjelpe dem der de er. De sendes ikke tilbake helt uten støtte fra Norge, de får en sum penger å klare seg på første tiden. Men de kan sikkert trenge mer hjelp, så å samle inn penger til dem å sende til de der de er kan helt sikkert hjelpe dem godt. Anonymous poster hash: caca0...b1d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Dersom du gir familien inntrykk av at du skal få de tilbake ødelegger du antagelig mer for dem enn du hjelper. Dessverre. Anonymous poster hash: 5e35c...fd2 Kjenner ikke familien, visste ikke de var sendt ut før etterpå. Så nei, har ikke gitt de inntrykk av noe. Har ikke prata med de utenom med datteren men bare om dagligdagse ting. Ante jo ikke noe. Jeg begynner med kles og pengeinnsamling til familien Anonymous poster hash: a57d3...c0c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Sorry, men la de være der. Vi trenger de IKKE her i landet! Anonymous poster hash: d00a0...eb6 Nehei, hvorfor ikke? Visste du at det er borgerkrig i Afghanistan? At det er snakk om en familie med små barn som er sendt ut? Kun jenter i familien. Vet du noe om oppvekstvilkår for barn og spesielt jenter i Afghanistan? Hva er problemet ditt egentlig? Det er vel heller sånne som deg vi ikke trenger her. Anonymous poster hash: a57d3...c0c
Gjest lillehi Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Sorry, men la de være der. Vi trenger de IKKE her i landet! Anonymous poster hash: d00a0...eb6 For et lite menneske du er😡
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Dytter litt i håp om flere erfaringer rundt dette Anonymous poster hash: a57d3...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå