Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg er pingle og samtidig litt klaustrofobisk. Begynner nå å grue meg til å bli kjørt inn i denne maskinen. Forrige gang var det bare av et kne, og hadde hodet utenfor. Denne gangen er det av rygg/bekken, og jeg regner med at jeg må bli kjørt helt inn i maskinen. Er det så ille som jeg tror? Anonymous poster hash: 660fc...79f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Jeg har tatt MR av nakken 5-6 ganger etter prolaps og operasjon. De to siste gangene har jeg sovnet av der inne Men så finnes ikke jeg klaustrofobisk heller da... Det går sikkert bra! Anonymous poster hash: 74b85...7dd
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Har tatt MR av hode og nakke i hvert fall fire ganger. Det er ikke så ille. Du får en "bryter" som du kan trykke på hvis du skulle føle behov for det også, og de kan snakke med deg mens du ligger der. Det bråker litt, men det er jo ikke farlig. Det går nok helt fint Jeg skal snart inn og ta ny MR hode også. Anonymous poster hash: 3d7df...c4a
Ladybird2014 Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Et tips fra ei med klaustrofobi: Lukk øynene, og ha de lukket til du er ferdig og ute igjen. Det er veldig trangt inni trommelen, så anbefaler lukkede øyne og å tenke at du er et helt annet sted, som f.eks en strand, et fjell med utsikt etc. Det hjalp meg. Hadde jeg åpnet øynene hadde jeg fått hetta, og det er jo greiest å få undersøkelsen fort unnagjort. Lykke til!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Et tips fra ei med klaustrofobi: Lukk øynene, og ha de lukket til du er ferdig og ute igjen. Det er veldig trangt inni trommelen, så anbefaler lukkede øyne og å tenke at du er et helt annet sted, som f.eks en strand, et fjell med utsikt etc. Det hjalp meg. Hadde jeg åpnet øynene hadde jeg fått hetta, og det er jo greiest å få undersøkelsen fort unnagjort. Lykke til! Enig! Har holdt øynene lukket under hele undersøkelsen de to siste gangene og det har gått strålende. Åpnet øynene en gang jeg var med ryggen og de hadde kjørt hodet inn først. Det var kjipt!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Jeg klarte ikke å bli kjørt inn, selv med to beroligende innabords..det er forskjellige grader av klaus. Anonymous poster hash: ad6b4...e64
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Se for deg målet! Det er jo en grunn til undersøkelsen. Den er et ledd i å fastslå skade (eller sykdom??). De minuttene det tar klarer du fint! I forkant visualiser det - se gjerne en video av det og tenk ut strategi for å klare det. Anonymous poster hash: f090f...3ca
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Takk for betryggende svar! Skal forsøke å ligge med øynene lukket hele tiden. Dessverre er ikke timen før kl 20 i kveld, så jeg har god tid til å grue meg Hi Anonymous poster hash: 660fc...79f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Jeg har veldig klaustrofobi og har tatt MR to ganger. Første gang var det helt grusomt, mens andre gang gikk det overraskende fint. Den andre gangen sa jeg i fra på forhånd at jeg hadde sterk klaustrofobi og at første gangen var en veldig dårlig opplevelse. Fikk mer beroligende andre gangen og hadde med samboer inn. Det hjalp veldig at han holdt i meg! De som jobbet der var også veldig greie og snakket meg gjennom det. Åpnet ikke øynene under hele seansen, da tror jeg at jeg hadde fått panikk... Mine tips er altså: vær åpen om klaustrofobien, få masse beroligende, ha med noen om mulig og hold øynene lukket:) Lykke til!! Anonymous poster hash: cfc92...ff1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Var og tok MR på ryggen/bekken for 2 uker siden. Hodet ligger utenfor maskinen så det er ingenting å frykte Anonymous poster hash: 29446...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå