.....oceana...... Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg må ned i kilo og leser at mange går ned på lavkarbo. Hva er dere spiser,frokost,lunsj middag og kvelds???
Modesty Blaise. Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 En typisk dag for meg kan være f.eks hjemmelagde knekkebrød med ost+paprika. Eller en omelett, eller litt spekemat osv Til lunsj så spiser jeg ofte salat, i morgen skal jeg ha salat med serranoskinke og mozarella. Til middag så varierer vi veldig, i dag hadde vi en gryte med kylling, spinat, litt løk og litt fløte i. I morgen skal vi ha steinbit med blomkålmos og sikkert noen andre grønnsaker i tillegg. Så vi spiser det meste så lenge det er rene produkter, og har et lavt karboinnhold 😉
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Egg (stekte, kokte, omelett osv) Salater (bare fantasien som stopper deg der) Middagsrester Rent kjøtt, fisk. Hold deg unna poteter, pasta, brød, knekkebrød. Hvis du vil spise brød vel lavkarbobrød/knekkebrød. Anonymous poster hash: d072d...4ea
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Jeg har sluttet med mel og sukker, poteter, pasta og ris i snart ett år. Frokost, mellommåltid eller lunsj kan f eks være: -youghurt naturell, blåbær og nøtter -salat med røkelaks -salat med skinke, feta og valnøtter -omelett og salat -middagsrester generelt -avocado -smoothie -skinkegrateng med egg, cottage cheese go grønnsaker -omelettwraps (om tynn plain omelett som avkjøles, lesses med pålegg og rulles) -Doktor Hexebergs lavkraboknekkebrød lager jeg ofte til middag spiser jeg ikke noe spesiell lavkrabomat egentlig, bare at jeg kutter ut det jeg har sluttet med. Og så har vi alltid blomkålpure eller linsestuing i stedet for potetstappe. Anonymous poster hash: e3357...151
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Frokost/Lunsj/Kvelds: stekt egg og bacon m/salat Avokado Lavkarbobrød m/skinke, ost, e.l. Kokt egg/skinke og salat m litt olje og krydder Middag: Rent kjøtt, kylling eller fisk stekt i litt olje, med creme fraiche og krydder på for å lage en "saus". Salat eller grønnsaker til. Lavkarbopizza Jeg var ikke så kreativ selv, og det var stort sett dette det gikk i. Men gikk ned 20 kg da, så Brukte nettet myyyye for å søke opp oppskrifter på allslags for å få inspirasjon når jeg ble matlei. Anonymous poster hash: d345c...82e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Spis heller smart-karbo enn lavkarbo. Altså mat med lav glykemisk indeks. Ikke spis sukker, lyst brød, lys pasta, hvit ris Spis litt grovt brød, fullkornspasta (men mindre mengder enn du ville spist av vanlig pasta, erstatt med mer grønnsaker), villris. Generelt bør slike kornprodukter utgjøre en mindre del av måltidet. Spis mer grønnsaker, ikke så mye frukt, i alle fall ikke søt frukt. Spis avokado, fisk, sunt fett. En del kylling. Ikke spis noe særlig bearbeidet kjøtt som pølser, bacon og skinke (se etter nitritt eller e250 på ingrediensene, unngå det! Det er knyttet til polyppdannelse of økt sjanse for tarmkreft over tid), men heller rent kjøtt, evt. litt kjøttdeig uten salt og vann. Laks, kyllingfilet er gode proteinkilder. Anonymous poster hash: 96c28...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå