Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Trenger tips! Anonymous poster hash: e1099...bca
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 En pingles dagbok rampete Robin Disse seriene er en hit hos min 10 åring Anonymous poster hash: 7ade6...872
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Hun har lest begge. Men takk:) Anonymous poster hash: e1099...bca
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Narnia- bøkene:) Anonymous poster hash: 034c4...e2e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Vindeltorn Anonymous poster hash: e2de1...07b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Percy Jackson Anonymous poster hash: 186cb...2ed
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Vindeltorn Anonymous poster hash: e2de1...07b Definitivt Vindeltorn:) Trollskallen Villheks-serien Hei det er meg (med to pågølgende bøker) Trash Engelen i Djevelgapet Anonymous poster hash: fb655...9cf
boblulf Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Harry Potter Den hemmelige hagen Mesterdetektiven blomkvist Vikingskattens hemmelighet (av Gunnar Stålesen) Kabalmysteriet eller anna av jostein Gaarder
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Krimserien til Jørn Lier Horst (detektivbyrånr. 2) krimserien til Bjørn Sortland Anonymous poster hash: 8f938...bff
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Gutt eller jente? Min gutt på 10 år er kjempesær, han liker ikke krim og ikke fantacy, da blir utvalget ganske lite egentlig. Men han har like Gangsterbestemor og Den rikeste gutten i verden veldig godt, nå har han akkurat begynt på Rotteburger. Han liker også bøkene til Kirkegård, Gummitarzan o.l. Bøkene til Roald Dahl er morsomme. Selv om Timmy Tabbe, Gutta i trehuset med 13 etasjer o.l. bøker er litt barnslige (forlagets aldersanbefaling er 8+) har han lest og likt de også. Litt sure penger om du kjøper dem da, for siden de er så enkle leses de ut ut på veldig veldig kort tid, men de kan lånes på biblioteket. Anonymous poster hash: 7c849...eca
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Gutt eller jente? Hva spiller det for rolle? Jeg tenkte med meg selv at det var vanskelig å foreslå noe når hun ikke sier noe om leseferdigheter eller om hva barne liker. Litt som å spørre om hva slags bøker som passer for en 34-åring. Men, gutt eller jente du... Anonymous poster hash: 86468...35b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Min har lest Harry Potter, Ringenes herre, Hobbiten, gangsterbestemor, gutten i trehuset, en pingler dagbok mm. Han liker ikke krim, liker fantasy og humoristiske bøker. Anonymous poster hash: ba224...257
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Spør på biblioteket. Der får vi alltid super hjelp, og ikke bare bøker som "alle" vet av fra før, som Harry Potter, En pingles dagbok osv. Ikke at det er noe galt med dem... Anonymous poster hash: 86468...35b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Gutt eller jente? Hva spiller det for rolle? Jeg tenkte med meg selv at det var vanskelig å foreslå noe når hun ikke sier noe om leseferdigheter eller om hva barne liker. Litt som å spørre om hva slags bøker som passer for en 34-åring. Men, gutt eller jente du... Anonymous poster hash: 86468...35b Det har faktisk litt å si, for det er en del bøker som langt fra er kjønnsnøytrale.. To av de aller mest populære bøkene for jentene i den alderen akkurat nå er Kampen mot superbitchene og Dustedagboka, lykke til med å få en gutt til å lese dem Kampen mot superbitchene er faktisk veldig bra, skrevet på en måte som virkelig fenger, og tar opp viktige temaer som mobbing og utestenging av de som er annerledes (hovedpersonen er albino). Men boka er så rosa at en gutt aldri vil nærme seg den, og målgruppen er helt klart jenter. http://www.aschehoug.no/nettbutikk/aco-boker%7C%7Cboker-som-kommer%7C%7Ckampen-mot-superbitchene.html Anonymous poster hash: 7c849...eca
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #16 Skrevet 24. september 2014 Det har faktisk litt å si, for det er en del bøker som langt fra er kjønnsnøytrale.. To av de aller mest populære bøkene for jentene i den alderen akkurat nå er Kampen mot superbitchene og Dustedagboka, lykke til med å få en gutt til å lese dem Det kan så være, men det er mange jenter også som ikke liker den typen bøker, på samme måte som at det er mange gutter som ikke liker typiske guttebøker. Unger er forskjellige, både gutter og jenter. Man kan ikke velge riktig bok for et barn ut fra om det er gutt eller jente. Anonymous poster hash: 86468...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå