Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Han gjør bare faenskap dagen lang! Jeg må fotfølge han hele dagen, fra morgen til kveld. Bare i dag startet dagen med at han hadde stått opp alene og lagd seg mat. Yoghurt over hele kjøkkenet, musli strødd overalt og masse klisj. Da jeg sto opp sto han og lo, og han finner på så mye rart. springer ut døra, selv om vi låser, kaster ting ut av vinduet og ser hele tiden sitt snitt til å gjøre noe han vet er galt. Han kan ofte se på meg etter har har gjort ting, også sier han "unnskyld mamma", og han skjønner selv at det er galt. Han bare tester grenser og er uhyre oppfinnsom. Og når vi er ute å kjører bryter han seg hele tiden ut av bilstolen. Uansett hvor mye jeg strammer selene, så kommer han seg ut. Fatter ikke at det er mulig! Har en besafe izi plus, knallgod stol- men det hjelper ikke. Det tar 1 time til bhg, og jeg må stoppe nesten hvert 5. min for å feste han igjen. I barnehagen bryter han seg ut av selene i vogna og kommer gående selv og sier at han er våken om de voksne ikke oppdager det med en gang. Samme gjør han hjemme, og forrige helg satt han å lekte ute i lekekassa da jeg ikke oppdaget det fort nok. For det første er jeg skitlei, men jeg er såklart kjempebekymret og vet aldri va han finner på Jeg går konstant rundt og er redd, for han finner på mye som er farlig. Å stupe fra sofaen og grise til ting er ikke så ille i forhold til hva han faktisk er i stan til. Og slik holder han på hele dagen, hvert minutt. Anonymous poster hash: 06235...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Skjønner du blir sliten, ja. Eneste jeg ville si var et tips angående at han ikke bryter seg ut av selene i bilen. Hos biltilsynet får du tak i en plastdings for å ha på beltene slik at han ikke kommer seg løs. Funker fint til mine utbryterkonger, ihvertfall :-) Kanskje får du bestilt det på nett også. Lykke til, og så håper jeg han roer seg ned etterhvert, det gjorde ihvertfall min som nå er 3 1/2 :-) Anonymous poster hash: 8aa45...53c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Høres ut som min ettåring dette, bortsett fra å bryte seg ut av vogn og bilstol. Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd noe ala `når begynner de å høre etter`- for han hører jo aldri etter. Gjør bare ugang fra morgen til kveld. Som du kanskje skjønner har jeg ingen gode råd, men jeg er like oppgitt og sliten som deg. En klem kanskje? Anonymous poster hash: 245c0...5fa
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Skjønner du blir sliten, ja. Eneste jeg ville si var et tips angående at han ikke bryter seg ut av selene i bilen. Hos biltilsynet får du tak i en plastdings for å ha på beltene slik at han ikke kommer seg løs. Funker fint til mine utbryterkonger, ihvertfall :-) Kanskje får du bestilt det på nett også. Lykke til, og så håper jeg han roer seg ned etterhvert, det gjorde ihvertfall min som nå er 3 1/2 :-) Anonymous poster hash: 8aa45...53c Jeg har kjøpt denne typen tre ganger, han klarer å brekke dem på en eller annen måte. Jeg fatter ikke hva den gutten er laget av! http://www.jollyroom.no/produkter/besafe-beltesamler Hoff, håper han roer seg. Men 3,5 år føles så uendelig lenge til! Nesten så jeg bare venter på tlf om at han rømmer fra barnehagen snart, har 3 barn fra tidligere, men jeg har ALDRI opplevd lignene! Hi Anonymous poster hash: 06235...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Hvis han spiser (mye) sukker, kan du jo prøve å kutte det helt ut? Har lest om barn som nærmest har endret personlighet etter at sukker ble kuttet ut av kostholdet deres. Enkelte barn tåler det rett og slett ikke. Anonymous poster hash: fc93b...2ee
Ragna_Rekkverk Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Henger meg på her! Min er også utrolig aktiv og vil absolutt gjøre alt som er forbudt. Lurer også på når de begynner å høre etter. Har desverre heller ingen gode råd, bortsett fra å aktivisere ungen mye, dra mye ut osv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Høres ut som min ettåring dette, bortsett fra å bryte seg ut av vogn og bilstol. Jeg hadde tenkt til å opprette en tråd noe ala `når begynner de å høre etter`- for han hører jo aldri etter. Gjør bare ugang fra morgen til kveld. Som du kanskje skjønner har jeg ingen gode råd, men jeg er like oppgitt og sliten som deg. En klem kanskje? Anonymous poster hash: 245c0...5fa Sender en klem tilbake, føler med deg! Hvis han spiser (mye) sukker, kan du jo prøve å kutte det helt ut? Har lest om barn som nærmest har endret personlighet etter at sukker ble kuttet ut av kostholdet deres. Enkelte barn tåler det rett og slett ikke. Anonymous poster hash: fc93b...2ee Han får ikke sukker, det kuttet jeg ut ganske tidlig da jeg så hvordan dette ble til å gå. Men det blir bare verre og verre, kan vel si at han er oppfinnsom og liker å utforske. Han er ikke hyperaktiv på den måten med løping, springing og roping. Han er mer rolig, men bruker tiden godt på kreative ideer og tester dem ut. Og det er slitsomt! Og får han ikke vilja si sitter han og surker, det er konstant lyd i glunten, bortsett fra når det er fanskap på gang! Huff, høres ut som verdens dårligste mor. Men jeg er bare sliten og lei, få som vil være barnevakt med begrunnelse "vil ikke ta ansvar itilfelle noe alvorlig galt skjer", eller "han er så slitsom, jeg gidder ikke". Anonymous poster hash: 06235...5e5
Gjest Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 .....og jeg som trodde min var aktiv! Har dessverre ingen glupe råd, unntatt å passe på han som en smed. Klem
C&M&H Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Han høres ut til å være veldig smart for alderen da. Kan han være understimulert? Ellers kan det være lurt å lese seg opp på utviklingspsykologi. Sånne toåringer gir gjerne inntrykk av å forstå mer enn de faktisk gjør og er ofte litt misforstått om du skjønne...
LME1001 Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Helt off topic, men én hel time i bil for å komme til bhg?!? Er det mulig?! Jeg ble helt paff nå, jeg....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Hadde faktisk surret inn låsen på bilstolen med gaffatape tror jeg, siden du tross alt må kjøre så langt. Regner med det går an å løsne hele stolen om det blir krise og den MÅ ut? Evnt. ha en saks/kniv liggende fremme hos deg i tilfelle. Men med gaffatape er det ikke snakk om at han kommer seg løs hvertfall, bare surr godt inn og klipp opp når du kommer frem. Må man så må man.. Føler virkelig med deg altså, hadde blitt gal selv. Anonymous poster hash: e8296...14a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Prøv å sette ham i friluftsbarnehage. Da får han mer å bryne seg på og ikke like mye tid/energi til å finne på sprell. Kanskje også litt (?) roligere når han kommer hjem. Anonymous poster hash: 483b6...c63
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Helt off topic, men én hel time i bil for å komme til bhg?!? Er det mulig?! Jeg ble helt paff nå, jeg.... Bor i Oslo, og fikk ikke annen barnehageplass. Tar 1 time i rushtrafikk, men mye kortere tid utenom. Prøver å få byttet, men det er ikke så lett. Står på ventelister i flere barnehager. Så ja, det tar desverre så lang tid. Har ikke annet valg enda, desverre. Hadde faktisk surret inn låsen på bilstolen med gaffatape tror jeg, siden du tross alt må kjøre så langt. Regner med det går an å løsne hele stolen om det blir krise og den MÅ ut? Evnt. ha en saks/kniv liggende fremme hos deg i tilfelle. Men med gaffatape er det ikke snakk om at han kommer seg løs hvertfall, bare surr godt inn og klipp opp når du kommer frem. Må man så må man.. Føler virkelig med deg altså, hadde blitt gal selv. Anonymous poster hash: e8296...14a Haha, får prøve det! vet ikke mine arme råd lengre, så er litt desperat. Hi Anonymous poster hash: 06235...5e5
LME1001 Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Helt off topic, men én hel time i bil for å komme til bhg?!? Er det mulig?! Jeg ble helt paff nå, jeg.... Bor i Oslo, og fikk ikke annen barnehageplass. Tar 1 time i rushtrafikk, men mye kortere tid utenom. Prøver å få byttet, men det er ikke så lett. Står på ventelister i flere barnehager. Så ja, det tar desverre så lang tid. Har ikke annet valg enda, desverre. Så forferdelig vanskelig det må være å beregne tida da? Uff, dét hadde jeg blitt gal av!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Helt off topic, men én hel time i bil for å komme til bhg?!? Er det mulig?! Jeg ble helt paff nå, jeg.... Bor i Oslo, og fikk ikke annen barnehageplass. Tar 1 time i rushtrafikk, men mye kortere tid utenom. Prøver å få byttet, men det er ikke så lett. Står på ventelister i flere barnehager. Så ja, det tar desverre så lang tid. Har ikke annet valg enda, desverre. Så forferdelig vanskelig det må være å beregne tida da? Uff, dét hadde jeg blitt gal av! Det er ikke så lett nei, og nå må jeg legge inn ekstra tid på morgenen for alle "låse-fast-ungen-stoppene" iløpet av turen. Skal flytte herifra så snart jeg har mulighet, men det blir enda ett par år til desverre. Har ikke et ønske om at barna mine skal vokse opp i Oslo, men akkurat nå har jeg desverre ikke noe annet alternativ. Så får bare gjøre det beste ut av situasjonen Hi Anonymous poster hash: 06235...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå