Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg er 35 år, har 4 barn og en krevende jobb som sivilingeniør. Mannen min jobber som leder i næringslivet, mye jobbing også etter vanlig arbeidstid, jobbreiser med ulike mellomrom, noen uker ingen ting, andre uker hele uken. 3 av ungene er i barnehagen og en på skolen. Kjenner meg fryktelig sliten. Merker at jeg har liten tålmodighet med barna, blir fort irritert på mannen og hverdagsmotgang oppleves som ikke til å holde ut. Klarer ikke å glede meg over ting slik som før. Drømmer bare om fred og ro. Jeg skjønner at jeg må ta noen grep i livet, og vurderer å slutte på jobben og heller undervise på videregående skole deltid. Hva synes dere om å gi opp karrieren for familielivet? Anonymous poster hash: 460d4...0c2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Dersom du kjenner at du ikke klarer jobben slik som nå, synes jeg det høres ut som en god plan, hvis det er det du vil. Hvis det derimot er fordi du er utbrent, at det rett og slett bare er for mye akkurat nå, men at du kan hente deg inn igjen dersom du får litt tid på deg, ville jeg tenkt at et legebesøk og en evt. sykmelding kunne vært en løsning... Jeg er ikke så kjent med slike ting, men det er jo et drastisk valg og ta dersom det betyr at du ikke får jobben tilbake når du evt. kommer deg til hektene igjen... Anonymous poster hash: 4d754...c15
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Hvis du trapper ned nå så har du likevel en karriere å falle tilbake på virker det som. Det er vel helt innafor å ønske seg en roligere hverdag noen år. Selv tok jeg på meg alt for mye en periode, men måtte slutte med noe av det grunnet at jeg hadde alt for mye å tenke på. Jeg klarte ikke følge opp familien skikkelig og hadde ikke noe fritid. En annen måte å takle dette på er å begynne med stressmestring i form av jogging, mindfulness eller lignende. Anonymous poster hash: 8c508...4b8