Gå til innhold

Hjelp! Er så bekymra for babyen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 4,5 mnd som de siste 3 dagene helt har endret lynne!

Hun har tidligere sovet godt, vært blid, nesten aldri grått og spist greit.

Nå gråter hun sårt og har tydelig ubehag. Hun får bare mme, men total flaskenekt. Har drukket litt etter paraseth. I dag drakk hun f eks 60 ml kl 12 og 100 ml kl 19 (etter paraseth). Vil heller ikke ha grøt!

Var hos hs i dag som ikke hadde noen råd (!) konstaterte bare at det ikke var tenner på vei eller sår/sopp i svelget.

Inntil 3 dager siden fikk hun grøt * 2 og var litt hard i magen. Har bare gitt det andre måltidet med grøt i en uke. Har sluttet med grøt nå og hun har hatt avføring hver dag. Kan hun likevel ha smerter som henger i? Prompene kan være illeluktende, ikke vært det tidligere.

Kan hun plutselig ha fått melkeproteinallergi?!

Har stiv nakke som vi går til manuellterapeut for. Sist time var hun mye bedre. De siste dagene kaster hun seg tilbake når hun får melk, også på natta...kan stivheten komme tilbake?

Eldre søsken har vært syk med feber og vind hals...hun har ikke hatt feber.

Skal til legen i morgen, men er takknemlig om noen har innspill! Snufs, synes dette er så fælt:(

Anonymous poster hash: 63e5b...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt mye å gi to grøtmåltider til en på bare 4,5 mnd + morsmelk, så at det har kommet en reaksjon skal du ikke se bort fra. Kan selvsagt være nakken som har stivnet også.

Anonymous poster hash: 4b35a...b9c
Skrevet

Ikke uvanlig at virus arter seg annerledes hos babyer. Ville hatt lav terskel for å kontakte legevakt. Babyer tåler mindre og kan plutselig bli verre. Det viktige er å få i dem væske og sjekke feber. Noen babyer uttrykker bare ubehag og nedsatt matlyst når de er syke.

Anonymous poster hash: 2f979...427

Skrevet

Jeg hadde lignende problemer en periode i 4-mnd-alderen, selv om jeg ammet. Babyen bare hylte hele dagen og nektet å ta puppen. Tror det kom for mye melk, at hun ikke klarte å svelge unna, og fikk luft og vondt i magen. HS hadde ingen gode råd. Det gikk over av seg selv etter flere dager med mye strev. Din har kanskje også et forbigående mageproblem. Tipper det løser seg av seg selv etterhvert. Det høres ut som hun får i seg litt da, så det er neppe noen fare med ungen, men veldig slitsomt, sikkert.

Skrevet

det er mye med grøy * 2

Begynn med litt om gangen 1 gang pr dag.

ha matolje i 

Anonymous poster hash: 19f34...588
Skrevet

Jeg tenker også at jeg har vært litt overivrig med å introdusere grøtmåltid nr 2:( det gikk så greit med det første måltidet...

Skal til ny time til manuellterapeut om 2 dager heldigvis!

Får vel i seg toppen 300 ml i døgnet tipper jeg...får nesten panikk her:(

Hi

Skrevet

Har du sjekket hver minste detalj på kroppen for å forsikre deg om at det ikke er noe som gir baby smerter?

Anonymous poster hash: 096c8...72a

Skrevet

ja, det er ikke noe som jeg kan se som tilsier at hun har vondt :( Har titta inni ørene tom...

Skrevet

Bare en tanke som slo meg. Du har ikke begynt med ullklær nå nylig?

Anonymous poster hash: 79d97...175

Skrevet

Ja, det har jeg...tror du det kan være allergi? Har ikke utslett...

Hi

Skrevet

Min var sånn da hun var 7 uker.. (fikk bare pupp vel og merke) totalt spisenekt og gråt hele dagen. Fikk sov i 5 minutter om gangen. Hos henne var det tarminvaginasjon. Hadde aldri hørt om det før men det er vist vanligere enn jeg trodde. Bare den uken var det 3 babyer på sykehuset jeg var på med samme diagnose.

Skrevet

Hjelpes...håper bare ikke det er det!! Hun sover dupp på opp mot 2 timer da (oppå meg for tiden)...så jeg får henne til å falle til ro innimellom...skulle tro smertene var mer kontinuerlig med tarminvaginasjon?

hi

Skrevet

Ja, det har jeg...tror du det kan være allergi? Har ikke utslett...

Hi

Kan være det klør? Opplevde det samme med min gutt. Da jeg tok på bomullsklær falt han til ro. 😊

Anonymous poster hash: 79d97...175

Skrevet

Maaaaange her inne skriver om mye av det samme om babyene i 4 mnd alderen. De går gjennom et stort utviklingssprang da, og kan bli veldig urolige, grinete, sover dårlig, dårlig matlyst. Varer i flere uker før ting stabiliserer seg igjen.

Men det utelukker ikke at noe er galt. Tenkte bare å informere:)

Anonymous poster hash: 552b0...987

Skrevet

Oppdatering fra Hi:

På mirakuløst vis ordnet alt seg i løpet av natten. Hun spiste og sov som vanlig. Glajente igjen i dag. Spiser litt mindre enn før men plages ikke. PUH!! Nå blir det s-a-k-t-e opptrapping med grøt (hun trenger det fordi hun legger lite på seg).  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...