Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Vi reiser med Colorline til Kiel i morgen, men vi mangler pass. Kan vi da ikke gå i land i Kiel på det kjøpesenteret der? Vi er to voksne og tre barn. Trudde faktisk ikke vi trengte pass jeg da.. Anonymous poster hash: a6362...4c1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Pass er det eneste vi nordmenn har som er godkjent ID i utlandet.. Hos Color Line er det faktisk opplyst om at man må ha med pass, står på billetten at det er eneste gyldige i utlandet :-) Skaff nødpass imorgen, tror det skal gå på lensmannskontoret. Anonymous poster hash: a0d12...d4c
Gjest Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 (endret) Joda dere kan gå i land, men kan bli nektet OM det er passkontroll! Reiser med båten 10-12 ganger i året, og aldri opplevd en enda kontroll. Men den dagen jeg glemmer passet, så kan en vel banne på at det er kontroll? Det eneste de sjekker når man går i land, er boardingkortet (stort sett da) *Og tar dere selvcheck på Hjortneskaia, så blir heller ikke ID sjekket. Endret 23. september 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Okey, da får vi se om vi bare blir på båten da:) Går vell det også Anonymous poster hash: a6362...4c1
Gjest Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Badeland åpner ganske så tidlig på båten. Mener det er kl 11.00 eller 12.00, og slå ihjæl litt tid der. Kommer dere i land så har jeg mange anbefalinger til dere, om dere ikke har vært der før
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Vi har ikke vært der før, så det blir jo gøy bare det å være på båten, for ungene da;) Anonymous poster hash: a6362...4c1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Vi måtte ha pass for å komme ombord i båten. Anonymous poster hash: ec3e0...f2b
klg,2 boys now:) Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Du må levere pass med billettene når du går ombord. Det har vi alltid gjort
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Dette står på Colorline sine sider, så da satser vi på at vi i alle fall kommer oss på båten: Generelle krav til legitimasjon ved reiser Alle gjester (unntatt barn i følge med voksne) må medbringe gyldig legitimasjon (bankkort med bilde, førerkort eller pass).Skal du i land i Kiel, anbefaler vi at du tar med pass da dette er eneste gyldig ID-dokument for nordmenn i Tyskland. Gjelder også barn. Blir du ombord, er det tilstrekkelig at personer over 18 viser vanlig norsk ID (Bankkort/Sertifikat). Anonymous poster hash: a6362...4c1
Gjest Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Du må levere pass med billettene når du går ombord. Det har vi alltid gjort Hvor har du levert dette henner? Ved innsjekk av billettene ved bookingdamene? Men når du tar selfcheck så drar du jo bare billetten igjennom automaten der man går inn. Aldri vist noe pass der
*Yuna* Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Har aldri vist under innsjekking. Kun når vi har gått i land, dvs når vi skulle på båten igjen. Så dere kan fint reise på båttur.
klg,2 boys now:) Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Levert i innsjekk ja.aldri gjort det automatisk
Gjest Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Trikset er automaten Men egentlig så synes jeg at de bør ha samme rutiner som DFDS båten, hvor man må forvise både billett og leg samtidig.
Zarina Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Innenfor schengen kan du reise uten pass, men må kunne legitimere deg. Grunnen til at pass er eneste gyldig leg. i utlandet er at vi ikke har norske identitetskort... Dersom det skulle være passkontroll i Kiel kan de nekte deg å gå i land, men det er kun ca 5% av alle reisende som blir sjekket mot legitimasjon. Har reist utallige ganger til Kiel med Color Line, aldri opplevd kontroll. Dersom du ikke har med deg pass, kan du derimot ikke få taxfree-refusjon på det du måtte handle i Kiel... Det er heller ikke legitimasjonsplikt når du sjekker inn lenger (var det tidligere). Hilsen ansatt i Color Line
*Yuna* Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Jeg har alltid sjekket inn i skranken og har ikke mått vist pass der.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Takk for alle svar;) Nå må jeg sove før turen;) Anonymous poster hash: a6362...4c1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Badeland åpner ganske så tidlig på båten. Mener det er kl 11.00 eller 12.00, og slå ihjæl litt tid der. Kommer dere i land så har jeg mange anbefalinger til dere, om dere ikke har vært der før Vi skal også til kiel. Blir veldig takknemlig for dine tips. Har vært der før, men ikke siden jeg selv var barn. Anonymous poster hash: 1d299...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå