Gå til innhold

Julestemning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Komisk å glede seg til jul i september, men men...

Vi skal være hjemme i år, og gleder oss til å starte med egne tradisjoner i jula :-)

Hva slags vtrqdisjoner har dere i jula? Spesielt med tanke på julaften formiddag.

Anonymous poster hash: a00cb...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Komisk å glede seg til jul i september, men men...

Vi skal være hjemme i år, og gleder oss til å starte med egne tradisjoner i jula :-)

Hva slags vtrqdisjoner har dere i jula? Spesielt med tanke på julaften formiddag.Anonymous poster hash: a00cb...d1c

Tradisjoner, skulle det stå...

Skrevet

Verre enn butikkene du jo :P

Jeg har jobbet alle formiddagene på julaften, og kommet hjem til middag, så har egentlig ikke så mye inspirasjon å komme med.

Men det har vært utrolig koslig å sitte på disken å se på Disneys jul på tippe-tv'en siden det er lite med kunder ute på en slik dag :)

Prøver å tenke tilbake til barndommen når jeg faktisk var hjemme på formiddagen. Da var det "skattejakt" eller hva jeg skal kalle det om morgenen etter den siste adventsgaven, som var litt større enn de andre adventgavene, slik at vi barna var sysselsatt en stund med dette. 

Veldig morro, og det eneste jeg kommer på nå.

Noen har vel grøt med mandel på formiddagen? Evt. går på besøk til familie som dem ikke skal tilbringe aftenen med?

Anonymous poster hash: 41761...b5d
Skrevet

Gleder meg selv jeg :D

Nytt hus og skal ha det det største juletreet ever, og lekkert pyntet fra topp til tå med masse gaver under. Så fort det er pyntet, kommer julegavene under. Og jeg snoker mest :P

Som tradisjon på julaften, så begynner jeg med julesausen kl 10.00 om formiddagen. (laget i fra bånn selvsagt) Putrer og smaktilsetter helt til den er klar samtidig med Sølvguttene :)

I mellomtiden går det i Tre nøtter til Askepott, Kalle Anka, Kan du vissla Johanna, Carl Bertil, lesing i julehefter og spise snacks som har blitt laget i løpet av adventstiden.

Ingen kirke, siden jeg ikke tråkker ned dørene der ellers i året. Og hjemme som alltid, dvs i 20 år!

Skrevet

Hos oss er det tradisjon med en film i godtestrømpa. Ungene sitter dermed under et pledd eller med dyna i sofaen mens de spiser godteri og ser en julefilm. Juletreet er tent lillejulaften på kvelden etter at de la seg, så det lyser i stua. Litt senere på dagen får de én gave hver, gjerne noe de kan bruke en del tid på. Lego, puslespill, noe hobbygreier osv.

Huset fylles med lukten av god mat utover dagen. Vi drar på kirkegården og tenner lys. Er vi heldige er det snø, så barna kan komme seg ut og ake, gå på ski eller lage snømann. De årene det er snø lager vi snølykter i hagen og tenner lys inni.

Første juledag er vi bare vi fem, spiser stor lunch, holder på med tingene vi fikk til jul, tenner bøtter av stearinlys og koser oss.

Skrevet

Vi har endelig flyttet hjemover så i år skal jeg feire jul med mannen for første gang. Skal også ha juletre og feire hjemme hos meg selv for første gang. Jeg og mannen må gå i dialog snart om hvilke tradisjoner vi skal skape sammen.

Blir ihvertfall strømpe og Julemorgen, samt Askepott. Ribbe er udiskutabelt, en gang etter kirken og Sølvguttene. Så er det pakker selvsagt og kos med kaffe og godis, jeg er vant til at vi alle bytter til pysj ol da, med mindre vi har hatt besøk. Vi (mine foreldre, brødre og meg) har som regel feiret jul alene :-) Jeg vet mannen vilha med risgrøttradisjonen fra seg. Vi må rett og slett lage en slags timeplan vi :-D

Jeg har allerede begynt å tenke på julegaver, samt hva jeg skal bake. Også lurer jeg på om vi har nok juletrepynt. Jeg har kjøpt litt på januarsalg de siste årene :-D

Anonymous poster hash: 8d4f5...9c0

Skrevet

Her er det tradisjon å labbe rundt i pysj og tøfler på morgningen og formiddagen. Vi spiser deilig frokost med masse godt pålegg og levende lys, ser på Askepott og Donald på tv, spiser grøt med mandel i osv. Tar det helt med ro. Ungene får gavekalender av svigermor, og den 24. desember er det alltid en litt større gave som ungene åpner og koser seg med på formiddagen. Når klokken går mot 15-16 dusjer og kler vi på oss finstasen.

Anonymous poster hash: d3e81...c20
Skrevet

Vi gleder oss her, og så en juletegnefilm forleden dag - litt tilfeldig, men vi var alle enige om at det var veldig trivelig :)

Anonymous poster hash: 500e9...66f

Skrevet

Kribler i hele kroppen når jeg leser denne tråden.. Elsker jula! 🎄🎁🎅

Anonymous poster hash: bdca1...a18

Skrevet

Gardiner , stjerne etc til 1. Advent . Juleverksted . Vasking og baking i desember måned . 22-23: forberedelse til maten 24., pynte ekstra til jul samt juletre. Gleder meg veldig til jul :)

Skrevet

Vi har begynt å feire alene, mannen og jeg. Spiser lam og har en rolig avslappet kveld. Utrolig deilig.

Anonymous poster hash: f9aaa...c60

Skrevet

Takk for svar :-) Nå blr jeg enda mer i julestemning :-) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...