Gå til innhold

Nok er nok!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke enkelt på en måte,men jeg må bare få det ut. Mange kommer nok til å dømme meg,men det bryr jeg meg ikke om. Jeg flyttet sammen med en mann med en datter på 11 for 9 mndr siden. Selv har jeg to barn på 15 og 6,og har vært alene med dem hele tiden.<15åringen har sporadisk kontakt med sin far som bor 5 timer unna,minste har ingen kontakt,så jeg har oppfostret og oppdratt dem alene,etter beste evne.De er snille og høflige barn,som alle blir imponert over(rørende for et morshjerte,+ at jeg føler jeg har lykkes med oppdragelsen).Det har vært tøft til tider,spesielt økonomisk da jeg måtte slutte i jobben jeg hadde pga sykdom.Fikk ny deltidsjobb,men tjener fortsatt ikke godt nok,noe jeg ser etter jeg ble samboer.....for her er det andre vaner....!! 

Det gikk greit første mnd,alt så rosenrødt ut hva økonomi og syn på barneoppdragelse gikk ut på.Men da dattra hans fikk høre at vi skulle flytte inn,ble hun helt håpløs.Sa ting som fikk minstebarnet mitt til å bli lei seg,vi måtte ikke innbille oss at vi skulle få egne rom osv.jeg konfronterte far,og sa at nei det var bare noe hun sa fordi huset betydde så mye for henne....(hallo,hun var 10 1/2!!). Hun er skrekkelig bortskjemt.På rommet hennes er sofa,wii,nettbrett,42tommer led-tv,bluray,iphone....you name it.Alt dette har han kjøpt nytt.Hun får merkeklær,dyre sko,alt av utstyr til enhver tid! Og alt hun spør om er mer.Og mat-konstant!Har vi spist middag,går det en time,og hun står med huet inni skapa og snoker etter mer,eller snop.Det skal sies hun er svært overvektig for sin alder,så jeg har gjort mitt beste for å plukke det av henne uten å være for tydelig,men det hjelper ikke.Snakk om aktivitet er ikke aktuelt.Tv'n er på fra hun kommer hjem,og til far slår den av ved 22-tiden.

Slik har det aldri vært for mine barn.De har aldri fått slikt uten at det var bursdager,og da har jeg måttet spleise med mine foreldre.De har greid seg fint med det de har,og til gjengjeld vært veldig takknemlige for det de har fått. Stedattern takker knapt for maten.

Ellers er jeg dypt skuffet og sjokkert over samboers pengesløsing.Alt skal være av nyeste sort,dyreste merke,og det kjøpes ipader,og verktøy osv,uten at regninger skal betales!De kommer i siste rekke.Inkasso på inkasso,kjøpekort og avbetalinger,og et hus som står uferdig da han prioriterer gaver og ting til seg selv og dattera.Dette skremmer livskiten av meg som alltid har vært påpasselig med økonomien og betalt alt av regninger så snart de har kommet! Så jeg har sagt fra at dette kveler meg,og at jeg vil ut,bo for meg selv,for jeg vil ikke utsette barna mine for å komme på luksusfellen pga en idiot som ikke passer på det nødvendige. Hna nekter å tro at det er problemet,men derimot plagene jeg har med kroppen(venter på operasjon pga prolaps). Jeg blir snart matt av dette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om du har tatt valget alt. Det er tydelig at dere har veldig forskjellig syn på både oppdragelse og livsstil generelt, og da er det kanskje best som du tenker, at dere bor hver for dere. 

Skrevet

Her må du beskytte barna dine så dere ikke havner i en situasjon du ikke greier få dere ut av. 

En slik mann er ikke noe å samle på.

Skrevet

Her må du beskytte barna dine så dere ikke havner i en situasjon du ikke greier få de

Her må du beskytte barna dine så dere ikke havner i en situasjon du ikke greier få dere ut av. 

En slik mann er ikke noe å samle på.

Tusen takk for svar:) Har lest igjennom hundrevis av tråder for å se om flere har samme problem(eller lignende),eller om det er meg som er kravstor.Det skal være sagt at vi flyttet inn i hans hus,men jeg klarer ikke å føle meg hjemme.Noe jeg sa til han,men han svarte at han kunne jo bare refinansiere og sette mitt navn på skjøtet,det måtte jo hjelpe?! Jeg grøsset og tenkte at,nei,skal JEG havne i inkassoregister fordi HAN suller vekk pengene??!! Er nok det som hadde skjedd da. Så jeg får lete etter et sted å bo for meg og mine to.Vi skulle bli 3,jeg er gravid men skal ta det bort,for å få et barn med ham,er det siste jeg ønsker,vil ikke utsette enda en unge for å bli så bortskjemt som hans første barn,og mine to skal komme i skyggen og se på dette.nei huff,for et styr.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...