Gå til innhold

Drive egen butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det en som selger butikken sin. Det er en liten butikk som selger barneklær av kjente merker som memini, wheat, miniature osv. 

Dette er jo drømmen, men jeg kan ingenting om dette. Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: 5e779...2a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke peiling bør du ikke gjøre det. Alle som har jobbet i butikk har en viss anelse om hva som kreves, og det er ikke bare å kjøpe en butikk og stille seg bak kassa og kose seg. Det er så mye mer enn varebestillinger osv. Egenkapital f.eks. 

Anonymous poster hash: 206bd...ffa
Skrevet

Jeg ville snakket med vedkommende som selger butikken. Forhør deg om kundegrunnlag, daglig drift og rutiner osv. Beskrivelser av hva som skal gjøres hver dag, hver uke og hver måned. Regnskapsrutiner og ansatte. Sånn kan du få et grunnlag for å vite om dette er noe du klarer å  gjøre. 

Forhør deg også om økonomi og likviditet, og om evt utdanning denne personen har. 

Har du noe erfaring fra butikk eller regnskap så er det en klar fordel. Hvis dette er drømmen din, så har du kanskje bakgrunn for å kunne sette deg inn i drift? Hvis ikke bør du kanskje ta noen kurs før eller i starten av en evt overtagelse. Vær i alle fall forberedt på at å overta enbedrift betyr MYE ekstra jobbing de første månedene. Selv om det er en liten butikk er det masse å sette seg inn i, og mye ny kunnskap som skal tilegnes. 

Anonymous poster hash: 4d3b4...4c5
Skrevet

Altinn.no har en egen side for de som trenger informaskon ang. å syarte for seg selv. :)

Skrevet

Ville aldri gjort det om jeg ikke hadde en god del erfaring innen salg/varehandel/økonomi.

Anonymous poster hash: 587df...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...