GÃ¥ til innhold

Tror jeg har ME, blir ikke trodd 😕 (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 år siden fødsel nå, og de siste 6-8 mnd har jeg vært helt utmattet. Først trodde jeg bare det var pga baby og lite søvn, men nå ser jeg at det må være mer enn det.

Jeg våkner hver dag med forferdelig sykdomsfølelse og ledd/muskelsmerter. Det gjør vondt/trykk i ørene og i lymfer/hals. Fingerleddene er vonde og stive, det er også knær og ankler.

Det kjennes ut som døden selv å våkne, det gjør skikkelig vondt.

Har også nesten konstant vondt i hode og fjeset. Har INGEN konsentrasjon og husker ikke hvor jeg har lagt ting 1 min etter. Det er som jeg er hjernedød, kjenner ikke meg selv igjen.

Er endel ting uten om dette også.

Mannen min bare klager på meg. Var hos legen for et par uker siden og hun bare bagatelliserte det med at jeg var sliten etter fødsel og muligens hadde en langvarig forkjølelse. Tok blodprøver og alle var fine.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre 😔

Jeg tør ikke ta kontakt med legen igjen, føler hun tror jeg er hypokonder eller noe. Så hva gjør jeg nå? Lider i det stille?

Anonymous poster hash: c9601...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket deg for d vitamin og magnesium?

Anonymous poster hash: 59b3e...58f

Skrevet

Om du ikke blir bedre går du selvfølgelig til lege igjen!

Fortell at nå har du spist sunt, tatt multivitaminer, fått frisk luft hver dag og lagt deg tidlig for å få nok søvn så og så lenge, men du blir ikke bedre og trenger hjelp.

Kanskje må du skekkes grundigere, ble matallergier, cøliaki og alt fra D-vitamin til B12 skekket sist? Første gang man kommer sjekker de gjerne de vanligste tingene som jern og stoffskifte, kommer du tilbake flere uker senere uten bedring går de dypere.

Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Skrevet

Har også vært dårlig lenge, og blitt forkjølet bare jeg leste om andre som var det. Hadde veldig lite d vitamin og jern var heller ikke noe å skryte av. Fikk vite at d vitaminmangel kan føre til muskel og leddsmerter, tørr hals, vond hals, hoste, tretthet osv. Magnesiumtilskudd tar jeg også nå og alt i alt føler jeg at overskuddet kommer sakte men sikkert tilbake og etter noen uker med d vitamin har jeg for første gang på flere måneder ikke vondt i halsen!!

Skrevet

Hvorfor mener du det er ME? Det kan jo være så utrolig mye forskjellig.

Men er du fortsatt syk, så gå til legen. Forklar hvor dårlig du føler deg, få de til å ta flere prøver. Evt. sende deg videre til utredning, til det legen synes er mest sannsynlig.

Jeg fikk ikke ME diagnosen før det var gått 7 år, på de årene var jeg gjennom utrolig mye utredning. For symptomer på ME, kan jo være veldig mye annet og.

Anonymous poster hash: 5ae46...ec6
Skrevet

Høres ut som meg for ett par år siden. Jeg manglet d vitamin.

Skrevet

Den kan høres ut som Me, men kan også være mye annet.

Hvis du føler legen din bare ser på deg som hypokonder, er mitt beste tips til deg å bytte lege.

Det måtte jeg en gang og fikkndet så mye bedre. Der er viktig det blir tatt blodprøver av deg og en liten utredning.

Masse god bedring. Hilsen en med Me

Anonymous poster hash: c2867...cd1

Skrevet

Fortell at nå har du spist sunt, tatt multivitaminer, fått frisk luft hver dag og lagt deg tidlig for å få nok søvn så og så lenge, men du blir ikke bedre og trenger hjelp.

Kanskje må du skekkes grundigere, ble matallergier, cøliaki og alt fra D-vitamin til B12 skekket sist? Første gang man kommer sjekker de gjerne de vanligste tingene som jern og stoffskifte, kommer du tilbake flere uker senere uten bedring går de dypere.Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Skekkes ? Virkelig....

Anonymous poster hash: 17d7d...fa9

Skrevet

Kanskje må du skekkes grundigere, ble matallergier, cøliaki og alt fra D-vitamin til B12 skekket sist? Første gang man kommer sjekker de gjerne de vanligste tingene som jern og stoffskifte, kommer du tilbake flere uker senere uten bedring går de dypere.Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Skekkes ? Virkelig....

Traff feil tast... På mitt tastatur står j og k ved siden av hverandre, jeg bommet, sorry.

Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Skrevet

Om du ikke blir bedre går du selvfølgelig til lege igjen!Fortell at nå har du spist sunt, tatt multivitaminer, fått frisk luft hver dag og lagt deg tidlig for å få nok søvn så og så lenge, men du blir ikke bedre og trenger hjelp.Kanskje må du skekkes grundigere, ble matallergier, cøliaki og alt fra D-vitamin til B12 skekket sist? Første gang man kommer sjekker de gjerne de vanligste tingene som jern og stoffskifte, kommer du tilbake flere uker senere uten bedring går de dypere.Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Skekkes ? Virkelig....Anonymous poster hash: 17d7d...fa9

Traff feil tast... På mitt tastatur står j og k ved siden av hverandre, jeg bommet, sorry. Anonymous poster hash: 21d77...bf7

Bommet to ganger du da ?

Skrevet

Leddgikt?

Anonymous poster hash: 88898...773

Skrevet

1 år siden fødsel nå, og de siste 6-8 mnd har jeg vært helt utmattet. Først trodde jeg bare det var pga baby og lite søvn, men nå ser jeg at det må være mer enn det.

Jeg våkner hver dag med forferdelig sykdomsfølelse og ledd/muskelsmerter. Det gjør vondt/trykk i ørene og i lymfer/hals. Fingerleddene er vonde og stive, det er også knær og ankler.

Det kjennes ut som døden selv å våkne, det gjør skikkelig vondt.

Har også nesten konstant vondt i hode og fjeset. Har INGEN konsentrasjon og husker ikke hvor jeg har lagt ting 1 min etter. Det er som jeg er hjernedød, kjenner ikke meg selv igjen.

Er endel ting uten om dette også.

Mannen min bare klager på meg. Var hos legen for et par uker siden og hun bare bagatelliserte det med at jeg var sliten etter fødsel og muligens hadde en langvarig forkjølelse. Tok blodprøver og alle var fine.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

Jeg tør ikke ta kontakt med legen igjen, føler hun tror jeg er hypokonder eller noe. Så hva gjør jeg nå? Lider i det stille?

Be om henvisning og ytterligere testing. På hormonlaboratoriet på Aker tester de blant annet kortisolnivået ditt. Det kan hende du har lav produksjon av det. Ikke gi deg før du har blitt testet på alt. Jeg tror ikke du har ME, men det er godt mulig du har lavt av noe, og da kan jo det behandles

Anonymous poster hash: 135df...6d7

Skrevet

Kan f.eks D vitamin mangel virkelig gjøre at en får vondt i ører og hals?

Har sjekket meg for så og si alle vitamin mangler, samt jern og stoffskifte.

Også blitt sjekket for leddgikt, leddene mine er ikke hovne og blodprøve var fin.

Det jeg engster meg mest for er det der med konsentrasjon, hukommelse og talevansker 😕 Føles ut som hjernen min har slutta å fungere, jeg er helt lost!

Men takk for svar 😊

Skrevet

Kan f.eks D vitamin mangel virkelig gjøre at en får vondt i ører og hals?

Har sjekket meg for så og si alle vitamin mangler, samt jern og stoffskifte.

Også blitt sjekket for leddgikt, leddene mine er ikke hovne og blodprøve var fin.

Det jeg engster meg mest for er det der med konsentrasjon, hukommelse og talevansker 😕 Føles ut som hjernen min har slutta å fungere, jeg er helt lost!

Men takk for svar 😊

http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=60&t=14175

Skrevet

Hvis legen din ikke vil høre på deg når du forteller hvor dårlig du er, da bytter du lege!

Hvis du bytter nå så gjelder det fra førstkommende månedsskifte, så da er det ikke så lenge å vente heller.

Dessverre så er det mange leger som sier til pasienten at "nå er du sjekket for alt", uten at det trenger å stemme i det hele tatt. Jeg blir veldig skeptisk når en lege sier det etter én runde med blodprøver!

Jeg har aldri hørt min lege si det på de åtte årene jeg har gått hos ham. Siste året har jeg omtrent fått sjekket "alt" både hos lege og sykehus, sist tok jeg vel åtte glass med blod.... og jeg er tydeligvis fremdeles ikke sjekket for alt... Sier ikke dette for at du skal sammenligne med meg, men fordi enkelte leger f.eks. bare sjekker jernverdier, crp, senkning, blodsukker og stoffskifte og så forteller de pasienten at de er friske. Men det hjelper jo ikke hvis pasienten mangler noe annet enn det legen har sjekket...

Det er flere mangler som kan forklare symptomene dine. Så anbefaler deg å bytte lege om du føler du ikke blir tatt på alvor!

D-vit.mangel kan stort sett gi alle plagene du har, men det betyr ikke at det nødvendigvis er det du mangler. Men jeg ville tatt en telefon til legekontoret og spurt hva D-vit.nivåene dine er, at du regner med de ble sjekket sist. Noen kan også ligge akkurat innenfor referanseverdiene og likevel ha alle mangelsymptomer. Dette fordi kroppene er ulike, og der en kropp er fornøyd med en verdi så kan en annen kropp trenge langt høyere verdier for å fungere ordentlig.

Ikke gi deg - krev å få svar!

Anonymous poster hash: 3f8c0...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...