Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Sunnere pizza hvertfall, halvparten sammalt grovt mel, byttet ut kjøttdeig med kyllingkjøttdeig og laget hjemmelaget pizzasaus hvor jeg har moset grønnsakene i slik at ungene ikke merker de er hjemme med sykt barn og tenkte lage noe som hun spiser, samtidig tenker jeg at storejenta kan ha med til skolemat. Hva tror dere, blir det godt? Tar gjerne i mot tips til sunn pizza hvis dere har? Anonymous poster hash: 89af6...db1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Hvis barna dine liker det, høres det veldig bra ut. Selv er jeg stor pizzaentusiast, og jeg mener at såkalt sunne pizzer er uspiselige. Pizzaer skal ha tynn bunn av fint mel, og skikkelig god ost. Men det er meg (delvis oppvokst i Italia, så har mine pizzavaner derfra). Vi skal ha grønnsakssuppe med hjemmelaget focaccia. Anonymous poster hash: d8ecf...d39
Mandala Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Aner ikke hva vi skal ha. Men må bli noe enkelt, for jeg er så trøtt. Torsk kanskje.
*Nøtta* Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Prøvd blomkålpizza? Jeg var skeptisk til det, men synest det smakte veldig greit til hverdagsmiddag.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Pizzaen høres topp ut :-) Vi skal ha ovnsbakt torsk, bakt potet, bakte grønnsaker og hjemmelaget youghurtdressing til. Anonymous poster hash: 704dc...a7f
Puppen og lillemor Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Kjøttkaker, poteter, brun saus og grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Her blir det grønnsakssuppe med flatbrød. Når vi lager pizza så er den alltid sunnere enn vanlig da vi bruker grov bunn (veldig grov bunn med mye rug og lite hvetemel). Jeg lager tomatsaus med grønnsaker i og vi bruker karbonadedeig. Ellers har vi sopp, løk og tomater som topping og litt mager ost til slutt. Veldig god, og veldig mettene. Anonymous poster hash: 1eafc...b33
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Jeg har også begynt å lage "sunnere" pizza. Lager kjempetynn grov bunn med litt olje under, det merkes ikke at det er grovt mel når den er så tynn 😀 Jeg marinerer kyllingfilet i tikka krydder og har på. Har også på litt rødløk, mais og paprika. Prøver å ikke ha alt for mye ost på 🙊 I dag blir det god salat med fetaost og kylling, og kesamdressing 😀 Anonymous poster hash: 4fa76...9af
ms.Pond Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Hjemmelagde fiskepinner her i huset Har du lyst til å dele oppskrift på det? Trenger sårt noen gode fiskeoppskrifter!
Daquiry Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Hjemmelagde fiskepinner her i huset Har du lyst til å dele oppskrift på det? Trenger sårt noen gode fiskeoppskrifter! Bruker denne oppskriften http://sirifossing.blogg.no/1396467341_fiskepinner.html
ms.Pond Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Hjemmelagde fiskepinner her i huset Har du lyst til å dele oppskrift på det? Trenger sårt noen gode fiskeoppskrifter! Bruker denne oppskriften http://sirifossing.blogg.no/1396467341_fiskepinner.html Stor takk!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Her blir det ikke sunn middag i dag....mac and cheese og faktisk mor som har lyst på Anonymous poster hash: 0df80...13c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Blir indisk med kylling i dag, hjemmelaget nanbrød, og salat. Kanskje litt mango ved siden av, hvis noen vil ha. Blir derimot vafler til kvelds i dag, men etter barnet er i seng. Vil takke mannen min i dag, han har vært så utrolig god mot meg den siste uka, og vafler er favoritten (rettere sagt; vafler og film på senga). Litt dårlig samvittighet for å lage vafler mtp sunnhet, men så er røra faktisk sukkerfri, så er bare melet som er direkte fy-fy i røra, ellers er de hjemmelagde rørte jordbærene ikke fullt så sunt... Men kos skal det bli. Anonymous poster hash: 77026...e09
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Det er jo sunnere enn en vanlig pizza og du vet hva som er i den 👍 Her blir det hjortestek, med baconpotetmos, stekte kantareller, peppersaus og brokkoli. Håper barna liker det!! Anonymous poster hash: d3530...45a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 kjøttpudding, poteter og grønnsaker her... Anonymous poster hash: 2735a...a05
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Til middag blir det hjemmelagde kjøttboller i paprikasaus med fullkorn pasta. Så lager jeg grove horn med ost og skinke til skolelunch . Anonymous poster hash: 4bef5...b06
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 Her blir det spaghetti med Toro sausen og kjøttdeig. Usunt til tusen men ungene liker det godt og jeg spyr bare ved tanken på mat! Så jeg skal ikke ha noe uansett. Anonymous poster hash: 95cd2...d3a
☆☆☆ Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 I dag blir det pasta og kjøtsaus. Ein grei middag med gode proteiner, mykje grønnsaker og ein del raske karbohydrater men ikkje meir enn at det går fint. Om latskapen kjem over meg kan det hende sausen blir eit glas dolmio over karbonadedeig, løk og tomat.
ma(G)ma med to små :) Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Her blir det pizza fra Peppes. Slett ikke sunt, men mor i huset er utmattet etter en tøff uke på jobb. Null dårlig samvittighet, faktisk 😊
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Hjemmelaget fiskepinner av torsk. Revne gulrøtter og salat , det var så godt at vi kunne spist dobbelt så mye Ungene fikk poteter til. Anonymous poster hash: 50b02...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå