Gå til innhold

Vegetarisk mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å imponere litt, eneste kriteriet er at det er Vegetarisk. Og hhelst ikke så komplisert. Er jo mye forskjellig på nett, men man vet jo ikke hvordan ting smaker, så vil gjerne høre fra noen med litt erfaring! Forslag?

Anonymous poster hash: 3b115...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en god sopp og asparges risotto? Enkelt godt og uten kjøtt :)

Skrevet

Hva med indisk? Jeg er vegetarianer, og får ofte kommentarer på hvordan jeg blir mett og "hvor er kjøttet, da?!" Når jeg serverer en enkel indisk gryte spør ikke folk om kjøttet engang, og noen kommenterer i ettertid at de ikke la merke til at det manglet kjøtt. 

Ganske enkelt er det også. Kutter løk, paprika og gulrøtter smått. Steker grønnsakene med olje i en panne, og tar gjerne med flere grønnsaker om jeg har noe i kjøleskapet som burde brukes. Ikke grønnsaker med mye vann, som f.eks tomater eller squash, da det blir tilintetgjort i gryta ;) Så tilsetter jeg mangochutney, curry paste og sambal oelek, og surrer det videre i pannen. Deretter heller jeg i en boks kokosmelk, litt vann om det ser "tørt" ut og til sist tørkede røde linser. Jeg bruker tørkede linser fordi de trekker til seg mer smak enn linser på boks. Man kan også bruke bønner, men i gryter synes jeg linser er bedre. Denne blir vegansk, men om man vil ha en litt mildere smak gjør det seg godt med litt creme fraiche, men om den skal være vegansk kan man heller bruke soyayoghurt naturell eller plantemelk. 

Om det skal være litt ekstra spicy tar jeg i litt chili eller flere krydderpaster. Lag gjerne nanbrød som tilbehør, ellers server med ris. Det er superenkelt, og en fin blanding av mange spennende smaker. 

Anonymous poster hash: 99e15...fea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...