Gå til innhold

Bolig - hva hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart kjøpe ny bolig og står i et dilemma for hvor vi skal bo.

Så, hva hadde dere valgt av:

1. Stor bolig med hage i et rolig område, men dårlig kollektivtilbud og langt fra byen. Variert befolkning i alle samfunnslag, og nært et område med mange sosiale problemer + industriområde/handlepark. Lite utsikt og litt inne i en skog uten særlig gode turmuligheter. Ok skole/barnehage.

2. 4-roms leilighet eller rekkehus med mindre hage i et såkalt bra område av byen. Masse kollektivtilbud, nærhet til sentrum og gode skoler/barnehager. God utsikt og luftig område nært store og flott friluftsområder/skog/vann. Befolkning i type øvre middelklasse med god utdanning. 

Anonymous poster hash: 22d9a...653
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 uten tvil!

Jeg må ha tilgang til kollektivt og byen da je får urbane abstinenser hele tiden.

Skrevet

2.

Anonymous poster hash: 81dc7...89f
Skrevet

2

Anonymous poster hash: 9d608...9c3
Skrevet (endret)

Bolig nummer to. Så kan dere kjøpe noe større i det samme området hvis behovet melder seg om noen år.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

2, uten tvil!

Anonymous poster hash: 09f64...35b
Skrevet

2. 1 er mitt personlige mareritt. Men folk er ulike! Er det mannen som vil nr 1? Jeg aner et snev av føringer for lesingen :-)

Skrevet

Helt klart 2. Vi valgte dette alternativet og har ikke angret! :) Beliggenhet og et godt oppvekstmiljø er det viktigste.

Skrevet

Vi har selv kjøpt hus i et område som ikke er så "fint".

Fått mye for pengene i forhold til et bedre strøk, men jeg angrer som en hund hver dag.

Anonymous poster hash: 008ef...882
Skrevet

Takk damer, da er det avgjort!! Godt å få høre det av noen helt nøytrale. Ser at mitt innlegg er veeeldig "farget" av hva jeg helst vil, men dere tok uansett poenget! Heldigvis vil mannen dette også, er mer familie og andre rundt oss som ikke skjønner at vi setter bra beliggenhet over stort, flott hus i et dårligere område.

Og veldig godt poeng at vi kan kjøpe større i nærheten om noen år om vi trenger det! Da slipper vi å bytte barnehage/skole på småen.

Anonymous poster hash: 22d9a...653
Skrevet

Jeg har stort hus, stor hage og bor i et bra strøk, men med mest eldre folk som bor i gamle villaer. Jeg har et veldig flott hus og en fin hage, men det er enormt mye arbeid med hus og hage, og ikke minst det er ikke umiddelbar nærhet til lekevenner for datteren min da det ikke er så mye unger i nabolaget. Selv drømmer jeg om å selge og flytte i et rekkehus med stor nærhet til naboer og mange lekevenner for min datter, og ikke minst litt mindre jobb for meg.

Mao jeg ville helt klart valgt nummer 2.

Anonymous poster hash: 957d9...89b
Skrevet

Jeg bor i rekkehus, og her bor det 6 barn like gamle som mitt barn, og det bor 3 på samme alder i hus i nærheten og, så de kommer på lekeplassene hit og leker. Det er utrolig sosialt, barna har alltid noen å leke med. Vi foreldre sitter på benken og skravler. Nå som barna er små, er det helt perfekt. Kunne ikke tenke meg og flytte. Behovet for større melder seg vel mer da de er tenåringer, og trenger en tv stue.

Anonymous poster hash: 1bc72...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...