Gå til innhold

Den perfekte gravide... Er det virkelig sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette virker helt hårreisende. Jeg har aldri ofret vekta en tanke i graviditeten, og i alle fall ikke babyen sin! Godt å være bevisst på kosthold, men det bør være fokus på å få i seg næringsstoffer, ikke så få kalorier som du kan!

Enn å skulle indirekte "slanke" babyen allerede før den har kommet ut, fordi det er status å være tynn, og ergo ha en tynn baby! Ja jeg sier tynn, for 3000 gram er under snittvekten per i dag. Håper virkelig dette bare gjelder noen få, forstyrrede kvinner. Skremmende om dette skal bli den nye "moten" for gravide. 

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article927765.ece

Anonymous poster hash: 8b60b...4cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare jeg som bryr meg om dette? Det er jo også litt trist. Er det et bevis på at dette er greit?

Skrevet

Bare jeg som bryr meg om dette? Det er jo også litt trist. Er det et bevis på at dette er greit?

Jeg tror mer det er slik at dette ikke er representativt for særlig mange i befolkningen, og at de fleste ikke orker å bry seg med slike vanvittige ting. Og det er jo egentlig et godt tegn, synes jeg.

Anonymous poster hash: d4aff...b9f

Skrevet

Jeg tror mer det er slik at dette ikke er representativt for særlig mange i befolkningen, og at de fleste ikke orker å bry seg med slike vanvittige ting. Og det er jo egentlig et godt tegn, synes jeg.

Håper det er derfor! 

Skrevet

Men jeg synes også hun streifer et viktig tema til slutt der også. Nemlig at den tynne/slanke kroppen og vekttap komplimenteres, uten at man nødvendigvis vet om vekttapet er ønsket eller om undervekten/slankheten er et sårt punkt. Klart man da kan si at "skal man da aldri gi komplimenter til NOEN i frykt for å tråkke på tærne?", men synes likevel det er bra skrevet og verdt å tenke over. Man kommenterer ikke vekt og fasong til de som har litt for mye, men gjør det glatt for de som har litt for lite...

Anonymous poster hash: f6aec...f1f

Skrevet

har vært diskutert en god del inne her før, derfor tror jeg du får liten respons. Ca 99,9% av normale mødre går ikke aktivt inn for å slanke babyen sin. Det er mishandling allerede før babyen kommer til verden, og bør vel kvalifisere til nøye oppfølging av støtteapparat.

Skrevet

har vært diskutert en god del inne her før, derfor tror jeg du får liten respons. Ca 99,9% av normale mødre går ikke aktivt inn for å slanke babyen sin. Det er mishandling allerede før babyen kommer til verden, og bør vel kvalifisere til nøye oppfølging av støtteapparat.

Vil si at 100% av normale mødre ikke slanker babyen sin. Gjør man det, er man ikke normal.

Skrevet

Vil si at 100% av normale mødre ikke slanker babyen sin. Gjør man det, er man ikke normal.

haha ja, du har helt rett! En mor som vil ha et undervektig barn er i aller høyeste grad riv ruskende gal og veldig langt i fra normal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...