Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Dette virker helt hårreisende. Jeg har aldri ofret vekta en tanke i graviditeten, og i alle fall ikke babyen sin! Godt å være bevisst på kosthold, men det bør være fokus på å få i seg næringsstoffer, ikke så få kalorier som du kan! Enn å skulle indirekte "slanke" babyen allerede før den har kommet ut, fordi det er status å være tynn, og ergo ha en tynn baby! Ja jeg sier tynn, for 3000 gram er under snittvekten per i dag. Håper virkelig dette bare gjelder noen få, forstyrrede kvinner. Skremmende om dette skal bli den nye "moten" for gravide. http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article927765.ece Anonymous poster hash: 8b60b...4cc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Bare jeg som bryr meg om dette? Det er jo også litt trist. Er det et bevis på at dette er greit? Anonymous poster hash: 8b60b...4cc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Bare jeg som bryr meg om dette? Det er jo også litt trist. Er det et bevis på at dette er greit? Anonymous poster hash: 8b60b...4cc Jeg tror mer det er slik at dette ikke er representativt for særlig mange i befolkningen, og at de fleste ikke orker å bry seg med slike vanvittige ting. Og det er jo egentlig et godt tegn, synes jeg. Anonymous poster hash: d4aff...b9f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Bare jeg som bryr meg om dette? Det er jo også litt trist. Er det et bevis på at dette er greit? Anonymous poster hash: 8b60b...4cc Jeg tror mer det er slik at dette ikke er representativt for særlig mange i befolkningen, og at de fleste ikke orker å bry seg med slike vanvittige ting. Og det er jo egentlig et godt tegn, synes jeg. Anonymous poster hash: d4aff...b9f Håper det er derfor! Anonymous poster hash: 8b60b...4cc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Men jeg synes også hun streifer et viktig tema til slutt der også. Nemlig at den tynne/slanke kroppen og vekttap komplimenteres, uten at man nødvendigvis vet om vekttapet er ønsket eller om undervekten/slankheten er et sårt punkt. Klart man da kan si at "skal man da aldri gi komplimenter til NOEN i frykt for å tråkke på tærne?", men synes likevel det er bra skrevet og verdt å tenke over. Man kommenterer ikke vekt og fasong til de som har litt for mye, men gjør det glatt for de som har litt for lite... Anonymous poster hash: f6aec...f1f
håperpåvinterbarn Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 har vært diskutert en god del inne her før, derfor tror jeg du får liten respons. Ca 99,9% av normale mødre går ikke aktivt inn for å slanke babyen sin. Det er mishandling allerede før babyen kommer til verden, og bør vel kvalifisere til nøye oppfølging av støtteapparat.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 har vært diskutert en god del inne her før, derfor tror jeg du får liten respons. Ca 99,9% av normale mødre går ikke aktivt inn for å slanke babyen sin. Det er mishandling allerede før babyen kommer til verden, og bør vel kvalifisere til nøye oppfølging av støtteapparat. Vil si at 100% av normale mødre ikke slanker babyen sin. Gjør man det, er man ikke normal. Anonymous poster hash: d4aff...b9f
håperpåvinterbarn Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 har vært diskutert en god del inne her før, derfor tror jeg du får liten respons. Ca 99,9% av normale mødre går ikke aktivt inn for å slanke babyen sin. Det er mishandling allerede før babyen kommer til verden, og bør vel kvalifisere til nøye oppfølging av støtteapparat. Vil si at 100% av normale mødre ikke slanker babyen sin. Gjør man det, er man ikke normal. Anonymous poster hash: d4aff...b9f haha ja, du har helt rett! En mor som vil ha et undervektig barn er i aller høyeste grad riv ruskende gal og veldig langt i fra normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå