Gå til innhold

Hodet klarer ikke slappe av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber fullt, har tre barn mellom 1 og 6 og minste har vært syk i 7 uker. Blir lite søvn.Jeg fungerer bra, får fulgt opp både jobb og unger og huset er sånn passelig på stell. Lager sunne middager. So far so good!

MEN: hvordan roe ned hodet? Jeg kan sitte og slappe av, men inni meg er jeg nesten på spranget. Går igjennom hva som skal gjøres, morgendagens middag etc. Det er som om hodet ligger et par skritt foran hele tiden. Det høres kanskje ut som en god ting, men jeg er redd jeg vil seile rett inn i den berømte veggen. Jeg prøver å være bevisst dette i løpet av dagen og bare sette meg/legge meg ned og puste med magen.

Noen andre som har det slik? Tips til å roe nef topplokket?

Anonymous poster hash: 58c8f...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så stressende. Er far tilstede?

Anonymous poster hash: 8b70d...f71
Skrevet

Ja far er tilstede. Han har mye han også med full jobb, opppussing og det at jeg jobber kveldsvakt av og til. Foreløpig går det bra, jeg forteller meg selv hele tiden at jeg må senke skuldrene. At huset ikke trenger å være helt ryddig. Jo travlere det blir jo mer effektiv blir jeg. Jeg er litt blanda i følelsene, for på en måte er det jo herlig å ha planen klar. Jeg kommer nok til å fortsette med det. Men jeg trenger å lære meg egentid! Stoppe opp, lukte på vårlufta, se fargene på bladene og bare puste fritt og rolig.

Skrevet

Prøv å skrive korte lister over ting du vet du må (ikke bør :P ) gjøre. Da vet du at det er nedskrevet, og da er det lettere å tømme hodet :)

Ellers har Mozart-musikk den effekten på mitt hode. Setter jeg på mozart så roer hele systemet mitt seg. Kiropraktoren jeg går hos sier det finnes forskning på det. Så verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: a3cbd...c80
Skrevet

Takk for svar. Lister er jeg god på, men må nok lære meg å ikke ha med for mye ;) Mozart skal prøves. Lage en liten relax-session for meg selv.

Skrevet

Takk for svar. Lister er jeg god på, men må nok lære meg å ikke ha med for mye ;) Mozart skal prøves. Lage en liten relax-session for meg selv.

Det med mozart fungerer faktisk veldig bra. Jeg som aldri (!) greier å roe nok ned, og i hvert fall aldri greier å sove på dagtid om jeg har muligheten..... mozart på øret og borte blir jeg :)

Men ut og gå i naturen, det roer også ned systemet, plukk blomster, ta opp steiner og se på - vær så tett på naturen som du greier.

Og ja, trikset med lister er å bare ha med det man mååå gjøre, ikke alt man helst ville ha gjort i tillegg ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a3cbd...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...