Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 En kollega mener hun lider av begge deler, og snakker om vondtene sine i tide og utide. Hun har også flere "allergier" som heller ikke er påvist av leger- kun testet ut hjemme. Det verste er at hun påvirker barna, slik at de også snakker om hva de reagerer på av matvarer og hvor de har vondt i kroppen. Den ene uka er de allergisk mot en ting, men om det kommer noe de liker med den ingrediensen i så er det ikke så farlig likevel. Hva gjør man ? Lar henne bare holde på eller si fra ? Det kan godt hende hun faktisk har fobromyalgi, men det blir litt too much. Anonymous poster hash: 3096e...427
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Akkurat denne dama har jeg jobbet med også :-D Eller kanskje det finnes flere? Anonymous poster hash: aeb57...b4e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Sier ifra, er ikke sikkert hun ser det selv... Anonymous poster hash: 726ab...1b6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Høysensitivitet er ingen diagnose. Fibromyalgi er en diagnose som må settes av lege - hvis hun mener hun har det så si at hun må få legen til å henvise henne til reumatolog. Å teste hjemme for matintoleranser er i følge min lege i mange tilfeller vel så bra som å ta tester - fordi de testene vanlige leger rår over i dag ikke tester alle intoleranse-allergi-aspektene og derfor feilaktig kan vise at man tåler noe man ikke tåler. Selv om hun høres litt hypokondrisk ut, så ikke avfei alt hun sier/gjør. Men det jeg ville nok ha tatt opp det at jeg så at barna tok etter hennes sykdomsprat, for der former hun barna sine veldig negativt. Om hun er mottakelig for slike tilbakemeldinger, det er en annen sak... Anonymous poster hash: 535e6...2f2
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Jeg har et barn med matallergi, og det andre barnet har nå begynt med allergikortet når det serveres noe hun ikke liker. Vi har snakket om det hjemme, men er hun andre steder og ser sitt snitt til å få noe annet eller bedre enn hjemme sier hun gjerne at hun har allergi og må få noe annet. Så vel mulig mor tar tak i det hjemme. Anonymous poster hash: 7a9c2...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå