Gå til innhold

Du skal lede en gymtime. Hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns du er gøy selv, eller hva har du erfaring med at barn syns er gøy?

Anonymous poster hash: a4d80...370
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket trinn er det da?

Anonymous poster hash: d92cd...ac4

Skrevet

Tar utgangspunkt i barneskolen.

Starter med stiv heks eller doktor sisten ca 10 min.

Lager hinderløype/balanseøvelser for å jobbe med koordinasjon. 15-20 min

Samarbeidstaffet 10 min

Avslutter med enten haien kommer eller stikkball.

Anonymous poster hash: d32d7...eac

Skrevet

Takk for innspill. Jeg skal ha 3. trinn

Anonymous poster hash: a4d80...370
Skrevet

Catch the flag?

Slå på ring, slåball, sisten, haien kommer.

Anonymous poster hash: c3b15...408

Skrevet

Aparatsisten og kanonball var mine desidert favoritter på den alderen der.

Anonymous poster hash: 12553...c3d

Skrevet

Ville startet med stiv heks eller haien kommer. Så ville jeg prøvd meg på kanonball eller innebandy.

Anonymous poster hash: f7953...ea8

Skrevet

Har ikke mye erfaring med og trene barn, men har ledet noen håndballtreninger for 9åringer. Det de finner mest inspirerende er at man er med selv,- i alle fall når man ikke er "verdensmester" selv. Jogging rundt omkring med ulike øvelser, jeg fremst, likte alle! Også hadde vi litt enkel styrke, som armhevinger, ulike typer av disse,- sit-ups og ben/rygg øvelser. Jeg var med og viste ulike tunghetsgrader. Viktig og rose de som du ser PRØVER og faktisk fokuserer på og gjøre øvelser rett,- og korriger de som skal bli ferdig først, gjerne de flinkeste.. For de "kan det" og skal vise seg,- også gjør de ofte øvelsene feil. Eller man viser disse tyngre utgaver. (Takk Jillian for at du har vist meg x- antall måter og gjøre en øvelse enklere eller tyngre på)

Etter det så hadde vi vanlig håndballtrening, men i en gymtime ser jeg for meg at man kan dele inn i ulike aktiviteter og deretter i grupper som fordeles på disse,- også rullere man. Da blir det liten tid på alle øvelser, og lite tid og kjede seg der man ikke trives. Om man liker en øvelse, så går bare tiden litt fortere. Variasjon er stikkordet :) Tøying til slutt. Mange barn har ikke hørt om det,- og finner det ganske morsomt. Og her skilles det ikke mellom god og dårlig, men s\myk og stiv og støl :) Morsomt og se toppspilleren "Måpe" over "sinka" på laget som gikk rett ut i spagat ;) Når det er sagt, så var det et håndballlag med veldig god lagånd og alle spilte like mye og hørte aldri noen klage på de mindre gode spillerne...

Anonymous poster hash: 01dd4...4fd
Skrevet

Løper for livet... Hjemover altså. :P

Anonymous poster hash: 856c7...706
Skrevet

Hvis jeg bare skal ha en time regner jeg med at den vanlige læreren har grovplanlagt timen i henhold til årsplanen for faget slik at jeg kan bygge videre på den planen.

Anonymous poster hash: 2f508...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...