Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Vi har akkurat kjøpt et Besafe izi plus (uten isofix), men når vi installerer dette i baksetet, så blir det så skjevt, heller innover mot midten av bilen! SKjønner det er fordi setet i bilen er høyere på sidene. Flere som opplever dette? Noen som vet om det er noe man kan gjøre for å hindre dette? Anonymous poster hash: befb5...586
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Stram så godt du kan på forankringsselene sånn at bilsetet blir så presset ned i bilens sete at skjevheten jevner seg ut. Anonymous poster hash: d4030...97f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Stram så godt du kan på forankringsselene sånn at bilsetet blir så presset ned i bilens sete at skjevheten jevner seg ut. Anonymous poster hash: d4030...97f Jeg synes vi har strammet så mye vi klarer, uten at det utgjør noen forskjell... Anonymous poster hash: befb5...586
Dajm Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Ta med setet og bilen til butikken der dere kjøpte det, å få de til å montere det for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Ta med setet og bilen til butikken der dere kjøpte det, å få de til å montere det for deg :-) Setet ble kjøpt i nettbutikk for flere mnd siden på salg, ikke tatt i bruk før nå Bor for langt unna butikker til å bare ta en tur... Anonymous poster hash: befb5...586
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Ta med setet og bilen til butikken der dere kjøpte det, å få de til å montere det for deg :-) Setet ble kjøpt i nettbutikk for flere mnd siden på salg, ikke tatt i bruk før nå Bor for langt unna butikker til å bare ta en tur... Anonymous poster hash: befb5...586 Er dette trygt da? Å kjøre sånn? Jeg tenker at om det står mellom varig skade/død og liv ved ulykke og "bare ta seg en tur", er valget enkelt? Anonymous poster hash: 7b143...9bd
skjotta Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Bilens merkeverksted vil nok kunne hjelpe deg.
kråkemamma Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Det er ikke alle seter som funker i alle biler. Vi har et baksete som tydeligvis heller mere nedover mot seteryggen enn noen andre. Kunne derfor ikke velge blandt alle seter.. Når det heller inn mot midten så vil det jo enten velte eller fly mellom fremsetene i en kollisjon. Ville kjørt ganske langt (uten barn i setet)for å fikse setet....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Kan ikke setet stå i midten? Anonymous poster hash: 66e54...af7
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Dra til en butikk som selger og lat som at du kjøpte det der. De vil sikkert hjelpe deg uansett altså... Anonymous poster hash: 3cc0c...140
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Det går ann å sjekke om setet faktisk passer i bilen dere har. På nettsiden til leverandøren står det oversikt
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Passer sete til bilen? Sjekk "car list" som følger med sete. Det er ikke alle seter som passer i alle biler. Men hadde ikke brukt sete om det ble skjevt ved montering. Vi har det sete og det har aldri blitt skjevt. Anonymous poster hash: 21c0e...90c
Dajm Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Dra til en butikk i nærheten som selger bilstoler å be om hjelp likevell :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå