Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Hei.. Idag fikk jeg positiv test som viser 4-5 uker på vei.. Men vi er litt bekymret da samboeren gikk på cellegift fra september-desember 2013.. Er dette skadelig for fosteret? Vi har hørt så mye forskjellig.. Noen mener vi burde vente ett år etter avsluttet cellegiftskur, andre sier et halvt år.. Noen som vet noe om dette før jeg ringer for å få legetime? Anonymous poster hash: 8667f...787
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Hvilken type cellegift? Anonymous poster hash: e9175...5ff
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Det kan også være at de rett og slett ikke vet om/hver lenge etterpå akkurat den cellegiften er fosterskadelig. Man kan få noen anelser basert på hvordan andre lignende cellegifter har virket, men samtidig er man jo avhengige av at noen som har gått på den cellegiften har blitt forelder (og at "resultatet" har blitt publisert/studert). Anonymous poster hash: e9175...5ff
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 http://humrep.oxfordjournals.org/content/16/6/1204.short (Kortversjon: Det viser seg at spermen kan være påvirket, ingenting om barn) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3901866/ ( Kortversjon (men er ikke så mange pasienter i studien: There is no evidence to suggest that TC treatments are associated with birth defects or childhood malignancies. ) Jeg ville ringt fastlegen/kontaktpersonen hans på sykehuset. Jeg googlet litt kjapt nå, og det lille jeg fant av litteratur sier litt forskjellig. Vil tippe at du får tilbud om fosterdiagnostikk/tidlig ultralyd. Anonymous poster hash: e9175...5ff
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Tusen takk for svar.. Skal ta kontakt i morgen med legen han har på sykehuset.. Får håpe på positivt svar.. Samboer tipper mellom abort og å beholde.. Men det er kun fordi han er nervøs for hva kuren eventuelt kan gjøre med fosteret.. Anonymous poster hash: 8667f...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå