Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 til ungdomsskole nivå? Jobber som skolebibliotekar på ungdomsskole og vil gjerne ha GODE lettlest bøker som "fenger" tenåringer :-) Anonymous poster hash: b1aba...bd1
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Sophie Kinsella Anonymous poster hash: 78791...1f0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Hva er GODE bøker da? Jeg fikk sansen for fantasy i den alderen, men det er ikke nødvendigvis det mange synes er GOD litteratur Anonymous poster hash: e8678...bff
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Nr #2 igjen. Du rørte ved en nerve I den alderen (egentlig gjennom hele livet) mener jeg at god litteratur kan være så mangt. Spiller ingen rolle om det er hestebøker, tegneserier, fantasi, Ibsen eller Hamsun - det viktigste er å få inn leselysten og lesegleden! Hvis jeg skulle bygget opp et bibliotek for ungdommer ville jeg stappet det fullt av diverse fantasy, Hunger Games, Twillight, Harry Potter, Ringenes Herre, Gunnar Staalesen, Jan Guillou, osv osv. En god miks, og gjerne bøker som er litt fremme i media og/eller filmatisert. Og gjerne samme bøkene på flere språk! Feks orginalspråket, engelsk, og tysk/fransk. Jeg begynte selv å lese engelske bøker da jeg gikk på ungdomsskolen, og har knapt sett meg tilbake Anonymous poster hash: e8678...bff
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 bøkene til John Green er ekstremt populære nå, til nå har disse kommet på norsk: "Faen ta skjebnen", Hvem er du, Alaska?" og "Papirbyer". Kommer en til i løpet av høsten: "En overflod av Katheriner"Jeg leste den ene på engelsk, og den var hvertfall veldig lettlest på engelsk, så regner med de norske også er det:) Ellers er "jenter i jeans"-serien veldig gode bøker (selv om tittelen høres litt teit ut"Den begynner med "En jeans og fire jenter", er 5 bøker i serien tror jeg. Lettlest hverdagsspråk, men likevel dypere enn mange andre "jentebøker". Anonymous poster hash: 0317b...674
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 I disse Downton Abbey-tider kunne kanskje Jane Austen blitt populært? Eller Brönte? Anonymous poster hash: e8678...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå