Gå til innhold

50/50

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har blitt enig om 50/50 på våre 2 elsde barn på 7 og 12 år,mens minsten bor fast hos meg, og er hos faren anhver torsdag til mandag sammens med brødrene, han er 18mnd, er dette for mye for han? ikke intressert i fvk eller noe for vi er enig,men faren sa at det kunne bli mye for gutten og være borte fra meg.

Så han tenkte anhver helg og en dag i uke.

Hva tenker dere?

Vi bor nære hverandre og samarbeider godt og er gode venner,men var ikke noe kjærlighet mer,så derfor ble vi skilt

Anonymous poster hash: 049b3...2bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han er 18 mnder, og i tillegg sammen med søsknene sine vil jeg tro det går helt fint. Er bare 4 dager.

Skrevet

For lenge ja

Anonymous poster hash: 71d2e...f2e

Skrevet

Siden dere samarbeider godt, han er sammen med søsknene sine og det kun er snakk om 4 dager så vil jeg tro det skal gå veldig bra. :)

Skrevet

Han er med far og sine søsken. Ser virkelig ikke noe negativt her. Får er vel en like god omsorgsperson som deg?

Anonymous poster hash: a530a...787

Skrevet

Det tror jeg går helt fint, og det er jo bare å endre dersom dere merker at han savner deg veldig... Men dersom far har vært i bildet helt til nå, er vel han trygg på han også vil jeg tro? 

Anonymous poster hash: c3908...a15
Skrevet

Takk for svar :) Jeg ønsker jo det at han skal være der fra torsdag til mandag, er faren som mener det er for mye.

Selvfølge er far like god omsorgperson for guttene.

Anonymous poster hash: 049b3...2bf
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med barnets far (fint at han tar ansvar og viser omsorg), tatt i betraktning at barnet bare er 18 mnd. I den alderen er det ikke lenge siden amming mm., og morstilknytningen er fortsatt sterk. Jeg ville derfor prøvd å redusere til to eller tre dager borte fra mor av gangen. Det behøver jo ikke vare lenge, bare et halvt år til et års tid, til han er kommet litt lenger i utvikling og selvstendiggjøring. Hvis barnet bare er hos far annenhver uke, blir det lenge mellom hver gang, og for et så lite barn er det ikke barebare å være borte fra primæromsorgspersonen i fire dager om gangen. Det hjelper imidlertid at søsknene hans er der også, og det er ikke sikkert det er skadelig/uheldig for hans tilknytning/utvikling, men jeg ville ikke tatt sjansen, særlig ikke når far er innstilt på å samarbeide om en løsning som er mer optimal for et så lite barn.

Skrevet

Jeg synes det høres lenge ut å være borte fra både deg (hovedsaklig) og far. Ville heller gått for en helg om gangen til å begynne med, også 2-3 enkeltdager mellom de helgene slik at kontakten opprettholdes kontinuerlig. 4 dager er veldig lenge når man er så liten, og 10 dager uten å se far er jo enda mer.

Det går sikkert bra uansett, men jeg synes ikke det høres heeelt optimalt ut i mitt hode. Men er ingen ekspert da. :)

Anonymous poster hash: 9bd06...3bf
Skrevet

synes Torsdag-mandag går helt bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...