Gå til innhold

Human-Etisk vielse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har giftet seg human-etisk her? Min søster og mannen skal gifte seg en gang til neste år, og hun har visstnok lyst å ha meg til å vie dem, hvis det går. Jeg er utdannet jurist, men har det noe å si ift om det er enklere for meg å eventuelt få "godkjenning" til å vie? Aner ikke hvor jeg skal begynne å lete etter svar på om jeg kan og hvordan, så starter her...;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en human-etisk vielse, må man vel vies av en derifra, på samme måte som en prest vier en i kirka? Min venninne tenkte på human-etisk vielse, men det var så mye "antikristen" propaganda ute og gikk at de ikke gadd.. Altså, det var ikke religion på generelt grunnlag de var mot, det var BARE kristendommen. Fikk de inntrykk av.... Og en annen ting var at et par av sangene de ønsket ikke ble "akseptert" fordi de var religiøse"....Bl.a ble "You raise me up" ikke godkjent  under dette argumentet.. DA var det stopp for deres del.

De valgte da en jurist til og vie de i stedet for....Så er det mulig at din søster ikke skal vies i verken kirke eller human-etisk,- og derfor vil bruke deg? Tror kanskje man må være dommer eller noe, og ikke bare "jurist" som i advokat.. Men er usikker på det.. Uansett trenger man kanskje noe løyve. Som jurist antar jeg du finner dette ut fortere enn meg :)

Anonymous poster hash: 6d008...0a4
Skrevet

Du må "utdannes" til vigsler gjennom Human Etisk forbund. Spiller ingen rolle om du er jurist fra før.

Anonymous poster hash: 61584...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...