Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Lytter dere til kroppen når dere er syke, eller presser dere dere på jobb uansett? En mann jeg jobber med var skikkelig dårlig på jobb forrige uke. Foreslo han burde dra hjem, siden han både var svimmel og uvel. Neida, på jobb måtte han jo være! Ble ikke bedre av å være hjemme... Holdt på å svime av når han skulle hjem. Var til legen, og svimte da av på legekontoret. Greit man har høy arbeidsmoral, men dette blir latterlig i mine øyne. Helsa må jo gå først? Anonymous poster hash: 2f142...be5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Jeg jobber med mennesker, og det vil gå direkte utover dem at jeg ikke klarer å være ordentlig der for dem. Men det er ikke slik at jeg kjenner etter før jobb hver dag om jeg kan finne noe galt, slik jeg har inntrykk av at noen gjør. Jeg kan fint gå på jobb selv om jeg er litt forkjølet, sliten, hodeverk osv.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Det skal mye til før jeg er borte fra jobb. Pressa meg gjennom i gravidtiteten med symfyseløsning fra helvette. Var riktignok 50% sykemeldt, men burde vært hjemme.Har og reist på jobb med 40 i feber... Nå har jeg enorme smerter as we speak, men er på jobb. Det er så mange som er borte at hvis jeg ikke er her velter alt. Anonymous poster hash: 0876d...5d1
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Jeg presser meg ikke på jobb om jeg er syk, nei. Jeg har ikke en fysisk krevende jobb, men heller en man blir sliten i hodet av og lett for å gjøre feil om man er ukonsentrert - så er jeg syk blir jeg hjemme. Det går ikke ut over mine medarbeidere om jeg er hjemme syk, ingen som må steppe inn for meg. Arbeidet ligger der til meg til jeg kommer tilbake;-) Blir ikke fortere frisk av å karre seg på jobb når man er syk, og ikke forventes det av arbeidsgiver heller. Anonymous poster hash: 7f395...995
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Jeg har ganske god arbeidsmoral, valgte å si nei til 100% sykmelding de tre siste ukene i siste svangerskap og heller jobbe 50%, selv om jeg var utrolig sliten, tung og hadde vondt i bekkenet. Tok heller flere pauser, gikk litt og jobbet i mitt tempo. Men jeg er enig: hvis man anstrenger seg slik at man får hjerneslag eller spontanabort fordi man presser seg på jobb, tror dere arbeidsgiver bryr seg om det? Nope. Mest sannsynlig ikke. Ingen takker dere den dagen dere blir uføretrygda fordi kroppen har kollapset, eller langtidssykmeldt på grunn av utbrenthet. Dere blir bare erstattet med en som er friskere. Anonymous poster hash: 68d88...039
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Jeg har så høy arbeidsmoral at jeg blir piss potte SUR på folk som trapper opp på jobb sjuke. Sjuke folk har ingen verdens ting på jobb å gjøre, sånn er det bare.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Jeg har så høy arbeidsmoral at jeg blir piss potte SUR på folk som trapper opp på jobb sjuke. Sjuke folk har ingen verdens ting på jobb å gjøre, sånn er det bare. Nå har jo det også litt med hva slags type jobb man har da, og hva slags sykdom selvsagt Men jeg antar at du snakker om din arbeidsplass
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Både og. Drar på jobb hvis jeg er syk om det er krise eller hvis jeg er "halv dårlig". Er hjemme hvis jeg er skikkelig syk. Normalt er jeg aldri syk og har kanskje 1-2 dager sykefravær i løpet av et år. Aldri vært sykemeldt. Men nå går jeg på ganske sterke medisiner (er i behandling over 3 mnd) og det merker jeg godt på immunforsvaret.. blir MYE mer syk enn vanlig, og jeg HATER det. Ordentlig flaut å være så mye borte fra jobb. Anonymous poster hash: aa6c4...f0f
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Jeg har så høy arbeidsmoral at jeg blir piss potte SUR på folk som trapper opp på jobb sjuke. Sjuke folk har ingen verdens ting på jobb å gjøre, sånn er det bare. Nå har jo det også litt med hva slags type jobb man har da, og hva slags sykdom selvsagt Men jeg antar at du snakker om din arbeidsplass Joda, ser der. Sitter man på et kott med kun en PC som selskap skal jeg ikke legge meg opp i om man har feber eller snørrer. Men omgås man andre mennesker, enten i form av kolleger, kunder, pasienter, barn osv har man ingenting på jobb å gjøre. Og akkurat det gjelder flere steder enn min konkrete arbeidsplass, så vidt jeg vet ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 Kva får du igjen av arbeisgiver og komme sjuk på jobb. Jeg får verken klapp el rose fra arbgiver. Anonymous poster hash: e2b78...937
Honningmelon Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 Jeg hverken kan eller vil presse meg på jobb om jeg er syk. Jobber med syke mennesker, så er jeg syk nå jeg være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #12 Skrevet 22. september 2014 Jeg går helt klart på jobb om jeg feks. er forkjølet uten feber. Har opplevd at folk har kommet på jobb med omganssyke, og da blir jeg provosert. Tenker det uansett er bedre å være hjemme noen dager og bli frisk, istedenfor å smitte folk på jobb. HI Anonymous poster hash: 2f142...be5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Jeg har ganske god arbeidsmoral, valgte å si nei til 100% sykmelding de tre siste ukene i siste svangerskap og heller jobbe 50%, selv om jeg var utrolig sliten, tung og hadde vondt i bekkenet. Tok heller flere pauser, gikk litt og jobbet i mitt tempo. Men jeg er enig: hvis man anstrenger seg slik at man får hjerneslag eller spontanabort fordi man presser seg på jobb, tror dere arbeidsgiver bryr seg om det? Nope. Mest sannsynlig ikke. Ingen takker dere den dagen dere blir uføretrygda fordi kroppen har kollapset, eller langtidssykmeldt på grunn av utbrenthet. Dere blir bare erstattet med en som er friskere. Anonymous poster hash: 68d88...039 Been there, done that! Presset meg selv så hardt at jeg hadde flere spontanaborter. Fikk til slutt barn, men fortsatte hardkjøret. Så fikk jeg slag. Nå er jeg varig ufør. Var det verdt det? Nei! Anonymous poster hash: 41598...d04
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #14 Skrevet 22. september 2014 Jeg har ganske god arbeidsmoral, valgte å si nei til 100% sykmelding de tre siste ukene i siste svangerskap og heller jobbe 50%, selv om jeg var utrolig sliten, tung og hadde vondt i bekkenet. Tok heller flere pauser, gikk litt og jobbet i mitt tempo. Men jeg er enig: hvis man anstrenger seg slik at man får hjerneslag eller spontanabort fordi man presser seg på jobb, tror dere arbeidsgiver bryr seg om det? Nope. Mest sannsynlig ikke. Ingen takker dere den dagen dere blir uføretrygda fordi kroppen har kollapset, eller langtidssykmeldt på grunn av utbrenthet. Dere blir bare erstattet med en som er friskere. Anonymous poster hash: 68d88...039 Been there, done that! Presset meg selv så hardt at jeg hadde flere spontanaborter. Fikk til slutt barn, men fortsatte hardkjøret. Så fikk jeg slag. Nå er jeg varig ufør. Var det verdt det? Nei! Anonymous poster hash: 41598...d04 Vedder på at sjefen din ikke sendte blomster, ga deg høyere lønn eller andre frynsegoder da du lå på sykehuset med slag eller kom deg gjennom spontanaborter? Anonymous poster hash: 68d88...039
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #15 Skrevet 22. september 2014 Det har ikke noe med arbeidsmoral å gjøre når man svimer av på jobb og helt åpenbart var utafor før det. I den tilstanden er man ikke i stand til å gjøre en god jobb og kan være en fare for andre eller at oppgaver må gjøres om igjen. I tillegg til arbeidsmoral, er begrepet yrkesstolthet i ferd med å gå i dass. Det er synd! Anonymous poster hash: a33dc...7a7
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #16 Skrevet 22. september 2014 Jeg har presset meg på jobb gjennom svangerskapene. Har hatt en rull brødposer liggende i vesken, og hatt faste stoppestader til og fra jobb for å kaste opp. Har rast ned i vekt alle gangene. I lunsjen har jeg kuttet ut det sosiale, og heller sovet en dupp (fikk ikke spist uansett). Er jo ikke smittefarlig, men føler jeg har lært. Sist svangerskap sovnet jeg ofte på kontoret med nesa i tastaturet. Ingen vits i å gå på jobb når du er så sliten at du ikke fn gang klarer å fokusere blikket, langt mindre lese en sammenhengende tekst. Nå venter jeg nr fem, og var 50% sm i starten. I gang for fullt igjen nå men med fire små hjemme er det ikke akkurat noe hvilehjem jeg kommer hjem til på ettermiddagen. Denne gangen kommer jeg til å lytte til legen og la ham sykmelde meg hvis det blir for ille, men håper selvsagt jeg slipper. Anonymous poster hash: 4abc7...ceb
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #17 Skrevet 22. september 2014 Jeg har presset meg på jobb gjennom svangerskapene. Har hatt en rull brødposer liggende i vesken, og hatt faste stoppestader til og fra jobb for å kaste opp. Har rast ned i vekt alle gangene. I lunsjen har jeg kuttet ut det sosiale, og heller sovet en dupp (fikk ikke spist uansett). Er jo ikke smittefarlig, men føler jeg har lært. Sist svangerskap sovnet jeg ofte på kontoret med nesa i tastaturet. Ingen vits i å gå på jobb når du er så sliten at du ikke fn gang klarer å fokusere blikket, langt mindre lese en sammenhengende tekst. Nå venter jeg nr fem, og var 50% sm i starten. I gang for fullt igjen nå men med fire små hjemme er det ikke akkurat noe hvilehjem jeg kommer hjem til på ettermiddagen. Denne gangen kommer jeg til å lytte til legen og la ham sykmelde meg hvis det blir for ille, men håper selvsagt jeg slipper. Anonymous poster hash: 4abc7...ceb Forøvrig aldri vært sykemeldt utenom svangerskap. Kun sykt barn-dager. Anonymous poster hash: 4abc7...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå