Gå til innhold

Sparetips for september og egentlig hele høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har mistet jobben, slik at han har krav på arbeidsledighetstrygd fra dag 1 (permitteringer og oppsigelser på grunn av driftsmessige forhold, ikke på grunn av noe han har gjort), men NAV er kjempetreig, arbeidsgiver driter i å sende inn nødvendige papirer osv, vi har nå ventet på pengene i 5 måneder, og i mellomtiden må leve på min lønn alene. Det er kjempetøft, selv om jeg tjener bra, siden vår standard er lagt opp etter to inntekter.

Har dere noen sparetips til meg? Har selv tenkt at jeg skal prøve å ta barna med på gratis aktiviteter i stedet for dem som koster penger, strikke litt for venner (to av dem har fått barn for kort tid siden og hiiiger etter strikketøy, betaler godt siden jeg strikker pent), lage all mat fra bunn der det lar seg gjøre og kanskje selge noe jeg ikke trenger, selv om det er så å si umulig å få solgt brukte ting nå for tiden. Barna har alt av vinterklær nå som det har begynt å bli kaldt, så de trenger ingenting. Mens mor trenger gravidklær, noe jeg også skal prøve å få kjøpt brukt.

Noen flere tips til meg?

P.S. Forsikringene er gått over, vi har ingen abonnement på aviser, tidsskrifter og lignende, vi bruker beina så mye som mulig, mens jeg uansett må kjøre til jobb og barnehage på grunn av avstand.

Anonymous poster hash: 307f7...c19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Les reklamen hvor det er tilbud på mat og hygiene artikler, kjøp da inn stort.

Lag supper, gryteretter og frys ned i porsjoner.

Se over abonnement på mobil.

Bensin er billigest på søndagskvelden/ mandagmorgen.

Kjøp og salg grupper på Facebook. Der har jeg solgt mye :)

Ikke kantinematen , alltid matpakker.

Handle inn 1 gang i uken, planlegg så du kan bruke rester.

Anonymous poster hash: bcbde...cf0

Skrevet

Først og fremst bør jo mannen søke alt mulig av jobber, også deltid og ufaglært.

Ellers kan han ta på seg småjobber for naboer ol, passe barn, ordne hagen ol.

Han kan også spare inn litt ved å fiske, plukke sopp, reparere klær med hull (stoppe, sy osv), bruke tid på å lese tilbudsaviser og å handle bare der det faktisk er gode tilbud på det dere trenger, selv om det betyr å sykle rundt til 4 butikker på en dag. Som arbeidsledig regner jeg med at han har mye tid å bruke på sånt.

Anonymous poster hash: 70063...3ee
Skrevet

Først og fremst bør jo mannen søke alt mulig av jobber, også deltid og ufaglært.

Han kan også spare inn litt ved å fiske, plukke sopp, reparere klær med hull (stoppe, sy osv), bruke tid på å lese tilbudsaviser og å handle bare der det faktisk er gode tilbud på det dere trenger, selv om det betyr å sykle rundt til 4 butikker på en dag. Som arbeidsledig regner jeg med at han har mye tid å bruke på sånt.

Vi sykler ikke til butikk, vi kjører (på grunn av avstand - nærmeste butikk er nesten 15 km fra huset, og det er ikke gang og sykkelsti på store deler av strekningen). Han har søkt jobber, men har fått avslag foreløpig, stor pågang her. Vi fisker og plukker bær, sy klær har jeg ikke tid til, de kjøper vi på butikken :) Men jeg strikker ullsokker og ullgensere til hele familien da, der sparer vi mye penger til vinterklær og høstklær.

Det med tilbud var en god ide :) Vi kommer ikke til å kjøpe de palmeoljestappede varene fra first price, men Coop sine bleier og kvalitetsmatvarer på tilbud kjøper vi. Rema og Coop har hatt masse tilbud i det siste, så her skal det handles i kveld :)

Skrevet

Vi sykler ikke til butikk, vi kjører (på grunn av avstand - nærmeste butikk er nesten 15 km fra huset, og det er ikke gang og sykkelsti på store deler av strekningen). Han har søkt jobber, men har fått avslag foreløpig, stor pågang her. Vi fisker og plukker bær, sy klær har jeg ikke tid til, de kjøper vi på butikken :) Men jeg strikker ullsokker og ullgensere til hele familien da, der sparer vi mye penger til vinterklær og høstklær.

Det med tilbud var en god ide :) Vi kommer ikke til å kjøpe de palmeoljestappede varene fra first price, men Coop sine bleier og kvalitetsmatvarer på tilbud kjøper vi. Rema og Coop har hatt masse tilbud i det siste, så her skal det handles i kveld :)

Jeg tenkte nå mest på at han kunne lappe, stoppe ol jeg da. Du er jo i jobb så regner med at det er han som har godt med tid til sånt.

Hvis dere har hytte eller båt kan dere foresten kansje få inn litt ekstra på å leie ut det i poppulære perioder.

Skrevet

Jeg tenkte nå mest på at han kunne lappe, stoppe ol jeg da. Du er jo i jobb så regner med at det er han som har godt med tid til sånt.

Hvis dere har hytte eller båt kan dere foresten kansje få inn litt ekstra på å leie ut det i poppulære perioder.

Vi har ikke hytte eller båt, og mannen kan seriøst ikke sy, han har ødelagt flere skjorter ved å prøve å sy på knapper, så det tør jeg ikke flere ganger :) Ellers er han kjempeflink med å avlaste meg med husarbeid, vasker klær, gulver, lager middag flere ganger i uka, mens jeg er på jobb. Vi har heldigvis ikke noe luksusvarer som medfører store ekstrautgifter som for eksempel campingvogn, hytte, båt, motorsykkel og lignende.

Skrevet

Jeg ville satt mannen i gang med å mase på arbeidsgiver og nav, slik at dere får pengene han har krav på. ringe hver dag fram til det er i orden.

Anonymous poster hash: 968b6...b3e

Skrevet

Hvis du er en av de som kun legger på deg på magen og har noen olabukse eller andere bukser går det fin an å sette inn et midlertidig stykke med strikk oppved linningen og sy som en trekant den ved glidelåset. Og skjule det med tunika.

Bor dere nær ett senter...gå lørdager og se etter handlevogner på parkeringsplassen, i garasjeanlegg til kjøpesenteret. Mange som triller ut til bilen og ikke gidder å gå tilbake med vogna, ha en pose og plukk flasker i samme slengen. Bare på en liten halvime hadde barnet her fått tak i 30 kr fra hanlevogner + noen kroner i pant.

Legg ut på finn eller Facebook men ikke overpris ting, er ting ødelagt prøv å reparere før du selger da mener jeg en søm som har gått opp eller en knapp som er borte. Det følger jo alltid med entra knapper.

Anonymous poster hash: 8b924...164

Skrevet

Gratis mat? Sopp og tyttebær i skogen. Gratis epler får du overalt nå bare du tør å spørre eieren.

Og for de modige: jaktlag gir ofte bort innmat fra viltet gratis.

Anonymous poster hash: 1794d...873

Skrevet

Bak brød i stedet for å kjøpe ferdig!  Jeg regnet litt på dette i fjor, og kom fram til en sparing på .nesten 10 000 kr i året. KUN PÅ BRØD!!

Anonymous poster hash: 17a5b...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...