Gå til innhold

"Ta med en matrett hver", hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dame på jobben feirer rundt år og alle skal ta med en matrett hver til feiringen. Men jeg er helt håpløs på å lage mat (null interesse) og har i tillegg dårlig råd. De andre er godt voksne og de fleste har virkelig dreisen på å lage mat. Hva kan jeg ta med som ikke er for vanskelig eller dyrt å lage? Huff jeg vil ikke komme med noe som ikke smaker godt heller... Vi blir 8 personer til sammen. Tenkte på en kald pasta- og pestosalat laget med tagliatelle, laks og pinjekjerner? Alle skal gi 150 kr i gave til denne personen også så jeg ser jo at her kommer pengene til å fly...

Anonymous poster hash: e0097...8d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare kjøpe en ferdig kokt skinke på butikken?

Sist vi hadde slikt spleiselag kjøpte jeg en Gilde skinke på butikken og skjærte den i tynne skiver. La store salatblader i en hvit form, danderte kjøttet over og pyntet rundt med noen røde cherry-tomater. Det så lekkert ut, smakte god, og alt forsvant ;)

Alle trenger vel ikke ta med så avanserte retter?

Anonymous poster hash: 5d85b...14a
Skrevet

Tagliatelle i pastasalat funker dårlig, bedre med noe som er i mindre biter. F.eks penne eller pastaskruer. Ville også droppet laks, det er jo ikke mye godt i pastasalat? Heller hatt skinke eller noe folk flest liker. 

Anonymous poster hash: abc3c...35f
Skrevet

Sist vi hadde slikt spleiselag kjøpte jeg en Gilde skinke på butikken og skjærte den i tynne skiver. La store salatblader i en hvit form, danderte kjøttet over og pyntet rundt med noen røde cherry-tomater. Det så lekkert ut, smakte god, og alt forsvant ;)

Oi det var jo et kjempegodt tips :D Tusen takk! En hel skinke fra frysedisken? Beklager amatørspørsmål altså, jeg flyttet hjemmefra for to år siden og har stort sett levd på nudler, fiskeboller og kyllingwok...

HI

Anonymous poster hash: 59009...681

Skrevet

Tagliatelle i pastasalat funker dårlig, bedre med noe som er i mindre biter. F.eks penne eller pastaskruer. Ville også droppet laks, det er jo ikke mye godt i pastasalat? Heller hatt skinke eller noe folk flest liker. 

Anonymous poster hash: abc3c...35f

Tusen takk for tips!

HI

Skrevet

Noen må har litt styring med hva som blir tatt med, ellers står man plutselig der med 5 pastasalater og 3 brød.

Noe jeg syns er godt og ikke minst kjempeenkelt: ta en pakke med pølser (god i smak, ikke de aller billigste). Kjøp 2 pakker med smørdeig. La deigen tine og del en plate i 2, kjevle litt ut. Ha litt ketsjup på og fordel litt revet ost, så legger du pølser i det ene enden og ruller det sammen, tenk på en croissant. Ha det i ovnen ved 200 grader til smørdeigen er gyllen. Smaker veldig godt, også kaldt.

Anonymous poster hash: a622b...fad
Skrevet

Hvis du har dårlig råd, så lag focatia og hjemmelaget aioli. Koster ikke stort, det meste har du nok i skapet og blir alltid godt tatt i mot :-)

Skrevet

Oi det var jo et kjempegodt tips :D Tusen takk! En hel skinke fra frysedisken? Beklager amatørspørsmål altså, jeg flyttet hjemmefra for to år siden og har stort sett levd på nudler, fiskeboller og kyllingwok...

HI

Jeg kjøpte en ferdig kokt skinke fra kjøledisken jeg, ferskvare altså. Du kan selvfølgelig kjøpe en bayonneskinke e.l. og koke den selv også, men jeg kjøpte den altså ferdig kokt :)

De selger den vel som sommerskinke om sommeren, juleskinke til jul, påskeskinke til påske osv, det er en ferdig kokt skinke.

Skrevet

Wraps, smør på krydderost el Philadelphia ost, salat, agurkstrimler og påleggslaks/skinke, del opp i biter og stikk en tannpirker igjennom :)

Skrevet

Wow så masse gode tips, dere er herlige :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...