Gå til innhold

Kan man bare ta med seg barna og dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man av en eller annen grunn ikke lenger vil bo sammen med ektefelle eller samboer. Er det da lovlig å bare ta med seg bana og dra sin vei? Hvor går grensen til kidnapping?

Anonymous poster hash: 1dcc7...c0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke det nei. 

Anonymous poster hash: 8c75a...101
Skrevet

Det vil ihvertfall ikke se særlig bra ut når dere senere skal i en barnefordelingssak at du har stukket av med barna på den måten.

At man går fra hverandre på en nogenlunde ryddig måte og har en plan for samvær osv er bare noe man må tvinge seg til når man har valgt å få barn sammen. Så lenge det ikke er snakk om vold og rus må man sette sine egne følelser litt til side og sørge for at bruddet blir gjennomført på en måte som er til barnas beste.

Anonymous poster hash: efd25...fff
Skrevet

Du kan ikke det nei. 

Men det er jo stadig noe vi leser om her inne, senest nå i dag. Ingen som ser ut til å reagere når mødrene her inne tar med seg barna og flytter.

Skrevet

Det vil ihvertfall ikke se særlig bra ut når dere senere skal i en barnefordelingssak at du har stukket av med barna på den måten.

At man går fra hverandre på en nogenlunde ryddig måte og har en plan for samvær osv er bare noe man må tvinge seg til når man har valgt å få barn sammen. Så lenge det ikke er snakk om vold og rus må man sette sine egne følelser litt til side og sørge for at bruddet blir gjennomført på en måte som er til barnas beste.

I praksiss er det vel nesten omvendt. Den som har sørget for å ha barna hos seg, lovlig eller ikkem har størst sjanse for å få beholde dem for at de skal få minst mulig oppbrudd ol.

Skrevet

Du kan ikke det nei.

Men det er jo stadig noe vi leser om her inne, senest nå i dag. Ingen som ser ut til å reagere når mødrene her inne tar med seg barna og flytter.

Ja, jeg kan love deg det hadde blitt ramaskrik hvis det hadde vært far som hadde gjort det.

Hadde dette skjedd mot meg hadde jeg koblet inn alle instanser og lagd et helvete på jord.

Og det regner jeg med gjelder for alle som har barn!

Anonymous poster hash: 6892a...83e

Skrevet

Men er det en selvfølge at barnet skal bli hos den som tilfeldigvis eier huset da? Her er det jeg som har tatt meg av barnet 100% av tiden siden det ble født, så om mannen f.eks. hadde kasta meg ut så hadde ungen blitt med ja...

Jeg vet jo ikke en gang om han er kapabel til å ta seg av et barn for jeg har aldri sett ham prøve, da ville det vel være mye mer uansvarlig å etterlate barnet hos ham??

Anonymous poster hash: 8871d...df0
Skrevet

At man i "kampens hete" tar med ungen til bestemor og overnatter der en natt kan vel skje, og så lenge den parten som blir forlatt vet hvor de er trenger det ikke være noe problem.

Men jeg synes nå HI i den andre tråden, som fikk panikk, skal reise hjem i dag og gjøre dette på rette måten. Det er selvfølgelig hun og babyen som skal bo i den felles boligen til alt er på stell med nav o.l. Klarer de ikke dele bolig i denne prosessen er det mannen som må finne et alternativt sted å sove til mor og barn har funnet seg en ny leilighet (om det er han som skal beholde leiligheten da, er vel ingen selvfølge det heller).

At mor skal flakke rundt og bo litt her og litt der med en liten baby all den tid det kan ta å få hjelpen på plass fra nav er helt ulogisk og det hadde jeg rett og slett nektet å gjøre. Da fikk far flytte hjem til foreldrene sine eller til en kamerat til alt var på stell.

Skrevet

I tråden fra idag er det en som kastes ut av hjemmet da ny dame skal inn. Hun som skriver innlegget er i permisjon enda med baby, det er stor sjans for at hun ammer også. Skal mor forlate babyen der da med nye damen og faren? Skal nye damen passe babyen mens far jobber og mamma sitter et annet sted?

Nei, det er ikke lov flytte med barna, og i mange tilfeller kan det bli sett på som kidnapping- heldigvis.

Å sette likhetstrekk mellom slike tilfeller og hun som skrev idag blir bare ekkelt.

Anonymous poster hash: e6250...599

Skrevet

I tråden fra idag er det en som kastes ut av hjemmet da ny dame skal inn. Hun som skriver innlegget er i permisjon enda med baby, det er stor sjans for at hun ammer også. Skal mor forlate babyen der da med nye damen og faren? Skal nye damen passe babyen mens far jobber og mamma sitter et annet sted?

Nei, det er ikke lov flytte med barna, og i mange tilfeller kan det bli sett på som kidnapping- heldigvis.

Å sette likhetstrekk mellom slike tilfeller og hun som skrev idag blir bare ekkelt.

Anonymous poster hash: e6250...599

Skrevet

Men hvor går grensen da?

Kan far ta med seg barna og dra til et sted mor ikke vet hvor er om hun er utro og vil at hennes nye kjæreste skal flytte inn sammen med henne i hennes leilighet hvis barnet ikke ammes?

Har "den forlatte" forelderen noen ting å si før det foreligger enighet eller dom om samvær?

Hvordan er egentlig regelverket?

Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke det med mindre det er vold ( psykisk eller fysisk)

Og HI fra den andre tråden ble ikke kastet ut av mannens nye kjæreste, hun stakk når hun fikk vite at mannen hadde en ny og fikk vite att hun skulle flytte inn, tror ikke ny dama sto i døren og sa kom deg ut dette er mitt hus nå, det er nemlig ikke lov!  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...