Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg klarer ikke å bli kvitt dem, de yngler.. jeg aner virkelig ikke mer. Har prøvd å fange de i rødvin, funker ikke. Har prøvd zalo å eddik, funker ikke. Hva annet Gjør jeg nå. Vasker å å holder matrester vekk, ikke frukt. Men jeg blir ikke kvitt dem Anonymous poster hash: fe6d1...196
skjotta Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Banan og kaffe i et glass med et papirark rullet sammen til en trakt med bittelite hull nederst. Tape trakten godt fast til glasset.
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 De er irriterende med du må i tillegg til og holde matvarer borte fra kjøkkenbenken så må du tømme søppelbøtte hver dag og vaske skapet om du har det til søppel og eventuelt søppelbøtte du Bør og helle en god dose kloring i sluk! Vaske godt over benker ol.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 "Max smekker"! Jeg lover deg, det funker! Man bare zapper dem Anonymous poster hash: 4b42b...260
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 De er irriterende med du må i tillegg til og holde matvarer borte fra kjøkkenbenken så må du tømme søppelbøtte hver dag og vaske skapet om du har det til søppel og eventuelt søppelbøtte du Bør og helle en god dose kloring i sluk! Vaske godt over benker ol. Vi gjorde alt dette, men det hjalp ikke. Jeg måtte sette søppelbøttene fra kjøkkenskapet ut på terrassen et par uker, og holde kjøkkenet klinisk rent Anonymous poster hash: c8e61...2dc
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Du må og ikke ha saft flasker stående på benken eller tomme flasker stående uten kork.
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 De er irriterende med du må i tillegg til og holde matvarer borte fra kjøkkenbenken så må du tømme søppelbøtte hver dag og vaske skapet om du har det til søppel og eventuelt søppelbøtte du Bør og helle en god dose kloring i sluk! Vaske godt over benker ol.Vi gjorde alt dette, men det hjalp ikke. Jeg måtte sette søppelbøttene fra kjøkkenskapet ut på terrassen et par uker, og holde kjøkkenet klinisk rent Anonymous poster hash: c8e61...2dc Hm jeg gjorde dette og mine fluer ble borte ila ett par dager.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Ta et eggeglass. Fyll dette med eplecidereddik ( evt blandet ut med litt vann) , litt sukker og et par dråper zalo på toppen. Jeg lover deg at de er borte på et døgn... Anonymous poster hash: 537f0...1e5
SuperFries Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Jeg har nettopp funnet løsningen. Ta litt brandy eller likør i bunnen av et glass. Dekk med aluminiumsfolie, og stikk 3 nålehull. Plutselig lå der neste 20 små fluer og druknet i alkohol 😉
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 jeg går på "jakt" med støvsugeren Syns det er merkelig morsomt/tilfredsstillende også å se hvor mange jeg får tatt De lurer ikke meg di dumme, ekle flue-dyrene!!!! I tillegg er jeg nøye med vasking av benk, mat på benk osv Anonymous poster hash: 5a8cc...de4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 jeg går på "jakt" med støvsugeren Syns det er merkelig morsomt/tilfredsstillende også å se hvor mange jeg får tatt De lurer ikke meg di dumme, ekle flue-dyrene!!!! I tillegg er jeg nøye med vasking av benk, mat på benk osv Anonymous poster hash: 5a8cc...de4 Hehehe - har du hatt, støvler og detektivmusikk? Hilsen en med god fantasi 😉 Anonymous poster hash: 2f883...166
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 jeg går på "jakt" med støvsugeren Syns det er merkelig morsomt/tilfredsstillende også å se hvor mange jeg får tatt De lurer ikke meg di dumme, ekle flue-dyrene!!!! I tillegg er jeg nøye med vasking av benk, mat på benk osv Anonymous poster hash: 5a8cc...de4 Hehehe - har du hatt, støvler og detektivmusikk? Hilsen en med god fantasi Anonymous poster hash: 2f883...166 Haha god ide til neste gang!!!! Anonymous poster hash: 5a8cc...de4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Eneste som virkelig funker for oss er å vaske kjøkkenbenk osv og fjerne alle matrester, frukt og søppel BORTSETT fra en skål med noen "deilige" rester. Så venter vi en time til de får satt seg, så lurer vi oss opp med støvsuger og SVIPP! så er fluene borte i støvsugeren Men husk å sett støvsugeren umiddelbart ute etterpå så de ikke flyr ut igjen.. Anonymous poster hash: 7dfb4...045
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Jeg bruker eplecidereddikk (vanlig funker ikke) bittelitt vann og noen dråper Zalo. Det fungerer helt genialt! La det stå minimum et døgn👍 Anonymous poster hash: 7853c...81d
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Har du bananer stående på kjøkkenbenken? Legg i så fall bananene inn i en pose. Fluene elsker bananer. Anonymous poster hash: 2ad1a...e7f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Klinisk rent kjøkken. All mat og frukt inn i kjøleskapet. På kvelden setter du propp i vasken og fyller den med et par cm klorvann. Glass med eplecidereddik og Zalo på kjøkkenbenken. All søppel ut på kvelden. Vask gjerne over søppelbøtter også. Anonymous poster hash: 94bdf...cb5
Anyne Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 Eplecider edikk og noen dråper zalo i et glass. Enkelt og billig og det eneste som funker. I tillegg kan du ikke ha noenting stående på benken eller i vasken. Ut med søppelet hver dag. Vi er aldri plaget lenger hvis ikke vi blir slappe på dette.
Mother Gothel Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Jeg bruker eplecidereddikk (vanlig funker ikke) bittelitt vann og noen dråper Zalo. Det fungerer helt genialt! La det stå minimum et døgn Anonymous poster hash: 7853c...81d Jeg bruker også dette, og i tillegg tar jeg oppi sukker. Jeg har bunnen av glasset fullt med fluer dagen etter. Passer du i tillegg på at de som er igjen sulter i hel, så skal det nok gå bra. De gir seg vel utover vinteren også tror jeg..?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #19 Skrevet 26. september 2014 Eplesidereddik og salo, de var borte på en ukes tid.skylle tuter på d Saftflakene hvis du har det på benken Anonymous poster hash: 3fc36...c44
hol(L)y COW Skrevet 26. september 2014 #20 Skrevet 26. september 2014 Den gangen jeg hadde bananfluer kom de fra en ny plante. Måtte sette alle plantene mine ut i garasjen i noen uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå