Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Tenkte meg ut for å kjøpe ull til baby snart. Hvor får man dette billigst? Coop? Sparkjøp? Og hvilke merker er best? Hvor mye ullundertøy trenger man forresten til en baby på åtte mnd? (Skal ikke i bhg før tidligst til våren). Vi bor på Vestlandet, så regner ikke med minus 20 de neste mnd... Vi har mulighet til å dra til Janus fabrikken, men Coop og Sparkjøp slår kanskje dem på pris uansett? Har noen sett tilbud på ull i det siste? Anonymous poster hash: 7bfe7...d1f
maxim Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Om du har ica supermarked i nærheten er det 40% på Pierre Robert den uka som kommer nå.. Veldig god ull.. 5-6 sett burde vel kanskje holde?
PrinsesseHengepupp Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Kjøper du skikkelig ull holder det med max to sett. Ull trenger ikke vaskes mellom bruk, med mindre det blir skikkelige flekker på, og du kan lanolinisere innimellom slik at det gjenvinner egenskapene. Mer lønnsomt altså å kjøpe ekte naturull (til litt mer penger), enn to-tre ganger så mye ullblanding som må i maskin for hver bruk.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Men hva er "skikkelig ull". Dersom det står 100 % ull på merkelappen, så er det vel bra? Anonymous poster hash: 7bfe7...d1f
yogajente Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Ja, kjøp 100% ull. Men så har tykkelsen på stoffet noe å si. HM sin er tynn, men jeg syns de er fine når man har under annet. PoP og Nøstebarn er vi veldig fornøyd med. Janus og Joha er også supert! Har litt sokker og sånt fra Pierre Robert, ser også ut til å være veldig fint. Hadde noe ullfrotté fra Name it i fjor, og det var jeg veldig fornøyd med :-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Barnas Hus har 99,- pr del på Reflex ull nå. Ligger butikk i Åsane om det er i nærheten av deg. Jeg er veldig fornøyd med denne ullen, og er billig. Ellers, litt dyrere ull jeg syns er bra: Joha og Hust & Claire - denne er litt tykkere. Janus, Skogtad og Lillelam er også super ull. Kjøp en ullshampoo så holder plaggene/egenskapene i ullen seg godt. Anonymous poster hash: 03859...a70
runag Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 Nøstebarn har veldig bra ull, som er flekkavvisende pga lanolininnhold og har visse selvrensende egenskaper i behold, siden det er ubehandlet naturull. Vaskes sjeldent, og er ekstra varm og god. Er ikke så mye dyrere enn andre merker. MEN: Når det først skal vaskes er det litt mas, siden du må kjøpe eget vaskemiddel for naturull. Ulla skal egentlig håndvaskes, men min erfaring er at det går fint i maskin med et skånsomt ullprogram. Derimot funker det ikke så bra med vanlig milo, da beholder ikke ulla de samme gode egenskapene (lanolinet blir vasket ut, tror jeg, og noe av mykheten forsvinner).
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Men hva er "skikkelig ull". Dersom det står 100 % ull på merkelappen, så er det vel bra? Anonymous poster hash: 7bfe7...d1f 100% ull, ikke den sorten med bomull eller elestan eller andre blandinger i (silke er ok). Personlig syns jeg naturull (ubehandlet med lanolin intakt) er best, men ekte ull kan du lanolinisere selv, i ettertid, om det er behandlet fra fabrikk. Da blir ulla mer resistent og man trenger kun lufte plaggene mellom bruk, med mindre det er snakk om feks flekker med avføring eller mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå