Gå til innhold

Har 100 % barnehageplass til min 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har mulighet til å ha korte dager ELLER 1-2 dager fri i uka.

Hva er best? Vil helst ha henne minst mulig der, men allikevel nok..

Anonymous poster hash: c724f...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt fri 1-2 dager i uka :) heller kortere dager når barnet er større og gjerne vil i barnehagen. Men når barnet er så lite så har det bare godt av å være litt hjemme også om man har muligheten til det :)

Skrevet

Korte dager, det er beste løsningen for oss i alle fall. Full dag for meg på jobb betyr fort 8,5 timer for mini i barnehagen, og da er hun utslitt når hun hentes. 

Anonymous poster hash: 2acda...7b5
Skrevet

For barnet anbefalles det helt klart korte dager fremfor lange dager 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Okei, takk 😊

Men hva er korte dager da?

Er det greit at hun bare er der 4-5 timer om dagen? 😜 (For barnehagen altså)

Jeg vil som sagt ha henne der minst mulig, men vi må ha plassen da jeg begynner i praksis om noen måneder..

Skrevet

Korte dager her er 10-14

Anonymous poster hash: 3de79...e13

Skrevet

Jeg ville valgt hele fridager. Synes det er best med dager man kan holde seg inne til man er klar til å møte verden! ;)

Skrevet

Mange barnehager har en kjernetid fra ca.10 til ca 14 og foretrekker at barna er der de timene om de skal være der den dagen, dette for å slippe å måtte vente på noen feks ved turdager eller andre dager. Har ikke barnehagen noe spesielt fore den dagen skal det normalt sett ikke være noe i veien for å komme til andre tider, eller være der kortere. Kommer an på hvordan barnet reagerer på det.

Anonymous poster hash: 8d344...b45
Skrevet

Jeg tenker at det spørs hvor lenge du må ha henne i barnehagen dersom du ikke velger korte dager. Må du da ha henne der i 7.5++ timer, så hadde det vært lenge for min datter da hun var 12mnd (ikke dermed sagt at det blir det for din!), og dermed hadde jeg valgt kortere dager om mulig.

Men om ikke-korte-dager er maks 7 timer hadde jeg valgt hele dager fri. :-)

De sover uansett mye (som regel) når de er rundt året, så dagene til barnet blir veldig oppstykkete, og føles nok ikke så lange ut for barnet som de kan høres ut når du kun tenker timer borte. :-)

Anonymous poster hash: 60a56...b53

Skrevet

Vi valgte både og.

Hun hadde helt fri hver Onsdag og kortere dager de andre. 

Vi haddemuligheten til dette.

Anonymous poster hash: 0d12c...602
Skrevet

Vi valgte både og.

Ja det var jo en god idé.

Fungerte det bra? :-)

Skrevet

Vi valgte både og.

Ja det fungerte veldig bra :)

Hun koste seg i bhg når hun var der, men fikk hvilt ut hjemme og uken ble ikke så slitsom og lang

Skrevet

Vi valgte både og.

Hun koste seg i bhg når hun var der, men fikk hvilt ut hjemme og uken ble ikke så slitsom og lang

Så herlig da. Kanskje det blir løsningen for oss også 😊 Kan jeg spørre hvor mange timer hun var der da?

Skrevet

Vi valgte både og.

Så herlig da. Kanskje det blir løsningen for oss også Kan jeg spørre hvor mange timer hun var der da?

Hun var der 6 timer.

Jeg jobbet redusert. Gjør det fortsatt, men nå hver dag og litt flere timer. Henter ca. 15.00

Skrevet

Du skriver at du vil bruke plassen minst mulig, men trenger den om noen måneder.

Hva med å ha jenta di hjemme fullt, og heller betale for en ubrukt plass i noen måneder? Er andre som gjør det sånn, men vet ikke om det går an overalt.

Anonymous poster hash: 79f8f...a58
Skrevet

Du skriver at du vil bruke plassen minst mulig, men trenger den om noen måneder.

Hva med å ha jenta di hjemme fullt, og heller betale for en ubrukt plass i noen måneder? Er andre som gjør det sånn, men vet ikke om det går an overalt.

Anonymous poster hash: 79f8f...a58

Hos oss er ikke det lov, da må du si fra deg plassen til noen som trenger den. Mange nok 1 åringer som står i kø med mødre som ikke kan gå hjemme.

I tillegg er det jo perfekt å ha gradvis tilvenning, istede for pang start om noen mnd

Anonymous poster hash: e1423...b83

Skrevet

Kortere dager! Det å bli levert i barnehagen hver dag gjør det lettere for et lite barn å bli vant til rutinene, og h*n blir fortere "husvarm". Ved å bare være der 3 dager i uken kan det være vanskelig for barnet å bli trygg på barnehagen.

Anonymous poster hash: c5ae1...56d
Skrevet

Ville tatt kortere dager, du kan jo se litt an etterhvert hva som fungerer? Vil du gi henne en fridag innimellom er det jo bare å gjøre det også. Selv om du har full plass bruker du den som du vil. ¤-5 timer i begynnelsen er jo bare supert, i tillegg sover hun vel en god lur enda? Da vil hun egentlig ikke være der så lenge en gang.

Jeg tenkte som deg at jeg skulle gi min minste korte dager det første halvåret han begynte, men iom han sov en lang lur der - var det best å hente han etter han var våknet og hadde vært med på frukten. Da ble dagen plutselig rundt 6 timer (hentet rundt kl 15).

Så ville sett på hvordan rutinene til barnehagen er, og hvordan barnet ditt sover og slikt. Turer og slikt ville jeg ikke tenkt på, ettåringer har sjelden turdager - fleste starter vel i toårsalderen med det. 

Anonymous poster hash: 7f62a...fe9
Skrevet

19mnd er min er der fra 10-15 er mer enn nok for han :) pappan er hjemme og jeg jobber,men både bhg og vi er fornøyde :)

Skrevet

En lang tilvenning er hvert fall på sin plass :) Her hadde jeg gått for fri hver onsdag slik at barnet aldri fikk mer enn to bhg-dager på rad og ellers max 6 timers dager inkl soving. Her må vi levere senest kl 09 på grunn av at de da har morgensamling, kl 10 er de midt i lek og ikke alle klarer da å skli rett inn (ofte er en voksen på møte, kurs, har pause da også slik at det ikke er så lett å finne et ledig fang). Turer drar de ut på mellom kl 09-09:30 så om noen hadde blitt levert kl 10 så hadde faktisk ikke avdelingen vært til stede i bhg da... Når er måltidene på dagtid? Her blir det ofte 6 timers dager på ett-åringen fordi de må leveres senest 09 og så spiser kl 14 (så da henter jeg kl 14:45), om de hadde spist kl 15 så hadde jeg derimot hentet kl 14. Jeg starter i ny jobb på mandag så da blir det dessverre 8 timers dager men heldigvis fremdeles onsdagsfri :)

Anonymous poster hash: 21ec7...36a
Skrevet

Korte dager og lav terskel for en fridag om ungen er sliten, forkjølet, har sovet dårlig, er grinete pga en tann e.l.

Da blir det fort en fridag i uken, og ellers være der i kjernetiden eller hvordan det passer best med sovingen og slike ting.

Anonymous poster hash: 99edc...8ce
Skrevet

Mine barn har hatt fri hver onsdag og korte dager resten av uken. Leverer rundt 9-9.30 og henter senest kl 15.00. En god løsning for oss, og våre barn.

Anonymous poster hash: 0a7c1...617

Skrevet

Barnehagen får det gjene til å være problematisk samme hvordan du ordner deg.

Korte dager er ikke bra, da kommer de ikke skikkelig inn i ting, og det å ikke være der hver dag, det er ikke bra, da får de ikke kontunuitet.

Du må legge opp dagen slik det passer deg best. Om du velger kortere dager, så må du betale for alle dagene. Men du får jo full fleksibilitet. Om du tar tre dager i uka, så kan du ikke levere barnet på noen av de andre dagene,

Anonymous poster hash: 4ddb2...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...