Gå til innhold

Svigermor kommer ofte med små "stikk" til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte er det forkledd som morsomheter så jeg virker selvhøytidelig om jeg blir sur. Får kommentarer på alt mulig, hun må alltid kommentere noe negativt ved huset her, maten osv. Jeg kan ha ryddet og vasket men likevel finner hun alltid noe å klage på. 

Får aldri høre noe positivt og går rundt med en konstant følelse av å ikke være bra nok. Jeg har også en kronisk sykdom og har derfor lite energi men gjør så godt jeg kan. 

Er så lei av å aldri føle meg god nok! Blir helt stressa av å få besøk for jeg føler huset må være striglet først, ender ofte i tårer etterpå også.

Har tatt det opp med henne før, men hun "glemmer" det etter en stund.

Anonymous poster hash: c0bdc...930
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve å konsekvent svare "om du ikke har noe pent å si så trenger du ikke si noe" med et smil tilbake.

Anonymous poster hash: 873fe...0b1

Skrevet

Sånn er min svigermor og, men hun skjuler klagen/kommentaren og pakker den inn. I starten var jeg veldig hyggelig og tenkte at jeg bare skulle svelge alle kameler for å ha et ok forhold til henne, men nå har jeg bare begynt å ignorere henne frem til hun sier noe pent eller ikke svare dersom det kommer slike unødvendige stikk. Hun har blitt litt hyggeligere mot meg. Nå er min svigermor også ekstremt manipulerende og min mann er klar over dette så hvis det blir for ille så sier jeg fra til han om at nok er nok, fordi det er hans mor og ikke min. Hvis min mor hadde oppført seg slik hadde jeg gitt beskjed på vegne av mannen.

Pass bare på at det blir korte besøk og du ikke omgås med henne mer enn nødvendig.

Skrevet

Jeg synes mannen din skal ta det med moren din og forsvare deg. Det er en grei regel at man tar diskusjonene med sin familie. Mannens lojalitet burde ligge hos deg, og han burde forsvare sin fru :)

Anonymous poster hash: f51c3...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...